Katalog Iwona Kociel, 2011-10-31 Serokomla Wychowanie fizyczne, Plany wynikowe Plan wynikowy z przedmiotu Wychowanie Fizyczne dla klasy VIDział programowy Temat Liczba godzin Wymagania Kompetencje kluczowe Podstawowe Ponadpodstawowe 1. Bezpieczeństwo na zajęciach wychowania fizycznego. 1 - zna zasady obowiązujące na wf oraz wymagania programowe - zna i przestrzega zasad obowiązujących na zajęciach wf, wymagania na poszczególne oceny. Umiejętność uczenia się. Lekko- atletyka 12 godz. 1. Pokonujemy naturalne przeszkody w biegu terenowym 1 - uczestnictwo w grach i zabawach - uczeń sam wymyśla zabawę lub tor przeszkód Bezpieczeństwo w czasie ćwiczeń terenowych. 2. Doskonalenie umiejętności orientowania się w terenie. 1 - poprawnie wykonuje ruchy ramion i nóg - pokonuje dystans z max. zaangażowaniem - swobodnie wykonuje ruchy ramion i nóg Wdrożenie do przestrzegania zasad higieny i bezpieczeństwa. 3. Doskonalimy start niski z biegiem na odcinku startowym. 1 - zna komendy do startu niskiego - umie zastosować odpowiednie pozycje startowe do poszczególnych komend Wdrożenie do czynnego wypoczynku. 4. Sprawdzamy postęp szybkości wg M.T.Spr. Fiz. 1 - pokona dystans z max. zaangażowaniem - pokona dystans w bardzo dobrym czasie Wdrożenie do czynnego wypoczynku w czasie wolnym. 5. Doskonalimy skok w dal sposobem naturalnym. 1 - wykona prawidłowo skok w dal z pełnego rozbiegu - z pełnym zaangażowaniem wykona skok w dal Dbałość o bezpieczeństwo, niesienie pomocy innym. 6.Organizujemy zawody klasowe w skoku w dal. 1 - wykona prawidłowo skok w dal - będzie umiał uczestniczyć w zawodach klasowych - będzie rzetelny i uczciwy w sędziowaniu Współpraca w zespole. 7. Sprawdzamy swoją siłę – rzut piłką lekarską na odległość 2 - wykona rzut piłką lekarską w tył - wykona rzut poprawny technicznie i na dużą odległość Zapoznanie z zasadami walki „fair play”. 8. Doskonalimy rzut piłeczką palantową 2 - wykona ćwiczenia poprawiające technikę rzutu, - wykona rzut piłeczką palantową - swobodnie wykona rzut piłeczką palantową na dużą odległość Dbałość o bezpieczeństwo, niesienie pomocy innym. 9. Sprawdzamy swoją siłę – rzut piłeczką palantową na odległość 1 - wykona rzut z max. zaangażowaniem - wykona rzut poprawny technicznie i na dużą odległość Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i innych. 10. Doskonalimy przekazywanie pałeczki sztafetowej 1 - wykona przekazanie pałeczki sztafetowej w marszu w biegu, wymaga korekty n-la - wykona dokładne i swobodne przekazanie pałeczki w szybkim tempie Współpraca w zespole w duchu „ fair play”. 11. Kształtujemy swoją wytrzymałość – bieg na 900 m. 1 - przebiegnie dystans - przebiegnie dystans z max. zaangażowaniem w dobrym czasie Współpraca w grupie podczas biegu Gimnastyka podstawowa 10godz. 1. Ćwiczenia kształtujące wolne z przyborem i współćwiczącym 1 - wykona ćwiczenia kształtujące rr, nn, tułowia. - sam dokładnie wykona ćwiczenia kształtujące oraz poprowadzi rozgrzewkę dla współćwiczących Prawidłowa postawa przy wykonywaniu ćwiczeń. 2. Uczymy się przewrotu w przód z naskoku 1 - wykona przewrót w przód z naskoku - samodzielnie wykona przewrót w przód z naskoku przez 3 części skrzyni Prawidłowa postawa przy wykonywaniu ćwiczeń. Samoasekuracja 3. Doskonalimy przewrót w tył o nogach prostych 1 - wykona przewrót z niewielką pomocą n-la - wykona precyzyjnie przewrót w tył Odpowiedzialność za samorozwój. 4. Doskonalimy stanie na rękach dowolnym sposobem 2 - poprawnie wykona stanie na rękach z pomocą nauczyciela - sam dokładnie wykona stanie na rękach Odpowiedzialność za bezpieczeństwo podczas ćwiczeń. 5. Pokonujemy ścieżkę zwinnościową 1 - pokona ścieżkę zwinnościową - w szybkim tempie i dokładnie pokona ścieżkę zwinnościową Kształtowa-nie wzajemnej pomocy. 6. Doskonalimy skok kuczny przez skrzynię 2 - poprawnie wykona ćwiczenia do skoku - swobodnie wykona skok kuczny przez skrzynie Motywacja do ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych. 7. Tworzymy małe układy gimnastyczne 1 - wykonuje elem.układu, wymaga korekty n-la - dokładnie i swobodnie wykona elementy układu Zasady bezpieczeństwa podczas ćwiczeń. 8. Doskonalimy technikę wykonywania poznanych elementów gimnastycznych 1 - wykona poznane elementy gimnastyczne, wymaga korekty n-la - wykona dokładne i swobodne poznane elementy gimnastyczne Odpowiedzialność za bezpieczeństwo podczas ćwiczeń. Mini piłka nożna 36 godz. 1.Nauka i doskonalenie zabawy „Żonglerz” 2 - wykona prawidłowo żonglowanie piłki - będzie umiał uczestniczyć w zabawie Dyscyplina podczas zajęć. 2. Doskonalimy prowadzenie piłki nogą lewą i prawą – podania w dwójkach 4 - wykona prowadzenie oraz podanie piłki, wymaga korekty n-la - wykona dokładnie prowadzenie piłki, wykona prawidłowe podanie piłki do współćwiczącego Uświadomienie roli techniki w nauczanych elementach gry. 3. Doskonalimy strzały z różnych pozycji i w określone miejsce 4 - wykona strzały, wymaga korekty n-la - wykona celne strzały Samoocena stopnia opanowania umiejętności 4. Doskonalimy przyjęcie, prowadzenie i uderzenie piłki 4 - wykona przyjęcie, prowadzenie i uderzenie piłki, technika wymaga korekty n-la - swobodnie przyjmie, poprowadzi i uderzy piłkę Dyscyplina podczas zajęć. 5.Prowadzenie piłki zewnętrznym i wewnętrznym podbiciem 4 - wykona prowadzenie piłki zewn. i wewn. podbiciem, technika wymaga korekty n-la - samodzielnie wykona prowadzenia piłki zewn. i wewn. podbiciem Umiejętność zachowania się kulturalnie podczas oglądania meczu piłki nożnej 6.Podania, uderzenia, zwody pojedyncze – ćwiczenia we fragmentach gry 6 - wykona uderzenie, zwód pojedynczy, technika wymaga korekty n-la - wykona uderzenie piłki oraz prawidłowy zwód pojedynczy Higiena po lekcji wychowania fizycznego 7. Doskonalimy podstawowe elementy piłki nożnej 6 - poprawnie wykona ćwiczenia z piłką - samodzielnie zaproponuje nowe ćwiczenia z piłką Wdrożenie do roli zawodnika i kibica. 8. Wykorzystujemy poznane elementy techniczne w grze 6 - uczestniczy w grze - pomaga w organizacji gry Współdziałanie w zespole. Mini piłka siatkowa 12godz. 1. Doskonalimy zabawę „Piłka siatkowa rzucana” i „Do dziesięciu odbić” 1 - bierze udział w zabawach - pomaga w organizacji lekcji Wdrożenie do rekreacji piłki siatkowej 2. Odbicia piłki oburącz sposobem górnym 1 - wykona odbicia piłki oburącz sposobem górnym - poprawnie wykona odbicia piłki oburącz sposobem górnym Uświadomienie roli techniki w nauczanych elementach gry. 3. Doskonalenie odbić piłki sposobem dolnym 1 - wykona odbicia piłki oburącz sposobem dolnym - poprawnie wykona odbicia piłki oburącz sposobem dolnym Najczęstsze kontuzje wynikające z uprawiania piłki siatkowej 4. Łączenie odbić piłki sposobem górnym i dolnym 2 - wykona odbicia piłki oburącz sposobem górnym i dolnym - poprawnie wykona odbicia piłki oburącz sposobem górnym i dolnym Współdziałanie w zespole. 5. Doskonalimy zagrywkę sposobem górnym 2 - wykona zagrywkę, wymaga korekty n-la - poprawnie wykona zagrywkę Samoocena stopnia opanowania umiejętności 6. Doskonalimy odbiór piłki po zagrywce 2 - odbierze piłkę po zagrywce - swobodnie odbierze piłkę po zagrywce i swobodnie skieruje ją w określone miejsce Aktywizacja do rozwoju sprawności i poszerzania wiedzy. 7. Doskonalimy poznane elementy techniczne w grze 3 - uczestniczy w grach i zabawach - samodzielnie zaproponuje zabawę lub grę Współdziałanie w zespole. Mini piłka ręczna 14godz. 1. Gry i zabawy rzutne z wykorzystaniem piłki ręcznej 1 - uczestniczy w zabawach, chętnie wykonuje ćwiczenia - pomaga w organizacji gier i zabaw Uświadomienie roli techniki w nauczanych elementach gry. 2. Doskonalimy podania i chwyty 3 - poprawnie wykona padania i chwyty - porusza się swobodnie, nie ma problemu z koordynacją ruchową Samoocena stopnia opanowania umiejętności 3. Kozłujemy piłkę ze zmianą kierunku i ręki kozłującej 3 - wykona kozłowanie w wolnym tempie ze zmianą kierunku i ręki - poprawnie wykona kozłowanie w szybkim tempie ze zmianą kierunku i ręki Motywacja do samodoskonalenia się. 4. Doskonalimy prowadzenie piłki w dwójkach i trójkach zakończone rzutem na bramkę 3 - prowadzi piłkę w dwójce i trójce w wolnym tempie - wykona rzut na bramkę, wymaga korekty n-la - prowadzi piłkę w dwójce w szybkim tempie - poprawnie wykona rzut na bramkę Współdziałanie w zespole. 5. Doskonalimy poznane elementy techniczne w grze 4 - uczestniczy w grze - podejmuje próbę sędziowania Aktywizacja do rozwoju sprawności i poszerzania wiedzy. Mini piłka koszykowa 36godz. 1. Podania i chwyty piłki ze zmianą ręki, tempa i kierunku biegu 3 - wykona podania i chwyty piłki, wymaga korekty n-la - prawidłowa wykona podania i chwyty piłki ze zmianą ręki, tempa i kierunku biegu Uświadomienie roli techniki w nauczanych elementach gry. 2. Doskonalimy kozłowanie piłki ze zmianą kierunku, ręki kozłującej i tempa biegu 4 - wykona kozłowanie ze zmianą kierunku i ręki kozłującej w wolnym tempie - wykona kozłowanie ze zmianą kierunku i ręki kozłującej w szybkim tempie Samokontrola i samoocena techniki kozłowania. 3. Doskonalimy rzut do kosza z biegu po kozłowaniu 4 - poprawnie wykona dwutakt w wolnym tempie, - wykona dwutakt z biegu Aktywizacja do pokonywania własnych słabości 4. Prowadzenie piłki w dwójkach i trójkach zakończone rzutem do kosza 4 - wykona podanie i chwyt w wolnym tempie - wykona podanie i chwyt w szybkim tempie - nie ma problemu z koordynacją wzrokowo – ruchową Udzielanie pomocy i wsparcia słabszym. 5. Doskonalimy podania z biegu i po kozłowaniu 5 - potrafi kozłować piłkę ręką lewą i prawą oraz wykonać podanie, wymaga korekty n-la -panuje nad piłką - nie ma problemu z koordynacją wzrokowo – ruchową Dbałość o bezpieczeństwo własne i współćwiczących. 6. Doskonalimy obronę indywidualną „każdy swego” 4 - potrafi kryć przeciwnika sposobem „każdy swego” - skutecznie kryje przeciwnika sposobem „każdy swego” Współdziałanie w grupie. 8. Rzucamy do kosza z różnych pozycji 4 - potrafi wykonać rzut do kosza - potrafi wykonać rzut do kosza z każdej pozycji Wpływ psychiki na skuteczność w sytuacjach decyd. 9. Wykorzystujemy poznane elementy techniczne w grze 8 - bierze udział w grze - pomaga sędziować, pomaga w organizowaniu gry Współdziałanie w zespole. Sporty zimowe 2 godz. 1. Bawimy się na śniegu i ze śniegiem 1 -uczestniczy w grach i zabawach - pomaga w organizacji gier i zabaw Dbałość o bezpieczeństwo własne i współćwiczących. 2. Organizujemy zabawy, konkursy i gry na śniegu 1 -uczestniczy w grach i zabawach - proponuje nowe zabawy Dbałość o bezpieczeństwo własne i współćwiczących. Rekreacja ruchowa 10 godz. 1Bezpieczne ferie i wakacje. Gry i zabawy rekreacyjne. 1 - uczestniczy w grze - podejmuje próbę samodzielnego sędziowania Rola wypoczynku czynnego i biernego 2. Organizujemy gry i zabawy wg własnych pomysłów z wykorzystaniem sprzętu sportowego (np. Dwa ognie, Unihokej) 7 - uczestniczy w zajęciach - samodzielnie przeprowadza swoje wymyślone zabawy - zna przepisy gry i potrafi stosować się do nich Kształtowanie kultury gracza, kibica oraz umiejętności organizatora. 3. Poznajemy i organizujemy zawody klasowe w „Ringo” 2 - uczestniczy w zawodach w pojedynczych rolach - pomaga w organizowaniu zawodów, pełni różne funkcje Wdrażanie do aktywnego spędzania czasu wolnego. Tenis stołowy 5 godz. 1Ćwiczenia oswajające z rakietką i piłeczką. 1 -poprawnie wykona ćwiczenia oswajające -poprawnie technicznie wykona wybrane ćwiczenia i skutecznie stosuje je w grze. Wdrażanie do aktywnego spędzania czasu wolnego. 2.Doskonalenie serwu, prawidłowa praca nóg. 1 -poprawnie wykona zagrywkę. -wykona zagrywkę z nadaniem rotacji. Samokontrola i samoocena umiejętności. 3.Turniej wewnątrzklasowy. 1 -bierze czynny udział w zajęciach. -właściwie i skutecznie wykorzystuje elementy techniczne. Zna zasady sędziowania. Poszanowanie przeciwnika w grze, zasady „fair play”. 4. Rozgrywki klasowe i szkolne. 1 -bierze czynny udział w zajęciach. -właściwie i skutecznie wykorzystuje elementy techniczne. Zna zasady sędziowania. Kształtowanie kultury kibica. 5. Gra deblowa. 1 - poprawnie wykona odbicia podczas gry z kolegą - zna przepisy gry i potrafi stosować się do nich Samokontrola i samoocena umiejętności. Siłownia 5 godz. 1.Utrwalenie nawyku przyjmowania prawidłowej postawy ciała. 1 - przyjmuje prawidłową postawę ciała po korekcje nauczyciela - przestrzega regulaminu ćwiczeń na siłowni - samodzielnie przyjmuje prawidłową postawę ciała Samokontrola i samoocena. 2.Rozwijanie mięśni ramion. 1 - wykona ćwiczenia wskazane przez nauczyciela - wie jakie partie mięśni rozwija się na poszczególnych przyrządach Samokontrola i samoocena. 3.Rozwijanie mięśni nóg. 1 - wykona ćwiczenia wskazane przez nauczyciela - wie jakie partie mięśni rozwija się na poszczególnych przyrządach Samokontrola i samoocena. 4.Rozwijanie mięśni tułowia. 1 - wykona ćwiczenia wskazane przez nauczyciela - wie jakie partie mięśni rozwija się na poszczególnych przyrządach Samokontrola i samoocena. 5.Wybrane próby wg K. Zuchory. 1 - wykona próby wg wskazanego testu - prawidłowo wykona próby wskazane przez nauczyciela i osiąga najwyższe wyniki Dyscyplina podczas zajęć. Rytm – muzyka – taniec 2godz. 1.Ćwiczenia kształtujące przy muzyce. 1 - potrafi naśladować ruchy nauczyciela - prawidłowo wykonuje wszystkie zadania ruchowe w rytm muzyki Prawidłowa postawa przy wykonywaniu ćwiczeń przy muzyce. 2.Ćwiczenia rytmiczno – taneczne. 1 -wykonuje zadania pod kierunkiem nauczyciela - poprawnie wykonuje wszystkie zadania, koryguje błędy. Wdrożenie do czynnego wypoczynku w czasie wolnym. Wyświetleń: 1179
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |