Katalog Agnieszka Kuncewicz, 2011-10-03 Nowe Skalmierzyce Język niemiecki, Konspekty Was wissen wir über Österreich? - Co wiemy o Austrii?TEMAT: Was wissen wir über Österreich?- Co wiemy o Austrii? Cel ogólny: Poznanie kraju z obszaru niemieckojęzycznego – Austrii. Budzenie otwartości wobec innych kultur. Cele komunikacyjne: Uczeń odpowiada na pytania dotyczące podstawowych wiadomości o Austrii (sąsiedzi, stolica, jedzenie, kilka zabytków znajdujących się w stolicy kraju, język, flaga, waluta itp.) Uczeń rozumie zdania skierowane do niego w języku niemieckim i potrafi rozróżnić, czy zawierają one informację prawdziwą, czy fałszywą. Cele leksykalno-gramatyczne: Uczeń utrwala słownictwo związane z tematem (np. kraje sąsiadujące, typowe potrawy) Uczeń potrafi wymienić przynajmniej 5 zabytków lub innych rzeczy godnych zobaczenia w Wiedniu. Uczeń ćwiczy szyk zdania oznajmującego. Pomoce dydaktyczne: nagranie walca Jana Straussa – Nad pięknym, modrym Dunajem prezentacja multimedialna na temat Austri ilustracje przedstawiające zabytki wraz z podpisami karteczki z pytaniami do losowania zadanie domowe – zdjęcia zabytków wraz ze zdaniami (podpisami), które należy dopasować do siebie Formy socjalne: Praca indywidualna, w dwóch grupach i całą klasą Przebieg lekcji Wprowadzenie: Wysłuchanie walca, nawiązanie do tematu, uświadomienie uczniom celów lekcji. Prezentacja nowego materiału: Przedstawienie nowego materiału w formie prezentacji multimedialnej. Prezentacja zawiera zdjęcia przedstawiające zabytki Wiednia, mapę kraju, symbole narodowe, typowe dania kuchni austyjackiej, cesarza i cesarzową, skoczków narciarskich – wraz z podpisami w języku niemieckim. Nauczyciel prezentuje kolejne zdjęcia wraz z podpisami w języku niemieckim. Ćwiczenia utrwalające nowy materiał: • Memo – Nauczyciel ma przygotowane zdjęcia z prezentacji w formie papierowej. Na oddzielnych kartkach ma przygotowane także podpisy. Rozkłada zdjęcia na podłodze w formie dużego okręgu. Przy każdym zdjęciu umieszcza podpis (czcinka nie może być zbyt mała). Podczas rozkładania podpisów nauczyciel odczytuje je na głos. Uczniwie powtarzają ćwicząc w ten sposób poprawną wymowę. Gdy cały materiał jest już rozłożony na podłodze, uczniwie chodzą dookoła w ciszy przez kilka minut i starają się zapamiętać nazwy niemieckie. Teraz odwracamy kartki z napisami treścią do dołu i sprawdzamy stopień opanowania materiału leksykalnego przez uczniów. Tych , którzy zapamiętali najwięcej warto nagrodzić plusami lub oceną. • Losowanie pytań – Uczniowie siedzą w kole. Nauczyciel ma przygotowany wureczek z pytaniami dotyczącymi materiału omawianego na lekcji, np. Wie heisst der Kaiser? Wie heisst die Hauptstadt? Nauczyciel puszcza dowolną muzykę najlepiej pochodzącą z omawianego kraju. Uczniowie rzucają do siebie woreczek z pytaniami. Nauczyciel zatrzymuje muzykę. Uczeń, który w tym momencie trzyma woreczek, losuje pytanie i odpowiada na nie. Zabawę prowadzimy do wyczerpania pytań. • Richtig-falsch – W sali są przygotowane 2 krzesła. Na jednym jest przymocowana kartka z literą R (richtig – prawda), na drugim z literą F (falsch – źle). Uczniowie podzieleni na dwie grupy, ustawiają się w dwóch rzędach w pewnej odległości od krzeseł. Nauczyciel ma przygotowany zestaw zdań oznajmujących dotyczących omawianego tematu. Odczytuje zdanie – uczniowie, którzy stoją jako pierwsi muszą zdecydować, czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe – w tym celu szybko podbiegają i siadają na odpowiednim krześle. Podsumowanie lekcji i objaśnienie pracy domowej: Nauczyciel upewnia się, że uczniowie zrozumieli i zapamiętali materiał ćwiczony na lekcji. Krótkie podsumowanie. Zadanie domowe: dopasowanie zdań do obrazków Wyświetleń: 1732
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |