Katalog Jacek Piecuch, 2012-01-23 Ustrzyki Dolne Informatyka, Scenariusze Edytor tekstu - tabele (wstęp)Edytor tekstu – wstawianie tabel Cele lekcji: * Poznawczy – uczniowie poznają budowę i zasady formatowania pliku tekstowego z tabelą * kształcący – uczniowie powinni przyswoić sobie umiejętność korzystania z podstawowych narzędzi edytora – uczeń powinien przyswoić sobie umiejętność tworzenia prostego pliku tekstowego z tabelami Metoda – wykład, ćwiczenia Środki dydaktyczne – komputer z oprogramowaniem, rzutnik Tok (przebieg) lekcji: 1. Czynności organizacyjne – sprawdzenie obecności 2. Podanie uczniom tematu lekcji oraz uświadomienie celów dydaktycznych zajęć 3. Przypomnienie zasad formatowania dokumentu i edycji tekstu, w celu wykorzystania ich do edytowania pliku tekstowego z tabelami 4. Zwrócenie uczniom uwagi na fakt, że edycja dokumentu zawierającego tabele podlega takim samym zasadom jak edycja zwykłego dokumentu, a jedynie każdą komórkę tabeli można edytować osobno 5. Utworzenie dokumentu w MS Word i wstawienie do niego prostej tabeli: a) Zwrócenie uwagi na konieczność nazwania tabeli b) Zdefiniowanie wierszy i kolumn tabeli c) Pokazanie uczniom zasad ustalania liczby wierszy i kolumn d) Zapisanie pliku tekstowego e) Zamknięcie dokumentu 6. Ponowne otwarcie dokumentu i edycja istniejącej tabeli: a) Zmiana rozmiarów i ilości komórek b) Wstawianie tekstu c) Edycja i formatowanie tekstu w tabeli d) Zapisanie zmian w pliku e) Zamknięcie dokumentu 7. Ćwiczenia a) Włączenie zasilania i przypomnienie uczniom zasad bezpieczeństwa b) Polecenie uczniom zalogowania się do systemu i przypomnienie zasad poufności c) Polecenie uczniom uruchomienia edytora tekstu (z przypomnieniem jego lokalizacji) d) Polecenie uczniom zatytułowania tabeli e) Polecenie uczniom wstawienia tabeli o rozmiarach 4x4 f) Polecenie uczniom zapisania pliku i zamknięcia dokumentu g) Polecenie uczniom otwarcia i edycji dokumentu - zmiany rozmiarów i ilości komórek - wstawiania i edycji tekstu - dowolnego formatowania tabeli - zapisania zmian 8. Podsumowanie i zakończenie lekcji: a) Ogólna ocena zajęć b) Podsumowanie pracy indywidualnej uczniów c) Podanie treści (tematu) zadania domowego Wyświetleń: 1721
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |