AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Barbara Mleczko, 2012-03-06
Kęty-Podlesie

Pedagogika, Konspekty

Konspekt indywidualnych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla uczennicy z głęboką niepełnosprawnością intelektualną

- n +

CELE ZAJĘĆ:

CELE OGÓLNE:
 stymulacja polisensoryczna
 utrwalanie znajomości nazw poszczególnych części ciała;

CELE SZCZEGÓŁOWE:
 wzbogacenie słownika o nazwy części ciała
 rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
 doskonalenie umiejętności liczenia
 orientacja w schemacie własnego ciała
 rozwój somatognozji
 kształtowanie aktywnej postawy wobec postawionych zadań
 wydłużanie czasu koncentracji uwagi
 wzbudzanie wiary we własne siły
 ćwiczenia percepcji słuchowej
 kształtowanie poczucia bezpieczeństwa i zaufania
 możliwość przeżycia poczucia sprawstwa
 kształtowanie umiejętności właściwego rozumienia i wykonywania poleceń
 rozwój sprawności fizycznej
 zmniejszenie nadmiernego napięcia mięśniowego
 pobudzenie uczennicy do aktywności
 usprawnianie małej i dużej motoryki
 uwrażliwienie dłoni i stóp
 wypowiadanie samogłoski „a’’
 uwrażliwianie czucia głębokiego
 poznanie cyfr od 1 do 6
 usprawnianie pracy rąk i dłoni
 wskazywanie poszczególne części ciała (głowa, ręce, brzuch)


FORMA PRACY:
 indywidualna

METODA PRACY:
 czynna

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
 dzwonek
 świeczka
 zapalniczka
 olejek zapachowy
 zdjęcie
 dzwonki rurkowe
 chustka
 klocki z cyframi
 kołeczki
 kartka
 kredki
 płyta CD
 komputer
 lustro
 miska
 kubeczki
 konewka z wodą
 szminka
 pasta do zębów
 piłeczki
 bita śmietan
 klej roślinny
 butelka z otworami z zakrętce;
 materac


ZAJĘCIA WSTĘPNE

 dzwonienie dzwonkiem, który jest sygnałem rozpoczęcia zajęć
 zapalenie świeczki zapachowej
 piosenka powitalna
 sprawdzenie listy obecności
 masaż dłoni olejkami
 zastosowanie bodźców dźwiękowych – gra na dzwonkach rurkowych
 zabawy głoskami - a
 obserwacja pogody
 rysowanie pogody
 zakładanie kolorowych chust – żółty
 zdmuchnięcie świeczki zapachowej
 zabawy klockami z cyferkami i kołeczkami



ZAJĘCIA WŁAŚCIWE

 nazywanie i wskazywanie poszczególnych części ciała na dziecku
- Zabawy z lustrem
 wskazywanie części twarzy na odbiciu lustrzanym
 robienie min przed lustrem
 obrysowanie swojego lustrzanego odbicia szminką, pastą do zębów lub klejem roślinnym
 nakładanie na nos, policzki, czoło i usta dziecka małych porcji śmietany, następnie odrysowywanie ich z dzieckiem na lustrze
- Piosenka “Pokaż gdzie masz...”
- Doświadczenia ruchowe związane z wyczuciem ciała
 dociskanie do podłoża brzucha,
 dociskanie do podłoża pleców dziecka z jednoczesnym nazywaniem
 ślizganie się na kocu
 kręcenie w kółko dziecka leżącego na kocu
 uderzanie o podłogę piętami i całą stopą
- Zabawy w wodzie
 wyjmowanie z miski z wodą piłeczek
 wlewanie wody z kubeczka, konewki do miski
 chlapanie się wodą
 rozpryskiwanie lejącej wody z butelki do miski


ZAJĘCIA KOŃCOWE

- słuchanie piosenek o tematyce jesiennej
- dzwonienie dzwonkiem, który jest sygnałem do zakończenia zajęć


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2174


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.