Katalog Joanna Baranowska, 2011-11-03 Wałbrzych Język angielski, Konspekty Scenariusz lekcji języka angielskiego wykorzystującej wielorakie style uczenia sięPrzedmiot: język angielski Klasa: VI szkoły podstawowej Podręcznik: Winners plus 3, wydawnictwo Oxford Scenariusz lekcji wykorzystującej wielorakie style uczenia się. Temat: Centrum przygody – reklama ośrodka rekreacyjnego. Cele operacyjne: • uczniowie są w stanie przeczytać ze zrozumieniem ulotkę reklamującą centrum przygody; • uczniowie znajdują w tekście potrzebne im informacje i potrafią je zrozumieć na podstawie kontekstu przedstawionej broszury; • uczniowie potrafią posługiwać się czasownikiem ‘can’ (móc, potrafić) w pytaniach i krótkich odpowiedziach. Metody : asymilacji wiedzy, ćwiczenia praktyczne. Formy pracy: zbiorowa, indywidualna Środki dydaktyczne: podręcznik, karty ilustrujące nowe słówka, zeszyt ćwiczeń, tablica, zeszyt przedmiotowy. Etapy lekcji: Wprowadzenie: - sprawdzenie listy obecności, - zapoznanie uczniów z celami lekcji, - rozgrzewka językowa: uczniowie mówią zdanie: „I go shopping and buy…” (idę na zakupy i kupuję) każdy uczeń dodaje jeden wyraz, a następni muszą powtórzyć wszystko i dodać własny wyraz. Prezentacja: • uczniowie zapoznają się z ulotką reklamującą centrum przygody, czytając ją dopasowują słowa podkreślone w tekście do obrazków ilustrujących ich znaczenie; • nauczyciel prezentuje na przykładzie jednego ze sportów, jak można starać się zrozumieć nowe słówka na podstawie kontekstu; • nauczyciel przypomina użycie i zastosowanie czasownika ‘can’. Ćwiczenia: • uczniowie ćwiczą zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi z użyciem czasownika ‘can’; • uczniowie odgadują znaczenie nowych słów na podstawie kontekstu ulotki reklamowej i tu właśnie wykorzystane są trzy style uczenia się. Kinestetycy wychodzą na środek klasy i ruchem oraz gestem starają się zaprezentować nowe słówka i zwroty związane w lekcją (np. pływać kajakiem, skakać z klifu itp.); słuchowcy słyszą, powtarzają i sami wymawiają nowe słowa; a wzrokowcy zapisują i odczytują na tablicy i w zeszycie ich znaczenie. Podsumowanie: • Nauczyciel ocenia pracę uczniów, przypomina czego nauczyli się na tej lekcji, oraz zadaje zadanie domowe. Wyświetleń: 1203
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |