Katalog

Joanna Jedynak, 2012-01-19
Brzesko

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego



Dane osobowe:

Imię i nazwisko: Joanna Jedynak

Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Brzesku

Posiadane kwalifikacje: wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym –
filologia angielska

Nauczany przedmiot: język angielski

Posiadany stopień
awansu zawodowego: nauczyciel mianowany

Wniosek o stopień
awansu zawodowego: nauczyciel dyplomowany


Czas stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2011

Data zakończenia stażu: 31 maj 2014





Zadania:

§8 ust.2 pkt.1
Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły.


Sposoby realizacji/ Dokumentacja:

1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu.
- uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego (konferencje metodyczne, zajęcia warsztatowe, szkolenia Rady Pedagogicznej lub szkolenia on-line) adekwatnych do potrzeb własnych w zakresie motywowania uczniów, prowadzenia zajęć wychowawczych i dydaktycznych.
Gromadzenie zaświadczeń, dyplomów itp.

2. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki oraz metodyki przedmiotu.
- indywidualne studiowanie literatury fachowej
- gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotu (literatura, słowniki, plansze, itp.)
- wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami języka angielskiego
Podręczna biblioteczka w formie papierowej lub elektronicznej.

3. Organizacja imprez mających na celu promowanie języka angielskiego oraz kultury krajów anglojęzycznych( m.in. przygotowanie przedstawienia w języku angielskim oraz aktywny udział w organizacji Dnia Języków Obcych)
- opracowanie regulaminu
- przygotowanie uczniów
- pozyskanie nagród dla uczniów
Zaświadczenie Dyrekcji Szkoły lub sponsora nagród,zdjęcia, regulaminy itp.

4. Prowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych lub konsultacji dostosowanych do potrzeb i zainteresowań uczniów (m.in. zajęcia wyrównawcze oraz zajęcia dla uczniów szczególnie zainteresowanych przedmiotem, konkursami i zdawaniem matury rozszerzonej)

5. Przygotowanie testu diagnozującego lub testu poziomującego dla wybranych klas

6. Analiza wyników egzaminów zewnętrznych.

Testy, analizy, dzienniki zajęć dodatkowych


§ 8 ust.2 pkt. 2.
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

Sposoby realizacji/ Dokumentacja:

1. Wykorzystywanie Internetu w pracy dydaktyczno-wychowawczej.
- śledzenie informacji dotyczących spraw oświaty i wychowania (m.in. regularne korzystanie ze stron CKE i OKE )
- korzystanie z internetowych portali edukacyjnych w tym portali / wyszukiwarek anglojęzycznych w celu poszerzenia wiedzy, bazy materiałów dydaktycznych oraz podtrzymania kontaktu z żywym językiem
- wymiana uwag dotyczących wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej z innymi nauczycielami na stronach / forach przeznaczonych dla pedagogów
- publikacja materiałów (np. planu rozwoju zawodowego, konspektów lekcji ) na portalach nauczycielskich
Zaświadczenie o publikacji, adresy stron internetowych z publikacjami

2. Wykorzystanie komputera do prowadzenia dokumentacji pracy dydaktycznej.

3. Wykorzystanie z Internetu i technologii komputerowej jako źródła ciekawych ćwiczeń w pracy z uczniami i do przygotowania testów.
Gromadzenie ciekawych materiałów, planów itp.

4. Doskonalenie wiedzy i umiejętności w obsłudze komputera i Internetu oraz wykorzystanie innych nowinek technicznych.
Przeprowadzenie zajęć pochodzących z Internetu z wykorzystaniem ćwiczeń sprawdzających wiedzę i umiejętności uczniów.
Przeprowadzenie lekcji ćwiczących umiejętność pisania i odpisywania na maile w języku angielskim.
Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej i wykorzystanie sprzętu komputerowego, projektora multimedialnego, tablicy multimedialnej itp.

5. Motywowanie uczniów do korzystania z anglojęzycznych stron internetowych (m.in. realizacja grupowych projektów np.projekt w ramach e-twinning’u lub komunikacja z rówieśnikami poprzez chatroom’y, komunikatory, przygotowywanie prezentacji, gazetek ściennych lub w ramach odrabiania pracy domowej, itp.)

6. Dbanie o regularne zamieszczanie informacji związanych z pracą zespołu nauczycieli języka angielskiego i osiągnięć uczniów na stronie internetowej szkoły.

7. Przygotowanie i aktualizacja informacji na tablicy ogłoszeń nauczycieli języka angielskiego.

Zdjęcia gazetek ściennych, tablicy informacyjnej, zaświadczenie Dyrekcji



§8 ust.2 pkt.3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

Sposoby realizacji/ Dokumentacja:

1. Uczestnictwo w pracach zespołu języków obcych i innych zespołów/komisji szkolnych (m.in. pełnienie funkcji przewodniczącej zespołu języków obcych lub członka innych komisji utworzonych na terenie szkoły - według potrzeb i odpowiednio do kwalifikacji)

2. Udział w lekcjach otwartych organizowanych przez innych nauczycieli lub prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli.

3. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami.
- uczestnictwo w szkoleniach i warsztatach w ramach Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli
- prowadzenie lub organizacja szkoleń wewnętrznych zespołu nauczycieli języka angielskiego

4. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami za pomocą Internetu np. publikacje w sieci.

Dokumentacja zespołu nauczycieli języków obcych (zeszyt protokółów) lub innych komisji oraz zaświadczenia dyrekcji, doradcy metodycznego i innych nauczycieli


§8 ust.2 pkt.4b
Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej.

Sposoby realizacji/ Dokumentacja:

1. Pełnienie funkcji egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej. Udział w poprawie prac pisemnych.

2. Pełnienie funkcji egzaminatora na maturach ustnych.

3.Pełnienie funkcji członka lub przewodniczącego komisji podczas matur pisemnych.

Zaświadczenia OKE, dyrekcji szkoły


§8ust.2pkt.4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

Sposoby realizacji/ Dokumentacja:

1. Prowadzenie dodatkowych zajęć dla maturzystów lub uczniów szczególnie uzdolnionych, zainteresowanych nauką języka angielskiego lub zajęć wyrównawczych
Dzienniki zajęć pozalekcyjnych

2.Poznanie sytuacji środowiskowej oraz rodzinnej uczniów.
- rozmowy z rodzicami uczniów lub ich prawnymi opiekunami
- kontakty i współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym, w razie potrzeby z pielęgniarką szkolną
- organizacja pomocy koleżeńskiej

3. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów.
- systematyczna lektura literatury pedagogicznej

4.Pełnienie funkcji kierownika / opiekuna podczas wycieczek szkolnych o charakterze turystyczno-krajoznawczym lub edukacyjnym

5. Umożliwienie uczniom nawiązania kontaktu z rówieśnikami z zagranicy dzięki wykorzystaniu technologii informacyjnej (projekt w ramach e-twinning’u lub poprzez chatroom’y, komunikatory itp.)

Wpisy w dziennikach,zaświadczenia dyrekcji szkoły


8ust.2pkt.4f
Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej

Sposoby realizacji/ Dokumentacja:

1.Przygotowywanie merytoryczne uczniów do olimpiad i konkursów z j. angielskiego. Objęcie opieką uczniów zdolnych.

2.Rozpoznanie potrzeb w zakresie pomocy uczniom z trudnościami edukacyjnymi: opracowanie harmonogramy konsultacji dla uczniów, współpraca z pedagogiem szkolnym i wychowawcami klas.

3.Organizacja konkursów lub imprez szkolnych.
Wpisy w dziennikach, zaświadczenia dyrekcji


8ust.2pkt.5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

Sposoby realizacji/ Dokumentacja:

1.Współpraca z rodzicami w zakresie niesienia pomocy uczniom z problemami dydaktycznymi

2. Stała obserwacja oraz wspólna analiza wyników w nauce uczniów.
- przygotowanie ucznia do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego
- rozwijanie w uczniach poczucia wiary we własne możliwości językowe.

3. Opis i analiza 2 przypadków problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych.
Wpisy w dziennikach lekcyjnych, opisy oraz analiza



*Nauczyciel zastrzega sobie prawo do modyfikacji planu rozwoju zawodowego zgodnie z bieżącymi potrzebami szkoły. Zmiany zostaną wprowadzone w formie aneksu.

Joanna Jedynak
Wyświetleń: 1486


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.