AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Magdalena Gołaszewska, 2011-12-05
Łomża

Język angielski, Konspekty

Konspekt - Animals - kl.I Szkoła Podstawowa

- n +

Konspekt lekcji języka angielskiego z grupą dzieci 7-letnich
Uczniowie znają liczby od 1-10 i słownictwo związane z jedzeniem np. cheese, znają znaczenia pytania „What’s this?” , „What is is?”

1. Temat: Animals- Zwierzęta
Czas :45 min
Poziom: beginners

2. Cele lekcji:
• Uczeń umie nazwać wybrane zwierzęta, poprawnie wymawia ich nazwy ( a giraffe, a mouse, a zebra, an elephant, a parrot, a lion)
• Rozumie nowe pojęcia
• Potrafi użyć poznane słowa w zabawach słownych i zgadywankach
• Potrafi powiedzieć wierszyk i poprawnie naśladować zwierzęta
3. Metody i formy pracy:
• TPR - metoda reagowania całym ciałem (total physical response)
• Gry i zabawy językowe
Formy:
• Praca z całą klasą – chóralne powtarzanie
• Praca indywidualna na forum klasy - wypowiedzi poszczególnych dzieci
• Praca indywidualna - wykonywanie ćwiczeń
• Praca w grupach – przedstawianie zwierząt
4. Pomoce dydaktyczne i środki techniczne
• Duża plansza z obrazkami omawianych zwierząt lub zestaw "flash cards" z tymi obrazkami lub maskotki- zwierzęta
• Zestaw "flash cards " z nazwami zwierząt (duże litery)
• Kserokopie wierszyka „ Here’s the giraffe”
• Magnetofon , płyta z nagraniem piosenki : „Here’s the giraffe”
• Kaseta z nagraniem odgłosów zwierząt
5. Przebieg lekcji
1. Część porządkowo –organizacyjna 2min
Przywitanie piosenką „Hello song”. Dzieci wstają z ławek.
Hello , hello , hello ( uczniowie i nauczyciel machają do siebie)
It’s time for English now ( wszyscy maszerują w miejscu)
Hello, hello, hello, hello ( uczniowie i nauczyciel machają do siebie)
It’s time for English now ( wszyscy maszerują w miejscu)
2. Część wstępna – Revision – Powtórzenie liczb 1-10 5min
Zabawa: Ser i mysz
Nauczyciel przygotowuje przed lekcją dziesięć kawałków sera wyciętych z papieru i jedną myszkę. Następnie wkłada wszystko do torby z materiału. Prosi ucznia, aby nie zaglądając do środka wyjmował z torby kawałki sera i liczył je z całą klasą. Uczeń przestaje liczyć w momencie, gdy wyciągnie myszkę. Nauczyciel mówi : Oh, a mouse. Uczniowie powtarzają. Dziecko siada na swoje miejsce. Wówczas gra zaczyna się od nowa, a do torby podchodzi inne dziecko.
3. Część główna

Wprowadzenie do tematu lekcji (Warm – up) 2min
Nauczyciel wyjaśnia uczniom, o czym będzie lekcja pokazując myszkę z wcześniejszego ćwiczenia. Pyta dzieci What’s this? Dzieci odpowiadają A mouse. Nauczyciel wyjaśnia, że na dzisiejszej lekcji poznamy zwierzęta - Animals . Nauczyciel prosi uczniów o powtórzenie słowa animals kilkakrotnie.
Prezentacja tematu lekcji (Presentation) – poznawanie nazw zwierząt
Nauczyciel wyjaśnia uczniom, że usłyszą odgłosy wydawane przez zwierzęta a ich zadaniem jest zgadnąć co to za zwierzę. Nauczyciel odtwarza nagranie , zatrzymuje po każdym odgłosie i pyta „What is it?” Nauczyciel słucha odpowiedzi uczniów. Kiedy uczeń powie po polsku nazwę zwierzęcia , mówi Yes! It’s an elephant i prosi ucznia o umieszczenie obrazka przedstawiającego słonia na tablicy jak i kartki z napisaną nazwą zwierzęcia. Wszyscy uczniowie powtarzają za nauczycielem nazwę zwierzęcia. Nauczyciel postępuje tak samo przy wprowadzeniu słów a mouse, a lion, a parrot, a zebra, a giraffe. Po wprowadzeniu wszystkich słów nauczyciel wskazuje na poszczególne obrazki , podając jednocześnie nazwę zwierzęcia i prosi klasę aby powtarzała za nim. Następnie nauczyciel prosi ochotników bądź indywidualnych uczniów o samodzielne lub przy pomocy nauczyciela powiedzenie nazw zwierząt. 10min
Ćwiczenia praktyczne (Practice)
Ex.1 Nauczyciel wyjaśnia uczniom, że ich zadaniem będzie odgadnięcie jakie zwierzę ukryte jest za kartką. Nauczyciel używając przygotowanej kartki z otworem zakrywa dowolny obrazek na którym jest zwierzę i pyta uczniów „ What’s this?” Uczniowie odgadują a odgadnięty obrazek przyczepiamy na tablicy. Uczeń który odgadnie podchodzi do biurka wybiera obrazek i postępuje jak nauczyciel , reszta klasy zgaduje. 6min
Ex.2 Nauczyciel wyjaśnia uczniom, że poznają wierszyk o zwierzętach „Here’s the giraffe”. Nauczyciel rozdaje uczniom kartki z wierszykiem, wyjaśnia nieznane słowa ( run- pokazuje co to oznacza bez tłumaczenia słownego, dzieci odgadują). Nauczyciel włącza wierszyk. Uczniowie słuchają, próbują śpiewać. Następnie nauczyciel wyjaśnia na czym polega zabawa: Nauczyciel wyjaśnia ,że każde dziecko będzie grało zwierzątko z wierszyka. Dzieci stoją w kole. Nauczyciel przydziela role dzieciom i tłumaczy ,że ich zadaniem jest wspólnie śpiewanie całej piosenki, w momencie gdy występuje nazwa zwierzątka te osoby które są tym zwierzątkiem wychodzą na środek i udają zwierzątko, również jego odgłosy. Reszta uczniów przy śpiewaniu „ Hello, Giraffe” macha do osób, które są w środku i przedstawiają żyrafę. Jedna osoba z grupy jest lwem (lion). Nauczyciel tłumaczy uczniom, że lew goni i łapie inne zwierzęta dlatego gdy dzieci usłyszą „Here’s the lion” uciekają. Osoba , która gra lwa, łapie poszczególne zwierzątka. Gdy wierszyk się skończy, powtarzamy kilkakrotnie zmieniając role dzieciom. 12min
Część końcowo- utrwalająca (Consolidation)
Zabawa : Follow the elephant.
Nauczyciel dzieli klasę na 2-3 grupy sześcioosobowe w zależności od liczby uczniów w klasie. Nauczyciel wyjaśnia dzieciom, że ich zadaniem będzie w grupach podążać gęsiego za tym dzieckiem , które będzie miało kartę ze zwierzęciem , którego nazwę poda, mówiąc np. Follow the elephant. Nauczyciel rozdaje karty obrazkowe dzieciom. Nauczyciel upewnia się , że wszystkie dzieci wiedzą jakim są zwierzątkiem. Prosi uczniów o podniesienie swojego obrazka w momencie gdy usłyszą swoje zwierzątko. Np. nauczyciel mówi głośno an elephant dzieci które mają kartę ze słoniem, podnoszą ja do góry. Podczas podążania za dzieckiem z kartą słonia nauczyciel liczy do 10 wraz z uczniami a po każdej liczbie 10 zmienia nazwę zwierzęcia. 6min
Zadanie pracy domowej: 2min
Uczniowie przyklejają do zeszytów kartkę z wierszykiem „Here’s the gireffe” , kolorują, dodatkowo chętne dzieci łączą nazwy zwierząt z obrazkami.
Na pożegnanie uczniowie śpiewają pożegnalną piosenkę machając do siebie:
It’s time to finish now and say Goodbye,- Goodbye
It’s time to finish now and say Goodbye,- Goodbye
It’s time to finish now, it’s time to finish now,
It’s time to finish now and say Goodbye,- Goodbye

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4766


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5



Ilość głosów: 2

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.