Katalog

Zuzanna Gabryś, 2011-10-31
Ornontowice

Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY

nauczyciel stażysta
Zuzanna Gabryś

Miejskie Przedszkole nr 13 z Oddziałami
Integracyjnymi w Knurowie


Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011
Data zakończenia stażu: 31.05.2012



Opiekun stażu: mgr Anna Kamińska
1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r.- Karta Nauczyciela (tekst jednolity DZ.U. Z 2003r. Nr 118, poz. 1112 ze zmianami),
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. 2004 r. Nr 260 poz. 2593)
oraz z dn. 14.11.2007 r. (Dz. U. 2007 r. Nr 214, poz. 1580).


CEL GŁÓWNY: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

CELE SZCZEGÓŁOWE:


1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola.
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w przedszkolu.
3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków kształcenia, wychowania i opieki.
4. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
5. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego:
- wewnątrz przedszkola,
- poza przedszkolem
- samokształcenia
- samodoskonalenia.
6. Rozwijanie umiejętności dostrzegania problemów wychowawczych dzieci oraz radzenia sobie z nimi.
7. Pogłębianie znajomości środowiska dziecka.
8. Wspieranie aktywności twórczej dzieci.
9. Pogłębienie kontaktów z rodzicami.

§6 ust.2 pkt 1 Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły

LP.
ZADANIA



FORMY REALIZACJI


TERMINY


DOWODY
REALIZACJI


1.





2.



3.



4.



5.




6.



7.



8.



9.


10.





Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego.



Nawiązanie współpracy
z opiekunem stażu.


Ustalenie
z opiekunem terminów
i tematyki zajęć
na okres stażu
z uwzględnieniem zajęć prowadzonych
i obserwowanych.


Poznanie aktów prawnych oraz dokumentacji obowiązującej w przedszkolu.


Zapoznanie się z literatura pedagogiczną.



Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji przedszkola.



Zapoznanie
z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa
i higieny pracy
w przedszkolu.


Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.


Przygotowanie sprawozdania
z realizacji planu rozwoju zawodowego.


Kompletowanie dokumentacji przedszkola.




Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.


Karta Nauczyciela – ustawa z dnia 26.01.1982
Ustawa o systemie oświaty z dnia 07.09.1991
Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008
w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego
w poszczególnych typach szkół
Rozporządzenie MENiS z dnia 01.12.2004
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (z późniejszymi zmianami
Dz. U. Nr 260, poz.2593 z 8 grudnia 2004 r.)

Omówienie i ustalenie przebiegu stażu, omówienie treści zawartych w planie rozwoju zawodowego.



Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu
realizacji stażu, zawarcie pisemnego kontraktu.


Ustalenie przejrzystych zasad współpracy oraz
wzajemnej obserwacji z opiekunem stażu.


Analiza dokumentów:
- Statut Przedszkola
- Regulamin Rady Pedagogicznej
- Regulamin Rady Rodziców
- Program opiekuńczo – wychowawczy
- Program profilaktyczny
- Plan Rozwoju Przedszkola
- Regulamin Przedszkola


Zapoznanie z literaturą pedagogiczno- psychologiczną. Samodzielne studiowanie literatury, czasopism i portali internetowych.




Zapoznanie się z tygodniowym rozkładem zajęć, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami,
udział w Radach Pedagogicznych, zespołach samokształceniowych.

Zapoznanie się z dokumentami związanymi z zajęciami dydaktycznymi oraz poznanie dokumentacji dzieci integracyjnych.


Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji przedszkolnej: dziennik
zajęć, księga zarządzeń, plan miesięczny zajęć. itp.



Zapoznanie się z podstawowymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy w przedszkolu oraz przepisami przeciw pożarowymi.


Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń , scenariuszy.


Opis realizacji planu rozwoju zawodowego z uwzględnieniem zmian w planie rozwoju, autoanaliza, autorefleksja.


Dokumenty:
- plany miesięczne
- diagnozy
- karta monitoringu
- PP



IX 2011r.


IX 2011r.






IX 2011r.


IX 2011r.


IX 2011r.


IX-X 2011r.



Cały okres stażu.




IX-X 2011r.

Cały okres stażu.

IX- X 2011r.

IX- X 2011r.



Cały okres stażu.


Na bieżąco.



VI 2012r.



Cały okres stażu.

Poprawnie sformułowany plan rozwoju zawodowego.

Własne notatki.


Opracowanie zasad współpracy.


Pisemny kontrakt.



Pisemny kontrakt.


Zbiór aktów prawnych.


Bibliografia literatury pedagogicznej.
Spis czasopism pedagogicznych- „Wychowanie w Przedszkolu”, „Bliżej Przedszkola”. Spis portali edukacyjnych:
www.e-angielski.com
www.superkid.pl
WWW.anglomaniacy.pl
www.yummy.pl
www.angielskiwprzedszkolu.pl

Lista obecności na Radach i zespołach samokształceniowych.


Potwierdzenie zapoznania się z dokumentacją grupy dzieci integracyjnych.

Prawidłowe prowadzenie dokumentacji przedszkola.


Zaświadczenie
o odbyciu szkolenia
w roku szkolnym IX/X 2011r.

Teczka stażysty.


Sprawozdanie
z realizacji planu rozwoju zawodowego.


Zbiór dokumentów.


§6 ust.2 pkt 2 Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły


1.


2.


3.


4.


5.

6.

7.



Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.


Prowadzenie zajęć
w obecności dyrektora bądź opiekuna stażu.


Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrz przedszkolnym.


Prowadzenie
gazetki z
j. angielskiego.


Doskonalenie multimedialnych technik pracy.


Zajęcia w grupie integracyjnej
i przedszkolnej.


Doskonalenie własnego warsztatu pracy.
Hospitowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna
stażu pod kątem metod, toku zajęć i próby
odniesienia do własnej pracy.


Opracowanie scenariuszy zajęć, konsultacja, analiza.


Aktywny udział w warsztatach i szkoleniach.


Prowadzenie gazetki informacyjnej dla rodziców
z j. angielskiego.

Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej, a także prezentacji multimedialnych wykorzystywanych podczas szkolnych imprez. Publikacja planu rozwoju zawodowego w Internecie, przygotowanie materiałów na zajęcia z wykorzystaniem komputera.


Prowadzenie zajęć z elementami j. angielskiego.


Wzbogacanie warsztatu pracy poprzez gromadzenie pomocy dydaktycznych: ilustracje, zdjęcia, emblematy.


Uzupełnienie kwalifikacji zawodowych o studia magisterskie na kierunku „Pedagogika terapeutyczna
i oligofrenopedagogika” w UO.
Jeden raz
w miesiącu.
Cały okres stażu


Raz w miesiącu. Cały okres stażu.

Cały okres stażu.



Cały okres stażu.


Cały okres
stażu.


Cały okres stażu.


Cały okres stażu.

Cały okres stażu
Wnioski z obserwacji i hospitacji.

Konspekty zajęć, wnioski i uwagi do realizacji.


Zaświadczenia, potwierdzenia udziału.


Zdjęcia gazetki.


Teczka stażysty,
płyta z zapisem elektronicznym, potwierdzenie opublikowania
w Internecie planu rozwoju zawodowego.

Zapis w dzienniku.


Teczka z pomocami dydaktycznymi.


Dyplom mgr 06.2013r.


§§6 ust.2 pkt 3 Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów

1.


2.


3. Współpraca
z rodzicami.


Pogłębianie wiedzy
i umiejętności
w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych dzieci.

Współorganizowanie
i udział
w uroczystościach, wycieczkach oraz imprezach przedszkolnych zamkniętych i otwartych. - rozmowy z rodzicami
- poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków
- informacje na bieżąco o postępach i zachowaniu dziecka
- zajęcia otwarte
- spotkania okolicznościowe.

- Stała obserwacja dziecka
- Rozmowy indywidualne z dzieckiem
- Współpraca z rodziną
- Udział w warsztatach szkoleniowych dotyczących różnych problemów rozwojowych dziecka
- Opracowanie narzędzi badawczych: arkusz obserwacji o zachowaniu dziecka na zajęciach, ankieta dla rodziców o zachowaniu dziecka
w domu.

- Włączenie się do organizacji imprez okolicznościowych w przedszkolu:
- Andrzejki
- Bal karnawałowy
- Dzień Ziemi
- Jasełka (przygotowanie piosenki
w j. angielskim z dziećmi)
- Udział w wycieczkach przedszkolnych IX 2011r.-
V 2012r.


Cały okres stażu.


Cały okres stażu. Notatki.
Ankieta dla rodziców.


Notatki.
Arkusz obserwacji.
Zaświadczenia


Potwierdzenie nauczyciela współpracującego.
Zdjęcia.


Potwierdzenie
w ewidencji wyjść.

§6 ust.2 pkt 4 Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć


1.




2.



Potwierdzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, nauczycieli lub dyrektora.


Obserwacja zajęć prowadzona przez opiekuna stażu.
Omawianie zajęć. Ewaluacja. Omówienie metod i form prowadzenia zajęć.


Omawianie zajęć. Ewaluacja. Omówienie metod i form prowadzenia zajęć.

Cały okres stażu.


Cały okres stażu.
Potwierdzenie opiekuna stażu.

Potwierdzenie opiekuna stażu.


Zatwierdzam do realizacji

………………. ……………….
Dyrektor Przedszkola Nauczyciel stażysta
Wyświetleń: 1667


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.