Katalog Olga Karczmarek, 2012-02-27 Krasnystaw Joanna Brześcińska Uroczystości, Scenariusze Walentynki klasowe - pierwsza miłosć, przyjażń, sympatia.SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KLASIE PRZYSPOSABIAJĄCEJ DO PRACY PRZEDMIOT: przysposobienie do pracy TEMAT :Walentynki klasowe – pierwsza miłość, przyjaźń, sympatia. PROWADZĄCY : Olga Karczmarek, Joanna Brześcińska UCZESTNICY : kl. I-III, II PDP – uczniowie upośledzeni umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym CZAS ZAJĘĆ: 4x 45 min. CELE : - uczeń zna zwyczaje związane z Walentynkami - uczeń podaje datę Walentynek - uczeń wykonuje wyszukuje wizytówkę ze swoimi danymi - uczeń układa rozsypankę wyrazową - uczeń wykonuje kartkę okolicznościową walentynkową - uczeń przestrzega zasad bhp na zajęciach - uczeń wykonuje kruche ciasteczka - uczeń dekoruje przygotowane ciasto - uczeń nakrywa stół i właściwie rozkłada sztućce - uczeń rozwija więzi koleżeńskie w klasie - uczeń utrzymuje ład i porządek w miejscu pracy - uczeń organizuje stanowisko pracy Cele rewalidacyjne: - uczeń doskonali spostrzegawczość i koordynację wzrokowo- ruchową - uczeń rozwija myślenie słowno- logiczne i uwagę METODY : - słowne: pogadanka ; oglądowe : pokaz ; praktyczne :ćwiczebna , zadań wytwórczych ; metody aktywizujące : interakcje słowne(konstruowanie piosenki) FORMA : zbiorowa jednolita , zróżnicowana; zespołowa ŚRODKI DYDAKTYCZNE : - wizytówki w kształcie serca z podstawowymi danymi uczniów, kartka z kalendarza zawierająca luki do uzupełnienia , kartki walentynkowe, szablon w kształcie serca, rozsypanka wyrazowa , kolorowe kartony ,papier kolorowy, wstążki, dziurkacz, brokat, złota folia, narzędzia i sprzęty AGD do przygotowania ciasta kruchego, produkty spożywcze, obrusy, świeczniki w kształcie serca, serwetniki, zastawa stołowa, sztućce, magnetofon, podkład muzyczny, pomoce szkolne zgromadzone w klasie PRZEBIEG ZAJĘĆ : 1. Zajęcia wstępne - zabawa integrująca klasę „Znajdź wizytówkę” – uczniowie wyszukują ukryte w klasie wizytówki w kształcie serca ze swoimi podstawowymi danymi - podanie tematu i celu zajęć 2. Kartka z kalendarza- uzupełnianie w zespołach brakujących elementów w dacie 14.02.2012. 3. Pogadanka na temat tradycji dnia św. Walentego oraz przyjaźni i miłości w życiu młodego człowieka. 4. Serce przyjaźni- ćwiczenie rozwijające pozytywne relacje w grupie rówieśniczej. Na dużym szablonie w kształcie serca, uczniowie układają i zapisują samodzielnie lub z pomocą nauczyciela, miłą dedykację dla kolegi. Serce zawieszamy w centralnym miejscu w klasie i przez następne dni każdy może dopisać coś nowego. PRZERWA ŚRÓDLEKCYJNA „Kto ma to co ja?”- zabawa pozwalająca lepiej poznać członków grupy. Uczniowie wyszukują kolegów o podobnym kolorze oczu, włosów, wzroście, cechach charakteru itp. 5. „ Dobry duszek”- działanie mające uświadomić uczniom pozytywne emocje związane z pamięcią o bliskich osobach. Kultywowanie zwyczajów związanych z dniem 14 lutego- obdarowywania tych , których lubimy i kochamy kartkami walentynkowymi Siedząc w kręgu zamykamy oczy i wyobrażamy sobie co czuje osoba obdarowana kartką walentynkową. Pomysły omawiamy na forum klasy , zapisujemy w formie graficznej . 6. Pokaz kartek walentynkowych i omówienie techniki „cardmaking” jaką zostały wykonane. 7. Wykonywanie kartek okolicznościowych : wycinanie i wytłaczanie kolorowych kartonów według instrukcji słownej , naklejanie wybranych elementów dekoracyjnych , zdobienie złotą folią, wstążką atłasową i brokatem. 8. Układanie rozsypanki wyrazowej – życzenia w formie walentynkowych wierszy , wklejanie na kartki wykonane przez uczniów , podpisywanie życzeń. 9. Konstruowanie piosenki o przyjaźni - wybieranie podkładu muzycznego np. melodia „Panie Janie” - układanie wspólnie krótkiego tekstu piosenki „ Jak przyjemnie i wesoło Kiedy krąg przyjaciół w koło Do jednej klasy chodzimy Wszyscy bardzo się lubimy” 10. Wykonywanie ciasteczek w kształcie serduszek: przygotowanie ciasta kruchego, wycinanie foremkami kształtu serca , pieczenie ciastek, dekorowanie czerwonym lukrem. 11. Wspólny posiłek przy stole udekorowanym walentynkowymi motywami. 12. Zabawy ruchowe przy muzyce. 13. Zajęcia końcowe - podsumowanie zajęć - wspólne porządkowanie miejsc pracy - ocena pracy oraz zachowania uczniów - pożegnanie w przyjaźni. Olga Karczmarek, Joanna Brześcińska Wyświetleń: 2025
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |