AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Bożena Dziąbor, 2012-02-09
Częstochowa

Język niemiecki, Konspekty

Ich suche einen Brieffreund. (Lekcja z wykorzystaniem Internetu)

- n +

Scenariusz lekcji

Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego lekcję: mgr Bożena Dziąbor

Klasa: I (LO)

Temat: Ich suche einen Brieffreund.
(lekcja z wykorzystaniem Internetu)

Cele operacyjne:
- wyszukiwanie w Internecie ogłoszeń partnera do korespondowania i nawiązanie przyjaźni listownej (mailowej)
- utrwalenie słownictwa związanego z opisem osób i przedstawianiem się, opowiadaniem o sobie i swoich zainteresowaniach

Pomoce: podręcznik „Alles klar”, komputer
Formy pracy na lekcji: praca indywidualna, plenum

PRZEBIEG ZAJĘĆ: 
I. Faza wstępna:
- Powitanie, sprawdzenie obecności, zapisanie na tablicy daty i tematu zajęć
- Sprawdzenie wiadomości z poprzednich lekcji. Powtórzenie zwrotów stosowanych przy wypowiadaniu się na temat własnych zainteresowań i hobby.

II. Faza wprowadzająca:
- Nauczyciel wyjaśnia uczniom technikę pisania listów niemieckich na podstawie materiału z podręcznika

III. Prezentacja nowego materiału i praca nad nim:

- Uczniowie czytają przykładowe listy dotyczące poszukiwania partnera korespondencyjnego w podręczniku
- Nauczyciel wspólnie z uczniami wypisuje na tablicy potrzebne do napisania listu zwroty.

IV. Faza ćwiczeniowo-utrwalająca:

- Uczniowie otwierają stronę http://www.brieffreunde.org, gdzie znajduje się zakładka Anmelden. Po jej otworzeniu ukazuje się formularz, który uczniowie wypełniają go własnymi danymi. Uczniowie zostają zarejestrowani w bazie danych i sami piszą własne ogłoszenie dotyczące szukania partnera do korespondencji.

- Uczniowie wracają na zakładkę Brieffreunde finden, a następnie wypełniają formularz dotyczący wymarzonego partnera. Po naciśnięciu zakładki Brieffreunde finden pojawia się lista osób spełniających te kryteria. Uczniowie dokonują wyboru partnera a następnie piszą do niego krótką wiadomość. Na koniec uczniowie podają swój adres e-mail i dalszą korespondencję prowadzą już poza stroną internetową.

V. Podsumowanie lekcji i objaśnienie pracy domowej
- Zadaniem uczniów jest przyswojenie nowych zwrotów i poinformowanie o przebiegu dalszej korespondencji.




Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1147


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.