Katalog

Agnieszka Kuncewicz, 2011-10-03
Nowe Skalmierzyce

Język niemiecki, Konspekty

Was wissen wir über Österreich? - Co wiemy o Austrii?

- n +

TEMAT: Was wissen wir über Österreich?- Co wiemy o Austrii?
Cel ogólny:
Poznanie kraju z obszaru niemieckojęzycznego – Austrii.
Budzenie otwartości wobec innych kultur.
Cele komunikacyjne:
Uczeń odpowiada na pytania dotyczące podstawowych wiadomości o Austrii (sąsiedzi, stolica, jedzenie, kilka zabytków znajdujących się w stolicy kraju, język, flaga, waluta itp.)
Uczeń rozumie zdania skierowane do niego w języku niemieckim i potrafi rozróżnić, czy zawierają one informację prawdziwą, czy fałszywą.
Cele leksykalno-gramatyczne:
Uczeń utrwala słownictwo związane z tematem (np. kraje sąsiadujące, typowe potrawy)
Uczeń potrafi wymienić przynajmniej 5 zabytków lub innych rzeczy godnych zobaczenia w Wiedniu.
Uczeń ćwiczy szyk zdania oznajmującego.
Pomoce dydaktyczne:
nagranie walca Jana Straussa – Nad pięknym, modrym Dunajem
prezentacja multimedialna na temat Austri
ilustracje przedstawiające zabytki wraz z podpisami
karteczki z pytaniami do losowania
zadanie domowe – zdjęcia zabytków wraz ze zdaniami (podpisami), które należy dopasować do siebie
Formy socjalne:
Praca indywidualna, w dwóch grupach i całą klasą
Przebieg lekcji
Wprowadzenie:
Wysłuchanie walca, nawiązanie do tematu, uświadomienie uczniom celów lekcji.
Prezentacja nowego materiału:
Przedstawienie nowego materiału w formie prezentacji multimedialnej. Prezentacja zawiera zdjęcia przedstawiające zabytki Wiednia, mapę kraju, symbole narodowe, typowe dania kuchni austyjackiej, cesarza i cesarzową, skoczków narciarskich – wraz z podpisami w języku niemieckim. Nauczyciel prezentuje kolejne zdjęcia wraz z podpisami w języku niemieckim.
Ćwiczenia utrwalające nowy materiał:
• Memo – Nauczyciel ma przygotowane zdjęcia z prezentacji w formie papierowej. Na oddzielnych kartkach ma przygotowane także podpisy. Rozkłada zdjęcia na podłodze w formie dużego okręgu. Przy każdym zdjęciu umieszcza podpis (czcinka nie może być zbyt mała). Podczas rozkładania podpisów nauczyciel odczytuje je na głos. Uczniwie powtarzają ćwicząc w ten sposób poprawną wymowę. Gdy cały materiał jest już rozłożony na podłodze, uczniwie chodzą dookoła w ciszy przez kilka minut i starają się zapamiętać nazwy niemieckie. Teraz odwracamy kartki z napisami treścią do dołu i sprawdzamy stopień opanowania materiału leksykalnego przez uczniów. Tych , którzy zapamiętali najwięcej warto nagrodzić plusami lub oceną.
• Losowanie pytań – Uczniowie siedzą w kole. Nauczyciel ma przygotowany wureczek z pytaniami dotyczącymi materiału omawianego na lekcji, np. Wie heisst der Kaiser? Wie heisst die Hauptstadt? Nauczyciel puszcza dowolną muzykę najlepiej pochodzącą z omawianego kraju. Uczniowie rzucają do siebie woreczek z pytaniami. Nauczyciel zatrzymuje muzykę. Uczeń, który w tym momencie trzyma woreczek, losuje pytanie i odpowiada na nie. Zabawę prowadzimy do wyczerpania pytań.
• Richtig-falsch – W sali są przygotowane 2 krzesła. Na jednym jest przymocowana kartka z literą R (richtig – prawda), na drugim z literą F (falsch – źle). Uczniowie podzieleni na dwie grupy, ustawiają się w dwóch rzędach w pewnej odległości od krzeseł. Nauczyciel ma przygotowany zestaw zdań oznajmujących dotyczących omawianego tematu. Odczytuje zdanie – uczniowie, którzy stoją jako pierwsi muszą zdecydować, czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe – w tym celu szybko podbiegają i siadają na odpowiednim krześle.
Podsumowanie lekcji i objaśnienie pracy domowej:
Nauczyciel upewnia się, że uczniowie zrozumieli i zapamiętali materiał ćwiczony na lekcji. Krótkie podsumowanie.
Zadanie domowe: dopasowanie zdań do obrazków

Wyświetleń: 1732


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.