Katalog Danuta Szymikowska, 2012-02-08 Gdańsk Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęć otwartych w grupie 5-latków ,,Mój przyjaciel kot"Scenariusz zajęć otwartych w grupie 5-latków ( kl.OF ) Krąg tematyczny: O zwierzątkach swych pamiętaj-przytul, nakarm nie od święta Temat zajęć:"Mój przyjaciel kot" Prowadząca: Danuta Szymikowska Data: 25.I.2012 Cele ogólne: * poznanie zwierzątka domowego - kota * uważne słuchanie nauczyciela *zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach Cele operacyjne: Dziecko: - wypowiada się na temat wiersza, obrazków (dostrzega, związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy ilustracjami ) - przelicza i porównuje elementy zbiorów - bierze aktywny udział w zajęciach - koncentruje uwagę na wykonywanym zadaniu - przestrzega zawartych umów Cele kierunkowe: - doskonalenie umiejętności formułowania wypowiedzi ustnych na podany temat - kształtowanie procesów myślowych, mowy, słuchania i rozumienia - kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć w różnych formach językowej, muzycznej, ruchowej, plastyczno- praktycznej - rozwijanie słuchu fonematycznego - kształcenie umiejętności liczenia, porównywania liczebności zbiorów - doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej, wrażliwości słuchowej,sprawności ruchowej i manualnej - doskonalenie umiejętności określania wielkości kotów poprzez używanie pojęć : mały, duży Metody: - Podająca: językowa-wypowiedzi na temat wiersza, komentarz słowny aktywizujący działalność dzieci - Praktyczna: liczenie, działalność praktyczna, śpiewanie piosenki - Problemowa: realizacja zadań i poleceń nastawionych na osiągnięcie zamierzonego celu Formy pracy: - indywidualna - zbiorowa Środki dydaktyczne: płyta CD „Kotek kłębuszek”, wiersz I. Salach „Idzie kotek”, prezentacja multimedialna ,,Koty" , obrazek przedstawiający kota, kontur kota z poszczególnymi elementami, kartki z obrazkami ilustrującymi trzy rodzaje kotów( dla każdego dziecka),puzzle-kot ( dla każdego dziecka ) PRZEBIEG ZAJĘĆ 1. Powitanie dzieci oraz zaproszonych gości przez n-la. 2. Wprowadzenie do tematu zajęć, zapoznanie dzieci z wierszem ,, Idzie kotek“, swobodne wypowiedzi dzieci na temat kotów oraz ukierunkowane pytania nauczyciela dotyczące wiersza. Idzie kotek Idzie, idzie kotek mały doszedł do przedszkola. Ola go znalazła w szatni i przyniosła do nas. Kotku mały, kotku szary możesz z nami zostać, jeść dostaniesz, pić też damy, krzywda cię nie spotka. 3. Prezentacja multimedialna ,,Koty“ ( ogólna budowa kota, rasy,ciekawostki, udomowienie itp.) Konkurs -,, Koty z bajki“ ( zadaniem dzieci będzie podanie prawidłowego imienia kota oraz nazwy bajki ) 4. Czytanie globalne wyrazu: kot i kotek, głoskowanie oraz sylabizowanie podanych wyrazów ( n-l prezentuje ilustrację kota oraz napisy do obrazka- kot , kotek ) 5. Prezentacja narysowanego kota oraz częściowego konturu. Zadaniem dzieci będzie dopasowanie poszczególnych elementów do konturu kota. 6. Zaprezentowanie piosenki pt,,Kotek Puszek “ przez dzieci oraz wykonanie ilustracji muzycznej do prezentowanego utworu. 7. Zabawa ,,Kot“- rozpoznawanie dziecka po głosie. ( Dzieci tworzą krąg, w środku którego siedzi dziecko, którego zadaniem jest odgadnięcie ,,kociego“ odgłosu dziecka ). 8. Przekazanie dzieciom kopert z trzema obrazkami kotów - wypowiadanie się dzieci na temat różnic w wyglądzie, określanie kierunku idących kotów itp. 9. Prezentacja wierszyka z pokazywaniem - ,,Umył kotek łapki“ przez dzieci. 10. Puzzle - układanie poszczególnych części kota w całość ( praca indywidualna ) 11 . Ewaluacja prowadzonych zajęć. Przekazanie dzieciom lizaków z uśmiechniętą miną w celu podsumowania zajęć. ( Dzieci poprzez podniesienie lizaka ocenią zajęcia pozytywnie lub poprzez nie podniesienie - negatywnie ) 12. Podsumowanie oraz pożegnanie zaproszonych gości. Wyświetleń: 5312
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |