Katalog Ilona Pełka, 2011-11-15 Warszawa Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoSzkoła Podstawowa Nr 340 im. B. Molskiego ul. E. Lokajskiego 3 w Warszawie PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Ilona Pełka Rozpoczęcie stażu: 1 września 2009 r. Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2012 r. § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej, lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp. Zadania do realizacji Forma/Metoda realizacji Termin wykonania Dowody realizacji 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. Studiowanie literatury fachowej. Udział w kursach, szkoleniach i warsztatach metodycznych. Zapoznanie się z dokumentacją szkoły. Budowanie pozytywnych relacji z rodzicami/ opiekunami prawnymi dzieci. Współpraca z pedagogiem szkolnym. Współpraca z wychowawcami klas oraz z innymi nauczycielami. Udział w komisjach dotyczących życia szkoły. Organizacja warsztatu pracy kierownika świetlicy Opracowanie ankiety mającej na celu udoskonalenie pracy świetlicy. Organizowanie akcji charytatywnych uczniów naszej szkoły. Organizacja wewnątrzszkolnych konkursów wiedzy, konkursów plastycznych, muzycznych. Współorganizowanie imprez i uroczystości szkolnych i świetlicowych. Aktywna realizacja zadań dydaktyczno- wychowawczych wynikających z planu pracy świetlicy. Organizowanie różnych form zainteresowań - Analiza aktualnych przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. -Systematyczne czytanie literatury, biuletynów, czasopism o tematyce pedagogicznej. Branie udziału w szkoleniach na temat procesu awansu zawodowego nauczycieli oraz w innych szkoleniach fachowych. Poznanie statutu Szkoły Podstawowej Nr 340,planów wychowawczo- dydaktycznych, programu rozwoju szkoły. - Wykształcenie partnerskiego stylu współpracy z rodzicami w procesie wychowawczym dziecka. - Organizowanie i przeprowadzanie zebrań informacyjnych dla rodziców na temat funkcjonowania świetlic. - Rozmowy indywidualne z rodzicami. - Włączanie rodziców w organizowanie uroczystości świetlicowych. Wdrożenie stałej współpracy w celu organizowania pomocy uczniom potrzebującym. Rozmowy mające na celu organizowanie bezpiecznego funkcjonowania dzieci w szkole. - Udział w Komisji do spraw socjalnych uczniów. - Udział w zespole wychowawczym monitorującym bezpieczeństwo w szkole. - Udział w zespole aktualizującym statut szkoły - Opracowanie rocznego planu pracy opiekuńczo- wychowawczego świetlicy, tygodniowych cykli tematycznych oraz harmonogramu imprez i uroczystości świetlicowych. - Sporządzenie semestralnych sprawozdań z działalności świetlicy szkolnej. - Dbałość o estetyczny wygląd sal świetlicowych, tablic. Zaopatrzenie świetlicy w pomoce dydaktyczne, gry i potrzebne sprzęty. Opracowanie i przeprowadzenie ankiety wśród rodziców i dzieci dotyczącej funkcjonowania świetlicy. Wdrażanie dzieci do niesienia pomocy osobom potrzebującym. Branie udziału w organizacji różnego rodzaju konkursów wewnątrzszkolnych w celu podniesienia jakości pracy szkoły. Udział w organizowaniu imprez i uroczystości takich jak: Wigilia, Wielkanoc, Dzień Matki, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Dziecka. W ramach godzin dydaktycznych planuję wspomagać pracę szkoły poprzez zajęcia uwzględniające różne metody i formy pracy. Organizowanie różnego rodzaju kółek zainteresowań: muzyczno- wokalne, manualne, taneczne, myślenia twórczego, czytelnicze, teatralne itp. Na bieżąco w okresie stażu Okres stażu Okres stażu wrzesień 2009 Okres stażu Okres stażu Na bieżąco w okresie stażu Na bieżąco w okresie stażu Na bieżąco w okres stażu Na bieżąco w okresie stażu Okres stażu Wrzesień 2009,2010, 2011 Koniec I i II sem. podczas trwania stażu. Okres stażu Okres stażu Okres stażu Okres stażu Okres stażu Okres stażu Okres stażu Wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego. Wykaz pozycji Zaświadczenia, potwierdzenia Potwierdzenia Potwierdzenie Sprawozdania Notatki Potwierdzenie, zdjęcia Potwierdzenie Potwierdzenie Potwierdzenie Plany pracy Sprawozdania Potwierdzenie Ankieta Potwierdzenie Potwierdzenie Potwierdzenia, zdjęcia Sprawozdanie, zapisy w dziennikach Sprawozdanie, zapisy w dziennikach § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadania do realizacji Forma/Metoda realizacji Termin wykonania Dowody realizacji 1. 2. 3. Prowadzenie dokumentacji związanej z pracą kierownika świetlicy. Prowadzenie dokumentacji związanej z awansem zawodowym nauczyciela. Wykorzystanie Internetu do celów uzyskania potrzebnych informacji oraz jako narzędzie porozumiewania się. -Przygotowanie i prowadzenie dokumentacji kierownika świetlicy w formie elektronicznej: plany pracy opiekuńczo- wychowawczej, sprawozdania semestralne z działalności świetlicy, kart zgłoszenia dziecka do świetlicy, listy dzieci, harmonogramy, ogłoszenia, opracowania materiałów w formie wydruków komputerowych. - Graficzna prezentacja wyników ankiety przeprowadzonej wśród rodziców i dzieci. Prowadzenie dokumentacji własnej związanej z procedurą awansu zawodowego nauczyciela, np. pomocy dydaktycznych, konspektów zajęć, artykułów i referatów własnych. -Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych. Pobieranie informacji pedagogicznych oraz ciekawych materiałów związanych z pracą kierownika świetlicy i z pracą z dziećmi. Korzystanie z programów multimedialnych podczas zajęć z dziećmi. - Wykorzystanie internetu, jako źródła wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli. -Umieszczenie planu rozwoju zawodowego oraz publikowanie innych opracowanych materiałów na edukacyjnej stronie internetowej www.Profesor.pl -Przesyłanie materiałów i informacji drogą elektroniczną oraz wymiana informacji z innymi nauczycielami poprzez strony internetowe. Okres stażu Okres stażu Okres stażu Wzory dokumentów Wzory dokumentów Opracowane materiały, wykazy stron internetowych. 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Lp. Zadania do realizacji Forma/Metoda realizacji Termin wykonania Dowody realizacji 1. 2. 3. 4. Pełnienie funkcji opiekuna stażu nauczyciela ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego. Opracowanie i publikacja materiałów pedagogicznych. Prowadzenie zajęć otwartych dla innych nauczycieli. Prowadzenie warsztatów samokształceniowych dla nauczycieli. W roku szkolnym 2009/2010 pełnienie opieki nad nauczycielem stażystą. Pomoc w przygotowaniu planu rozwoju zawodowego, konspektów i scenariuszy lekcji. Hospitowanie zajęć oraz ich omówienie. - Opracowanie, wygłoszenie i publikacja referatów o tematyce pedagogicznej w bibliotece szkolnej na użytek grona pedagogicznego. Prowadzenie zajęć otwartych, imprez i uroczystości świetlicowych dla innych nauczycieli. Publikacja scenariuszy z zajęć otwartych. Wewnątrzszkolne prowadzenie zajęć dla nauczycieli dotyczące tematów przydatnych w codziennej pracy, np. przeciwdziałanie agresji i przemocy u dzieci, dziecko krzywdzone, dziecko z ADHD. Na bieżąco Okres stażu Okres stażu Okres stażu Pismo Dyrektora, karty hospitacyjne, harmonogram zajęć, konspekty, ocena dorobku zawodowego nauczyciela. Scenariusze zajęć, referaty Scenariusze zajęć, imprez świetlicowych, potwierdzenie. Potwierdzenie § 8 ust. 2 pkt. 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Lp. Zadania do realizacji Forma/Metoda realizacji Termin wykonania Dowody realizacji 1. Opracowanie i wdrożenie w świetlicy własnego programu zajęć dydaktyczno- wychowawczych i wychowawczo- opiekuńczych. Przewiduję wprowadzenie co najmniej dwóch programów o tematyce patriotycznej i przyrodniczej. Okres stażu Program zajęć . § 8 ust. 2 pkt. 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. Zadania do realizacji Forma/Metoda realizacji Termin wykonania Dowody realizacji 1. 2. 3. 4. Udział w organizacji festynu z okazji Dnia Dziecka. Współpraca z seniorami z Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej Organizowanie świetlicowych uroczystości i imprez. Aktywna i systematyczna współpraca ze środowiskiem. Integracja ze środowiskiem lokalnym poprzez organizację i udział w festynie. Zgodnie z tradycją przygotowanie wieczoru wigilijnego, wystawienie teatrzyku i przygotowanie prezentów świątecznych dla seniorów. Organizowanie uroczystości świetlicowych z udziałem rodzin dzieci, np. spotkanie wigilijne, Dzień Matki i Ojca, Dzień Babci i Dziadka. - Współpraca z Ogrodem Botanicznym w Powsinie. - Współpraca z Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami. -Współpraca z Natolińskim Ośrodkiem Kultury. - Współpraca z teatrzykiem objazdowym „Jaś” Maj 2009,2010.2011 Grudzień 2009,2010,2011 Okres stażu Okres stażu Potwierdzenia, zapisy w dziennikach Potwierdzenia, zapisy w dziennikach Potwierdzenie, zapisy w dziennikach. Sprawozdania z działalności świetlicy szkolnej, dokumenty potwierdzające współprace. § 8 ust. 2 pkt. 4 e Wykonanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp. Zadania do realizacji Forma/Metoda realizacji Termin wykonania Dowody realizacji 1. 2. 3. 4. 5. Współpraca ze strukturami samorządowymi. Współpraca ze środowiskiem lokalnym. Uczestniczenie w konkursach międzyszkolnych i międzyświetlicowych. Organizowanie spotkań z ciekawymi ludźmi. Nawiązanie współpracy z Powiatowym Zespołem Placówek Opiekuńczo- Wychowawczych w Konstancinie- Jeziornie. Współpraca z przedstawicielami Gminy Warszawa Ursynów. Współorganizowanie koncertu charytatywnego na rzecz szkoły misyjnej na Madagaskarze. Udział w międzyświetlicowym konkursie plastycznym „ Wieczór nad Ursynowem”. Organizowanie dzieciom spotkań z policjantem, aktorem, lekarzem w celu poszerzenia ich wiedzy na konkretny temat. Współpraca mająca na celu wzbudzenie u dzieci chęci niesienia pomocy i wsparcia dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej. Na bieżąco Okres stażu Styczeń 2010 Okres stażu Okres stażu Dokumenty potwierdzające, sprawozdania. Potwierdzenie Dokumenty potwierdzające Zapisy w dziennikach Potwierdzenie § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Lp. Zadania do realizacji Forma/Metoda realizacji Termin wykonania Dowody realizacji 1. Opis i analiza problemów edukacyjnych lub wychowawczych. Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych. Okres stażu Opis i analiza przypadków. Wyświetleń: 940
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |