Katalog Joanna Jedynak, 2012-01-19 Brzesko Język angielski, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Dane osobowe: Imię i nazwisko: Joanna Jedynak Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Brzesku Posiadane kwalifikacje: wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym – filologia angielska Nauczany przedmiot: język angielski Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany Wniosek o stopień awansu zawodowego: nauczyciel dyplomowany Czas stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2011 Data zakończenia stażu: 31 maj 2014 Zadania: §8 ust.2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły. Sposoby realizacji/ Dokumentacja: 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. - uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego (konferencje metodyczne, zajęcia warsztatowe, szkolenia Rady Pedagogicznej lub szkolenia on-line) adekwatnych do potrzeb własnych w zakresie motywowania uczniów, prowadzenia zajęć wychowawczych i dydaktycznych. Gromadzenie zaświadczeń, dyplomów itp. 2. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki oraz metodyki przedmiotu. - indywidualne studiowanie literatury fachowej - gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotu (literatura, słowniki, plansze, itp.) - wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami języka angielskiego Podręczna biblioteczka w formie papierowej lub elektronicznej. 3. Organizacja imprez mających na celu promowanie języka angielskiego oraz kultury krajów anglojęzycznych( m.in. przygotowanie przedstawienia w języku angielskim oraz aktywny udział w organizacji Dnia Języków Obcych) - opracowanie regulaminu - przygotowanie uczniów - pozyskanie nagród dla uczniów Zaświadczenie Dyrekcji Szkoły lub sponsora nagród,zdjęcia, regulaminy itp. 4. Prowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych lub konsultacji dostosowanych do potrzeb i zainteresowań uczniów (m.in. zajęcia wyrównawcze oraz zajęcia dla uczniów szczególnie zainteresowanych przedmiotem, konkursami i zdawaniem matury rozszerzonej) 5. Przygotowanie testu diagnozującego lub testu poziomującego dla wybranych klas 6. Analiza wyników egzaminów zewnętrznych. Testy, analizy, dzienniki zajęć dodatkowych § 8 ust.2 pkt. 2. Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Sposoby realizacji/ Dokumentacja: 1. Wykorzystywanie Internetu w pracy dydaktyczno-wychowawczej. - śledzenie informacji dotyczących spraw oświaty i wychowania (m.in. regularne korzystanie ze stron CKE i OKE ) - korzystanie z internetowych portali edukacyjnych w tym portali / wyszukiwarek anglojęzycznych w celu poszerzenia wiedzy, bazy materiałów dydaktycznych oraz podtrzymania kontaktu z żywym językiem - wymiana uwag dotyczących wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej z innymi nauczycielami na stronach / forach przeznaczonych dla pedagogów - publikacja materiałów (np. planu rozwoju zawodowego, konspektów lekcji ) na portalach nauczycielskich Zaświadczenie o publikacji, adresy stron internetowych z publikacjami 2. Wykorzystanie komputera do prowadzenia dokumentacji pracy dydaktycznej. 3. Wykorzystanie z Internetu i technologii komputerowej jako źródła ciekawych ćwiczeń w pracy z uczniami i do przygotowania testów. Gromadzenie ciekawych materiałów, planów itp. 4. Doskonalenie wiedzy i umiejętności w obsłudze komputera i Internetu oraz wykorzystanie innych nowinek technicznych. Przeprowadzenie zajęć pochodzących z Internetu z wykorzystaniem ćwiczeń sprawdzających wiedzę i umiejętności uczniów. Przeprowadzenie lekcji ćwiczących umiejętność pisania i odpisywania na maile w języku angielskim. Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej i wykorzystanie sprzętu komputerowego, projektora multimedialnego, tablicy multimedialnej itp. 5. Motywowanie uczniów do korzystania z anglojęzycznych stron internetowych (m.in. realizacja grupowych projektów np.projekt w ramach e-twinning’u lub komunikacja z rówieśnikami poprzez chatroom’y, komunikatory, przygotowywanie prezentacji, gazetek ściennych lub w ramach odrabiania pracy domowej, itp.) 6. Dbanie o regularne zamieszczanie informacji związanych z pracą zespołu nauczycieli języka angielskiego i osiągnięć uczniów na stronie internetowej szkoły. 7. Przygotowanie i aktualizacja informacji na tablicy ogłoszeń nauczycieli języka angielskiego. Zdjęcia gazetek ściennych, tablicy informacyjnej, zaświadczenie Dyrekcji §8 ust.2 pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Sposoby realizacji/ Dokumentacja: 1. Uczestnictwo w pracach zespołu języków obcych i innych zespołów/komisji szkolnych (m.in. pełnienie funkcji przewodniczącej zespołu języków obcych lub członka innych komisji utworzonych na terenie szkoły - według potrzeb i odpowiednio do kwalifikacji) 2. Udział w lekcjach otwartych organizowanych przez innych nauczycieli lub prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. 3. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. - uczestnictwo w szkoleniach i warsztatach w ramach Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli - prowadzenie lub organizacja szkoleń wewnętrznych zespołu nauczycieli języka angielskiego 4. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami za pomocą Internetu np. publikacje w sieci. Dokumentacja zespołu nauczycieli języków obcych (zeszyt protokółów) lub innych komisji oraz zaświadczenia dyrekcji, doradcy metodycznego i innych nauczycieli §8 ust.2 pkt.4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej. Sposoby realizacji/ Dokumentacja: 1. Pełnienie funkcji egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej. Udział w poprawie prac pisemnych. 2. Pełnienie funkcji egzaminatora na maturach ustnych. 3.Pełnienie funkcji członka lub przewodniczącego komisji podczas matur pisemnych. Zaświadczenia OKE, dyrekcji szkoły §8ust.2pkt.4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Sposoby realizacji/ Dokumentacja: 1. Prowadzenie dodatkowych zajęć dla maturzystów lub uczniów szczególnie uzdolnionych, zainteresowanych nauką języka angielskiego lub zajęć wyrównawczych Dzienniki zajęć pozalekcyjnych 2.Poznanie sytuacji środowiskowej oraz rodzinnej uczniów. - rozmowy z rodzicami uczniów lub ich prawnymi opiekunami - kontakty i współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym, w razie potrzeby z pielęgniarką szkolną - organizacja pomocy koleżeńskiej 3. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów. - systematyczna lektura literatury pedagogicznej 4.Pełnienie funkcji kierownika / opiekuna podczas wycieczek szkolnych o charakterze turystyczno-krajoznawczym lub edukacyjnym 5. Umożliwienie uczniom nawiązania kontaktu z rówieśnikami z zagranicy dzięki wykorzystaniu technologii informacyjnej (projekt w ramach e-twinning’u lub poprzez chatroom’y, komunikatory itp.) Wpisy w dziennikach,zaświadczenia dyrekcji szkoły 8ust.2pkt.4f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej Sposoby realizacji/ Dokumentacja: 1.Przygotowywanie merytoryczne uczniów do olimpiad i konkursów z j. angielskiego. Objęcie opieką uczniów zdolnych. 2.Rozpoznanie potrzeb w zakresie pomocy uczniom z trudnościami edukacyjnymi: opracowanie harmonogramy konsultacji dla uczniów, współpraca z pedagogiem szkolnym i wychowawcami klas. 3.Organizacja konkursów lub imprez szkolnych. Wpisy w dziennikach, zaświadczenia dyrekcji 8ust.2pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Sposoby realizacji/ Dokumentacja: 1.Współpraca z rodzicami w zakresie niesienia pomocy uczniom z problemami dydaktycznymi 2. Stała obserwacja oraz wspólna analiza wyników w nauce uczniów. - przygotowanie ucznia do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego - rozwijanie w uczniach poczucia wiary we własne możliwości językowe. 3. Opis i analiza 2 przypadków problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych. Wpisy w dziennikach lekcyjnych, opisy oraz analiza *Nauczyciel zastrzega sobie prawo do modyfikacji planu rozwoju zawodowego zgodnie z bieżącymi potrzebami szkoły. Zmiany zostaną wprowadzone w formie aneksu. Joanna Jedynak Wyświetleń: 1486
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |