Katalog Małgorzata Powidzka, 2012-02-14 Konin Zawodowe, Scenariusze Scenariusz zajęć z obsługi informatycznej w hotelarstwieScenariusz zajęć z obsługi informatycznej w hotelarstwie Temat: Systemy rezerwacyjne w hotelarstwie. Klasa 4TH Czas: 2 x 45 minut Cel kształcenia w zawodzie: Rezerwowanie usług hotelarskich z wykorzystaniem systemów rezerwacyjnych. Cele operacyjne: Uczeń potrafi: • Wymienić informatyczne kanały sprzedaży, • Rozróżnia dwie płaszczyzny działania systemów informatycznych: B2B oraz B2C, • Wymienić różnice między systemem GDS i CRS, • Wymienić zalety i wady systemu GDS i CRS. Metody pracy: wykład, ćwiczenia praktyczne Formy pracy: praca samodzielna Środki dydaktyczne: komputer z dostępem do Internetu. Przebieg lekcji: 1. Część wstępna lekcji: a. Podanie tematu lekcji i uświadomienie uczniom celu lekcji. 2. Część właściwa lekcji: a. Nauczyciel przedstawia uczniom rodzaje informatycznych kanałów sprzedaży: • globalne systemy dystrybucji, • operatorzy współpracujący z hotelami, • wyspecjalizowane platformy rezerwacyjne, • własne witryny sieci hotelowych i pojedynczych hoteli. Podaje przykłady. Uczniowie biorą udział w rozmowie o własnych doświadczeniach w korzystaniu z takich rozwiązań. b. Uczniowie sprawdzają w Internecie jak wyglądają, czym się różnią poszczególne kanały sprzedaży. Wykorzystują w tym celu: booking.com; hotel.de; hotele24.pl; hotelpl.com; staypoland.pl oraz wybraną sieć hoteli i dowolną stronę hotelu nie należącego do sieci hoteli. c. Nauczyciel wyjaśnia na czym polega płaszczyzna B2B i B2C. d. Nauczyciel omawia system GDS(ang. Global Distribution Systems). Przedstawia zalety i wady systemu GDS. Podaje przykłady działających w Europie systemów: Amadeus, Sabre, Travelport. e. Uczniowie sprawdzają w Internecie przykładowe systemy GDS podane przez nauczyciela. (www.amadeus.net ; www.travelport-solutions.pl ; www.sabre.com) f. Nauczyciel omawia system CRS (Centralne Systemy Rezerwacyjne). g. Uczniowie zapisują w formie notatki informacje, które otrzymali od nauczyciela. 3. Część końcowa: a. Nauczyciel nagradza najbardziej aktywnych uczniów. b. Praca domowa: Przygotuj w oparciu o notatki z lekcji schemat działania globalnych systemów dystrybucji GDS. Wyświetleń: 2096
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |