Katalog Edyta Ruta, 2011-11-17 Zduńska Wola Zajęcia przedszkolne, Scenariusze "Przetwory - stemplowanie połówką jabłka maczanego w farbach - scenariusz zajęcia z zakresu aktywności plastyczno- technicznejSCENARIUSZ ZAJĘCIA Z ZAKRESU AKTYWNOŚCI PLASTYCZNO-TECHNICZNEJ DLA DZIECI 4-5 LETNICH PROWADZĄCA ZAJĘCIE:Edyta Ruta DATA ZAJĘCIA:22.11.2010 ILOŚĆ DZIECI NA ZAJĘCIU:21 TEMAT: „Przetwory- stemplowanie połówką jabłka maczanego w farbach. CELE OGÓLNE: rozróżnianie i nazywanie popularnych owoców (jabłka, gruszka) oraz owoców egzotycznych(banan, kiwi); uświadomienie dzieciom znaczenia spożywania owoców; wyrabianie u dzieci zmysłu smaku i węchu; zapoznanie z techniką maczania połówki owocu w farbie; CELE SZCZEGÓŁOWE: rozróżnia i nazywa owoce; wie, że należy jeść owoce, aby być zdrowym; wypowiada się poprzez twórcza prace plastyczną FORMA: zajęcia z całą grupą; praca samodzielna, indywidualna WYKORZYSTANE METODY: -słowne-rozmowa, dyskusja -czynne-zadań stawianych do wykonania -oglądowa- pokaz,obserwacja POMOCE: paski krepiny, kontur słoika, farby- żółta, czerwona, zielona, klej, owoce krajowe i egzotyczne PRZEBIEG ZAJĘCIA: 1.Nauczycielka przygotowuje na talerzu różne owoce. Przeprowadza z dziećmi rozmowę na temat pory roku i darów „Pani Jesieni” w sadzie. Mówi o znaczeniu owoców dla zdrowia i pyta jakie owoce dzieci lubią i jedzą. Zachęca do rozpoznawania zgromadzonych na talerzu owoców i ich nazywania (to jest jabłko, jest czerwone i okrągłe). Następnie dzieci podchodzą do skrzynki z otworem wewnątrz, w której znajdują się różne owoce i dzieci za pomocą dotyku, rozpoznają je. 2.Zabawa badawcza- co to za owoc? Pokrojone owoce w kostkę umieszczone na talerzyku. Wskazane dziecko z zawiązanymi oczami częstuje się i nazywa owoc, którego próbowało. Stara się również określić smak i zapach danego owocu. 3.Słuchanie recytacji wiersza Marii Konopnickiej „Jesienią” Nauczycielka wyjaśnia dzieciom niezrozumiałe słowa „uroni”, „nadstawić”. Nauczycielka prosi o narysowanie w powietrzu ręką owoców , które pojawiły się w wierszu. Wyjaśnia również na czym będzie polegała ich praca przy stolikach. 4.Zabawa ruchowa „Spadające jabłuszka”. Dzieci biegają po sali i ramionami naśladują ruchy gałęzi poruszanych przez szumiący wiatr, oraz naśladują jego odgłos(szsz,szsz). Gdy usłyszą jabłko spada podskakują mówiąc – stuk, stuk. 5.Praca przy stolikach. Dzieci maczają połówkę jabłka w farbach :żółtych, czerwonych, zielonych i stemplują nią na wyciętym wcześniej konturze słoika. Pamiętają, aby stemplować jabłkiem jedno obok drugiego, aby stworzyć swój słoik z przetworami. Następnie dzieci biorą pasek krepiny i przyklejają go w miejscu dekielka i ściskają palcami tak by zrobić falbankę. Wyświetleń: 1040
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |