AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Barbara Mleczko, 2012-02-29
Kęty-Podlesie

Pedagogika, Konspekty

Konspekt indywidualnych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla uczennicy z głęboką niepełnosprawnością intelektualną

- n +

CELE ZAJĘĆ:

CELE OGÓLNE:
• utrwalenie schematu ciała
• ćwiczenia samoobsługi

CELE SZCZEGÓŁOWE:
• rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
• kształtowanie aktywnej postawy wobec postawionych zadań
• wydłużanie czasu koncentracji uwagi
• wzbudzanie wiary we własne siły
• doskonalenie małej motoryki
• ćwiczenia percepcji słuchowej
• kształtowanie poczucia bezpieczeństwa i zaufania
• możliwość przeżycia poczucia sprawstwa
• kształtowanie umiejętności właściwego rozumienia i wykonywania poleceń
• utrwalenie wymowy samogłosek: „a’’, „e’’, „o’’
• nauka wymowy sylaby „ma”
• stymulacja dotykowa
• rozpoznawanie prostokąta
• wydłużenie oddechu
• nauka jedzenia łyżeczką
• kształtowanie umiejętności otwierania i zamykania szuflady
• nauka samodzielnego siedzenia na krześle
• wzmacnianie mięśni grzbietowych
• rozluźnienie mięśni twarzy
• ćwiczenia dużej motoryki
FORMA PRACY:
• indywidualna

METODA PRACY:
• czynna


ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
• dzwonek
• świeczka
• zapalniczka
• olejek zapachowy
• zdjęcie
• dzwonki rurkowe
• chustka
• kredki
• płyta CD
• komputer
• koc
• łyżka
• talerz
• warzywa
• 2 kartki z bloku rysunkowego
• butelka
• woda
• korale
• farby
• piłka z kolcami
• prostokąt przecięty na cztery części
• klej
• piłeczka
• bańki mydlane


ZAJĘCIA WSTĘPNE

• dzwonienie dzwonkiem, który jest sygnałem rozpoczęcia zajęć
• zapalenie białej świeczki
• wodzenie wzrokiem za płomieniem świecy
• sprawdzenie listy obecności
• masaż dłoni olejkami
• zastosowanie bodźców dźwiękowych – gra na dzwonkach
• zajęcia z głoskami – utrwalanie samogłoski „a’’, „e”
• nauka wymawiania sylaby „ma’’
• obserwacja pogody
• samodzielne siedzenie na krześle
• otwieranie szuflady i zamykanie po wyjęciu z niej kredek
• przedstawienie pogody na ilustracji
• powtarzanie samogłosek: „a’’, „e’’, „o’’, oraz sylaby „ma’’
• siedzenie na łóżku z podtrzymaniem za ręce
• zakładanie kolorowych chust – biały
• zabawy w zimnej i ciepłej wodzie
• zdmuchnięcie świeczki


ZAJĘCIA WŁAŚCIWE

- ćwiczenia metodą Knillów
- masaż głowy i twarzy
- jedzenie łyżeczką warzyw
- układanie prostokąta z czterech części
- masaż pleców piłeczką z kolcami
- trzymanie i przekładanie z ręki do ręki butelki wypełnionej wodą i koralami
- słuchanie odgłosów przesypywanych korali i przelewanej wody
- odbijanie na kartonie palców zamoczonych w farbie


ZAJĘCIA KOŃCOWE

- próby dmuchania baniek mydlanych
- rzucanie piłeczki
- dzwonienie dzwonkiem, który jest sygnałem do zakończenia zajęć




Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2066


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.