Katalog Barbara Mleczko, 2012-02-28 Kęty-Podlesie Pedagogika, Konspekty Konspekt indywidualnych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla uczennicy z głęboką niepełnosprawnością intelektualnąCELE ZAJĘĆ: CELE OGÓLNE: • ćwiczenia samoobsługi • stymulacja polisensoryczna CELE SZCZEGÓŁOWE: • rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej • kształtowanie aktywnej postawy wobec postawionych zadań • wydłużanie czasu koncentracji uwagi • wzbudzanie wiary we własne siły • doskonalenie małej motoryki • ćwiczenia percepcji słuchowej • kształtowanie poczucia bezpieczeństwa i zaufania • możliwość przeżycia poczucia sprawstwa • kształtowanie umiejętności właściwego rozumienia i wykonywania poleceń • utrwalenie wymowy samogłosek: „a’’, „e’’, „o’’ oraz sylaby „ma'' • stymulacja dotykowa • nauka jedzenia łyżeczką • kształtowanie umiejętności otwierania i zamykania szuflady • nauka samodzielnego siedzenia na krześle • wzmacnianie mięśni grzbietowych • rozluźnienie mięśni twarzy • ćwiczenia dużej motoryki • ćwiczenia percepcji słuchowej FORMA PRACY: • indywidualna METODA PRACY: • czynna ŚRODKI DYDAKTYCZNE: • dzwonek • świeczka • zapalniczka • olejek zapachowy • zdjęcie • dzwonki rurkowe • chustka • kredki • płyta CD • odtwarzacz CD • łyżeczka • łyżka • miska • folia aluminiowa • 2 kartki z bloku rysunkowego • woda • futerko • bańki mydlane ZAJĘCIA WSTĘPNE • dzwonienie dzwonkiem, który jest sygnałem rozpoczęcia zajęć • zapalenie białej świeczki • wodzenie wzrokiem za płomieniem świecy • sprawdzenie listy obecności • masaż dłoni olejkami • zastosowanie bodźców dźwiękowych – gra na dzwonkach • zajęcia z głoskami – utrwalanie samogłoski „a’’, „e” • nauka wymawiania sylaby „ma’’ • obserwacja pogody • samodzielne siedzenie na krześle • otwieranie szuflady i zamykanie po wyjęciu z niej kredek • przedstawienie pogody na ilustracji • powtarzanie samogłosek: „a’’, „e’’, „o’’, oraz sylaby „ma’’ • siedzenie na łóżku z podtrzymaniem za ręce • zakładanie kolorowych chust – biały • zabawy w zimnej i ciepłej wodzie • zdmuchnięcie świeczki ZAJĘCIA WŁAŚCIWE - ćwiczenia metodą Knillów - ćwiczenia z użyciem folii aluminiowej - zwijanie kulek z folii - wrzucanie kulek do miski z wodą - wyjmowanie kulek foliowych z miski przy użyciu łyżki - wyjmowanie drobnych przedmiotów zawiniętych w folię z worka - rozwijanie z folii przedmiotów - zawijanie w folię przedmiotów - rozróżnianie różnej grubości folii za pomocą dotyku - zawijanie w folię poszczególnych części ciała - masaż futerkiem - łapanie baniek mydlanych ZAJĘCIA KOŃCOWE - słuchanie kolęd i pastorałek - dzwonienie dzwonkiem, który jest sygnałem do zakończenia zajęć Wyświetleń: 2276
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |