Katalog Barbara Mleczko, 2012-03-06 Kęty-Podlesie Pedagogika, Konspekty Konspekt indywidualnych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla uczennicy z głęboką niepełnosprawnością intelektualnąCELE ZAJĘĆ: CELE OGÓLNE: stymulacja polisensoryczna utrwalanie znajomości nazw poszczególnych części ciała; CELE SZCZEGÓŁOWE: wzbogacenie słownika o nazwy części ciała rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej doskonalenie umiejętności liczenia orientacja w schemacie własnego ciała rozwój somatognozji kształtowanie aktywnej postawy wobec postawionych zadań wydłużanie czasu koncentracji uwagi wzbudzanie wiary we własne siły ćwiczenia percepcji słuchowej kształtowanie poczucia bezpieczeństwa i zaufania możliwość przeżycia poczucia sprawstwa kształtowanie umiejętności właściwego rozumienia i wykonywania poleceń rozwój sprawności fizycznej zmniejszenie nadmiernego napięcia mięśniowego pobudzenie uczennicy do aktywności usprawnianie małej i dużej motoryki uwrażliwienie dłoni i stóp wypowiadanie samogłoski „a’’ uwrażliwianie czucia głębokiego poznanie cyfr od 1 do 6 usprawnianie pracy rąk i dłoni wskazywanie poszczególne części ciała (głowa, ręce, brzuch) FORMA PRACY: indywidualna METODA PRACY: czynna ŚRODKI DYDAKTYCZNE: dzwonek świeczka zapalniczka olejek zapachowy zdjęcie dzwonki rurkowe chustka klocki z cyframi kołeczki kartka kredki płyta CD komputer lustro miska kubeczki konewka z wodą szminka pasta do zębów piłeczki bita śmietan klej roślinny butelka z otworami z zakrętce; materac ZAJĘCIA WSTĘPNE dzwonienie dzwonkiem, który jest sygnałem rozpoczęcia zajęć zapalenie świeczki zapachowej piosenka powitalna sprawdzenie listy obecności masaż dłoni olejkami zastosowanie bodźców dźwiękowych – gra na dzwonkach rurkowych zabawy głoskami - a obserwacja pogody rysowanie pogody zakładanie kolorowych chust – żółty zdmuchnięcie świeczki zapachowej zabawy klockami z cyferkami i kołeczkami ZAJĘCIA WŁAŚCIWE nazywanie i wskazywanie poszczególnych części ciała na dziecku - Zabawy z lustrem wskazywanie części twarzy na odbiciu lustrzanym robienie min przed lustrem obrysowanie swojego lustrzanego odbicia szminką, pastą do zębów lub klejem roślinnym nakładanie na nos, policzki, czoło i usta dziecka małych porcji śmietany, następnie odrysowywanie ich z dzieckiem na lustrze - Piosenka “Pokaż gdzie masz...” - Doświadczenia ruchowe związane z wyczuciem ciała dociskanie do podłoża brzucha, dociskanie do podłoża pleców dziecka z jednoczesnym nazywaniem ślizganie się na kocu kręcenie w kółko dziecka leżącego na kocu uderzanie o podłogę piętami i całą stopą - Zabawy w wodzie wyjmowanie z miski z wodą piłeczek wlewanie wody z kubeczka, konewki do miski chlapanie się wodą rozpryskiwanie lejącej wody z butelki do miski ZAJĘCIA KOŃCOWE - słuchanie piosenek o tematyce jesiennej - dzwonienie dzwonkiem, który jest sygnałem do zakończenia zajęć Wyświetleń: 2174
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |