Katalog Daria Madej, 2011-12-20 Marki Język angielski, Scenariusze Scenariusz zajęć dla kl.II SPTemat: ,,I like…/ I don’t like…”- rozmawiamy o własnych upodobaniach. Cele : a) poznawcze - zapoznanie ze sposobem mówienia o tym co lubimy i czego nie lubimy jeść - zaznajomienie nowym słownictwem z kręgu tematycznego „jedzenie” b) dydaktyczne - kształtowanie umiejętności prowadzenia dialogu w parze - utrwalenie poznanego słownictwa - kształtowanie nawyku zdrowego odżywiania - utrwalenie zwrotów języka potocznego w klasie Środki dydaktyczne: podręcznik, zeszyt ćwiczeń i zeszyt przedmiotowy, tablica interaktywna, i-Tools, płyta CD Metody pracy: metoda kombinowana Formy pracy: - indywidualna jednolita - grupowa jednolita - zbiorowa jednolita Przebieg zajęć: Wprowadzenie 1. Powitanie w j. angielskim. 2. Sprawdzenie listy obecności. 3. Utrwalenie poznanego słownictwa. Nauczyciel pokazuje uczniom kolorowe karty obrazkowe przedstawiające owoce i warzywa. Zadaniem dzieci jest podać prawidłową nazwę w języku angielskim. Rozwinięcie 4. Wyjaśnienie nowego słownictwa. Nauczyciel na tablicy interaktywnej wyświetla ilustracje przedstawiające produkty spożywcze. Uczniowie opisują czy dany produkt jest zdrowy lub nie, a następnie uzasadniają swoją wypowiedź. Pogadanka na temat skutków zdrowego odżywiania. Dzieci powtarzają za wzorem nowe słownictwo: cakes, friut, biscuits, steak, Fish, grapes, strawberries, sandwiches. 5. Uczniowie sporządzają notatkę w zeszytach przedmiotowych, zapisują nowe słownictwo oraz wykonują ilustracje. 6. Praca w parach. Nauczyciel zapoznaje z formą mówienia o własnych upodobaniach: I like… / I don’t like… . Następnie dzieci samodzielnie w parach tworzą dialogi, mówiąc partnerowi o tym co lubią i czego nie lubią jeść. 7. Prezentacja przygotowanych dialogów, nagrodzenie dzieci plusami. Zakończenie 8. Zadanie pracy domowej – podręcznik zad. 3 str. 26. 9. Zabawa ,,Simon says”. Dzieci stają w kręgu twarzami zwróconymi w stronę nauczyciela, który mówi hasło- ,,Simon says: touch your nose”. Uczniowie muszą wykonać polecenie nauczyciela. Kilka minut później nauczyciel woła: ,,Clap your hands”. Uczniowie nie wykonują tego polecenia, ponieważ nie było komendy: ,,Simon says”. Jeżeli którekolwiek z dzieci wykona tą czynność odpada z gry. 10. Podsumowanie i pożegnanie. Wyświetleń: 1302
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |