AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Pawłowska, 2012-01-16
Kazimierz Dolny

Język angielski, Program nauczania

Program Koła Języka Angielskiego realizowany w ramach projektu unijnego „Edukacja twoją szansą”

- n +

Program Koła Języka Angielskiego
realizowany w ramach projektu unijnego „Edukacja twoją szansą”

Program jest przeznaczony do realizacji w szkole podstawowej na zajęciach pozalekcyjnych z języka angielskiego dla uczniów klas VI pragnących rozwijać i doskonalić swoje zdolności i umiejętności dotyczące znajomości języka angielskiego oraz zainteresowanych kulturą i tradycją krajów anglojęzycznych. Program ten to również szansa na naukę tolerancji i otwarcia młodych ludzi na świat. Dzięki niemu uczniowie nie tylko poszerzą swoje horyzonty, ale zdobędą tę wiedzę w sposób atrakcyjny i ciekawy.
Program obejmuje materiał na 40 jednostek lekcyjnych.

CELE EDUKACYJNE:

- poznanie zwyczajów i kultury anglosaskiej;
- poznawanie historii i geografii krajów anglojęzycznych;
- utrwalenie poznanych oraz zaznajomienie się z nowymi zagadnieniami gramatycznymi,
- podniesienie poziomu kompetencji językowych: mówienia, słuchania, pisania i czytania,
- zwiększenie zasobu słownictwa;
- przygotowanie uczniów do wykorzystania znajomości języka angielskiego w różnych sytuacjach życiowych;
- kształtowanie umiejętności korzystania ze słownika dwu- i jednojęzycznego;
- kształtowanie umiejętności wykorzystywania Internetu jako źródła informacji;


CELE WYCHOWAWCZE:

- kształtowanie w uczniach otwartości i ciekawości wobec innych kultur;
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie lub zespole;
- umacnianie w uczniach motywacji do nauki języków obcych;
- kształtowanie umiejętności samodzielnej pracy uczniów;
- rozwijanie uzdolnień;
- kształtowanie u ucznia wiary we własne siły i umiejętności;

TREŚCI NAUCZANIA

Treści nauczania programu oparte są o treści przewidziane dla II etapu edukacyjnego. Obejmują poznawanie geografii, tradycji, historii, zwyczajów oraz instytucji krajów anglojęzycznych, a także norm zachowania w kontaktach z Brytyjczykami i Amerykanami.

TEMATYKA ZAJĘĆ

- International English – dlaczego angielski stał się językiem międzynarodowym?
- Are you English or British? What’s the difference? – podział Zjednoczonego Królestwa.
- Ireland – odwiedzamy Zieloną Wyspę.
- The USA – a bit of geography – geografia Stanów i inne ciekawostki.
- The Big Apple – jak powstał Nowy Jork?
- Family life in Britain – jak wygląda typowa brytyjska rodzina.
- Teenagers and money – na co najczęściej brytyjska młodzież wydaje pieniądze?
- Going out and staying in – brytyjscy nastolatkowie opowiadają o swoim wolnym czasie.
- Why do they drive on the left side? – ruch lewostronny.
- Traffic and transport survey – różne środki transportu.
- Food and drink in Britain – tradycyjne potrawy brytyjskie.
- They have a sweet tooth – Brytyjczycy kochają słodycze.
- Healthy habits – zdrowy styl życia.
- Royal Family – członkowie rodziny królewskiej. Co Brytyjczycy myślą o monarchii?
- Famous Britons - sławni mieszkańcy wysp brytyjskich
- The famous names quiz – rozwiązujemy quiz o sławnych postaciach z historii Wielkiej Brytanii.
- Our trip to London - zwiedzamy stolicę Wlk. Brytanii.
- Greenwich in London – time zones – strefy czasowe.
- Parks and Gardens in London.
- Rain or shine and the British weather – czyli rozmowy o pogodzie.
- Natural phenomena – różne zjawiska przyrodnicze.
- The Great Fire of London – z historii Londynu.
- Impressions of Britain – jak turyści opisują Wielką Brytanię.
- English humour – z czego śmieją się na Wyspach Brytyjskich?
- Emergency services in Britain.
- National sports – narodowe sporty.
- What team do you support? – przedstawiamy ulubioną drużynę.
- What’s your sport? – jaki sport uprawiasz?
- Hobbies - zajęcia w wolnym czasie.
- Computer world – w świecie komputerów.
- The Internet – uczymy się korzystać z portali edukacyjnych.
- Music words – trochę słowotwórstwa.
- Superstars – fame and fortune – Jak zostać sławną osobą?
- The World of Pop – znani wykonawcy muzyczni.
- Music and fashion – co jest modne?
- ‘The clothes make the man’ - is it true? – o ubraniach i modzie.
- My home my castle – jak mieszkają Brytyjczycy.
- Famous buildings – sławne budowle. The White House.
- Seasons and celebrations - poznajemy zwyczaje i tradycje brytyjskie.
- The world of English – quiz podsumowujacy pracę.


PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW
Formy pracy
- Praca z całym zespołem
- Praca w grupach
- Praca w parach
- Praca indywidualna
Metody nauczania
- Metoda komunikacyjna
- Metoda audio-wizualna
Techniki nauczania
- Nauka przez zabawę – gry i zabawy językowe, flash cards, bingo, memory game, gry planszowe, gry ruchowe
- Nauka przez piosenkę
- Nauka przez działanie
- Praca z materiałami autentycznymi
- Projekty
- Techniki multimedialne – filmy video, programy komputerowe, Internet


POMOCE DYDAKTYCZNE

- Oxford Wordpower Dictionary for Polish Learners of English.
- Plansze tematyczne, flashcards, plakaty tematyczne, mapy.
- Kasety magnetofonowe, płyty CD, DVD
- Materiały dotyczące zagadnień kulturowych: Oxford Bookworms Factfiles: New York, London, Ireland, England, Seasons and celebrations, The USA.
- Czasopisma: The World of English, Anglorama
- Sprzęt audio-wizualny, komputery z dostępem do Internetu.
- Do and understand. 50 action stories for young learners. Longman 1996


OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW
Uczeń:
- poszerzy swoje doświadczenia poprzez naukę języka angielskiego oraz kontakt z kulturą krajów anglojęzycznych; stanie się bardziej otwarty na świat oraz tolerancyjny wobec innych kultur
- udoskonali poprawną wymowę, umiejętność słuchania i czytania
- wzbogaci słownictwo i struktury gramatyczne
- wzbogaci wiadomości o krajach anglojęzycznych, pozna zwyczaje, tradycje oraz różne aspekty życia codziennego w krajach anglojęzycznych




LITERATURA

1.Moon, Jayne ‘Children Learning English’, Macmillan, 2000.
2.Graham, Carolyn, ‘Creating Chants and Songs’, Oxford University Press, 2006.
3.Komorowska, Hanna „Metodyka nauczania języków obcych”, Fraszka Edukacyjna, 2002.
4.Komorowska, Hanna „O programach prawie wszystko”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1999.
5.Ashworth, Julie; Clark, John ‘Festivals’, Longman, 2003



Opracowanie: Anna Pawłowska
Zespół Szkół w Bystrzejowicach
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4590


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.