Katalog

Danuta Szymikowska, 2012-02-08
Gdańsk

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć otwartych w grupie 5-latków ,,Mój przyjaciel kot"

- n +

Scenariusz zajęć otwartych w grupie 5-latków ( kl.OF )

Krąg tematyczny: O zwierzątkach swych pamiętaj-przytul, nakarm nie od święta
Temat zajęć:"Mój przyjaciel kot"
Prowadząca: Danuta Szymikowska
Data: 25.I.2012

Cele ogólne:
* poznanie zwierzątka domowego - kota
* uważne słuchanie nauczyciela
*zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach
Cele operacyjne:
Dziecko:
- wypowiada się na temat wiersza, obrazków (dostrzega, związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy ilustracjami )
- przelicza i porównuje elementy zbiorów
- bierze aktywny udział w zajęciach
- koncentruje uwagę na wykonywanym zadaniu
- przestrzega zawartych umów
Cele kierunkowe:
- doskonalenie umiejętności formułowania wypowiedzi ustnych na podany temat
- kształtowanie procesów myślowych, mowy, słuchania i rozumienia
- kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć w różnych formach językowej, muzycznej, ruchowej, plastyczno- praktycznej
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- kształcenie umiejętności liczenia, porównywania liczebności zbiorów
- doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej, wrażliwości słuchowej,sprawności ruchowej i manualnej
- doskonalenie umiejętności określania wielkości kotów poprzez używanie pojęć : mały, duży
Metody:
- Podająca: językowa-wypowiedzi na temat wiersza, komentarz słowny aktywizujący działalność dzieci
- Praktyczna: liczenie, działalność praktyczna, śpiewanie piosenki
- Problemowa: realizacja zadań i poleceń nastawionych na osiągnięcie zamierzonego celu
Formy pracy:
- indywidualna
- zbiorowa

Środki dydaktyczne: płyta CD „Kotek kłębuszek”, wiersz I. Salach „Idzie kotek”, prezentacja multimedialna ,,Koty" , obrazek przedstawiający kota, kontur kota z poszczególnymi elementami, kartki z obrazkami ilustrującymi trzy rodzaje kotów( dla każdego dziecka),puzzle-kot ( dla każdego dziecka )


PRZEBIEG ZAJĘĆ

1. Powitanie dzieci oraz zaproszonych gości przez n-la.

2. Wprowadzenie do tematu zajęć, zapoznanie dzieci z wierszem ,, Idzie kotek“, swobodne wypowiedzi dzieci na temat kotów oraz ukierunkowane pytania nauczyciela dotyczące wiersza.

Idzie kotek
Idzie, idzie kotek mały
doszedł do przedszkola.
Ola go znalazła w szatni
i przyniosła do nas.

Kotku mały, kotku szary
możesz z nami zostać,
jeść dostaniesz, pić też damy,
krzywda cię nie spotka.

3. Prezentacja multimedialna ,,Koty“ ( ogólna budowa kota, rasy,ciekawostki, udomowienie itp.)
Konkurs -,, Koty z bajki“ ( zadaniem dzieci będzie podanie prawidłowego imienia kota oraz nazwy bajki )

4. Czytanie globalne wyrazu: kot i kotek, głoskowanie oraz sylabizowanie podanych wyrazów
( n-l prezentuje ilustrację kota oraz napisy do obrazka- kot , kotek )

5. Prezentacja narysowanego kota oraz częściowego konturu. Zadaniem dzieci będzie dopasowanie poszczególnych elementów do konturu kota.

6. Zaprezentowanie piosenki pt,,Kotek Puszek “ przez dzieci oraz wykonanie ilustracji muzycznej do prezentowanego utworu.

7. Zabawa ,,Kot“- rozpoznawanie dziecka po głosie. ( Dzieci tworzą krąg, w środku którego siedzi dziecko, którego zadaniem jest odgadnięcie ,,kociego“ odgłosu dziecka ).

8. Przekazanie dzieciom kopert z trzema obrazkami kotów - wypowiadanie się dzieci na temat różnic w wyglądzie, określanie kierunku idących kotów itp.

9. Prezentacja wierszyka z pokazywaniem - ,,Umył kotek łapki“ przez dzieci.

10. Puzzle - układanie poszczególnych części kota w całość ( praca indywidualna )

11 . Ewaluacja prowadzonych zajęć.
Przekazanie dzieciom lizaków z uśmiechniętą miną w celu podsumowania zajęć.
( Dzieci poprzez podniesienie lizaka ocenią zajęcia pozytywnie lub poprzez nie podniesienie - negatywnie )

12. Podsumowanie oraz pożegnanie zaproszonych gości.
Wyświetleń: 5312


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.