AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

EWA Sobańska, 2012-03-07
Chełm

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

Konspekt zajęć 3 -latki "Mam prawo..."

- n +

Ewa Sobańska;
nauczyciel kontraktowy


Konspekt zajęć koleżeńskich

Temat: Mam prawo…
Data przeprowadzenia zajęć: 10.06.2009r.
Grupa wiekowa: 3 – latki
Cele:
 Dowiadywanie się o swoich prawach do wyboru zabawy i uczestniczenia w niej
 Przestrzeganie umów, praw dotyczących korzystania ze wspólnych pomocy dydaktycznych, rozróżnianie pojęcia „to moje - to nie moje”
 Rozwijanie umiejętności pracy w grupie i wypełniania poleceń nauczycielki
 Rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej
Metody:
 podające – objaśnienie , instrukcja, pokaz,
 praktyczne – zadań otwartych, zadań zamkniętych
 poszukujące – samodzielnych doświadczeń
 metoda ekspresyjna

Formy: zbiorowa, indywidualna
Środki dydaktyczne:
Kolorowa torebka, „Księga Praw Dzieci”, papierowy pociąg (z ilością wagonów większą od ilości dzieci), tekturowe słonko i promyczki(promyków tyle ile dzieci), farby plakatowe, pędzle, klej, papierowe kółeczka do wagoników
Przebieg zajęć:
Nauczycielka mówi:
Ktoś zostawił w naszej sali kolorową torebkę z bardzo ważną księgą, czy poszukamy jej razem?

Prezentacja książki i omówienie poszczególnych obrazków

Zabawa: „tak lub nie”- nauczycielka zadaje dzieciom pytania a one odpowiadają TAK lub NIE.
Czy każdy może bawić się z kim chce?
Czy każdy może rysować, malować i lepić jak chce?
Czy można sobie przeszkadzać?
Czy można zabierać sobie zabawek?
Czy można rysować po czyimś obrazku?
Czy można nikogo bić i popychać?
Jeżeli dziecko przynosi zabawkę z domu to czy można ją zabierać?

Zabawa ruchowa: „Słoneczko”
Nauczycielka wyjaśnia, że słoneczko nie ma buzi, ponieważ nie wie jak będą bawiły się dzieci; jeżeli zgodnie to będzie uśmiechnięte, a jak będą się popychały i krzyczały to będzie smutne.
Dzieci otrzymują promyczki, a nauczycielka trzyma kółeczko(główkę słoneczka).
Dzieci swobodnie biegają po sali a na przerwę w muzyce układają jedno wielkie słonko z promyków które trzymają w dłoni.
Narysowanie uśmiechu lub smutku na twarzy słoneczka

Nauczycielka mówi:
W naszej torebce jest jeszcze jedna niespodzianka, wyciąga z torebki papierowy pociąg i wyjaśnia co to jest i co trzeba z tym zrobić:
To jest pociąg prawdziwej przyjaźni, lokomotywa jest już kolorowa ale znowu nie ma buzi ciekawe jaką będzie miała minkę kiedy dzieci skończą swoją pracę. Trzeba przykleić do wagonów kolorowe kółka i pomalować wagoniki. Najważniejsze jednak jest to w jaki sposób to zrobicie, każdy wybierze sobie wagonik, pomaluje go farbami na taki kolor jaki zechce i przy pracy nikogo nie pobrudzi farbą , nie będzie mazać po cudzym wagoniku, i nie będzie mówił że ktoś inny brzydko maluje. Tak żeby lokomotywa uśmiechała się do dzieci a nie była smutna bo są niegrzeczne.

Narysowanie miny lokomotywie i zawieszenie wszystkich wagoników w sali w taki sposób aby powstał wielki pociąg.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4504


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.