Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Magdalena Kowalska, 2011-09-26
Zakopane

Zajęcia artystyczne, Konspekty

Warsztaty plastyczne dla młodzieży

- n +


Celem zajęć jest zapoznanie uczniów z nowymi technikami oraz materiałami plastycznymi. Zajęcia będą układały się w cykl warsztatów. Na każdych zajęciach uczniowie poznają nowe materiały oraz techniki, które w stosunkowo łatwy i przyjemny sposób będą mogli wykorzystać w swoich pracach. Zadania cykliczne będą miały na celu stworzenie czegoś dla siebie, nie tylko estetycznego ale też praktycznego. Uświadomienie uczniom ,że sami mogą urozmaicać swoją codzienność. Zrobione rzeczy będą mieć charakter praktyczny i estetyczny. Zajęcia będą podzielone na kilka części trwające po ok. 3 godziny lekcyjne. Czas tej pozwoli młodzieży na dokładne skończenie i przemyślenie otrzymanych zadań.

1.Mój zeszyt – moja okładka

- Pogadanka na techniki kolażu połączona z pokazem slajdów przedstawiających różne ciekawe kolaże oraz ręcznie robione kolażowe okładki na zeszyty.
- Rozmowa o tematyce znajdującej się na okładkach zeszytowych oraz o róznej ich formie, napisach prostocie wykonania.
- Pogadanka dot. Pracy praktycznej . Uczniowie wykonują własnoręcznie okładkę na zeszyt. Projekt ma wyrażać ich zainteresowania, w jakiś sposób się z nimi wiązać ( poprzez ulubione zdjęcia, motywy, postacie itp.). Okładka ma być prostym a przede wszystkim estetycznym kolażem. Na całość młodzież nakleja folię żeby nic nie odpadało i wyglądało ładnie.
- Praca praktyczna uczniów
- Ustawienie obok siebie powstałych okładek, rozmowa na o ich zróżnicowaniu i tematyce.

2.Szkło o barwach tęczy


- Pogadanka na temat malarstwa witrażowego oraz różnych metod prostej dekoracji naczyń.
- Pokaz slajdów i rozmowa o tym jak często proste metody dają bardzo ładne efekty
- Pogadanka na temat pracy praktycznej. Uczniowie za pomocą farb witrażowych wykonują dowolną kompozycję na szklankach, przeźroczystych talerzykach itp. Kompozycje mogą być wymyślone samodzielnie ale tez mogą być odrysowane ze wzoru z gazet. Wzory mogą być powtarzalne ( np. jeden kwiatek powtórzony dookoła) ale tez przedstawiać jakąś scenę. Mogą być to elementy typowo dekoracyjne, abstrakcyjne, syntetyczne ale nie koniecznie. Wszystko zależy od pomysłu i umiejętności autora.
- Zebranie wszystkich prac w jednym miejscu, podsumowanie

3.Otocz swoje wspomnienia

- Pogadanka na temat filcu jako materiału plastycznego oraz różnych możliwości zastosowania.
- Pokaz slajdów z przedstawieniami najróżniejszych ozdób z filcu : doniczek, kolczyków, broszek, okładek, zwierząt itp.- Rozmowa na temat wzorów występujących na ramkach do zdjęć. Pokaz slajdów z przedstawieniami różnych prostych wzorów na ramkach do zdjęć np. ramka w kropki, w serek, albo w biedronki.
- Pogadanka na temat pracy plastycznej. Uczniowie wykonują ramkę na swoje ulubione zdjęcie. Ramka wykonana jest z filcu i może mieć kilka warstw o różnych kolorach mieć ponaklejane motywy ( np. kwiatki, kropki biedronki) albo powycinane elementy. Wszystko zależy od inwencji autora. Może mieć cos domalowane farbami. W środku uczniowie umieszczają swoje ulubione zdjęcie.
- Prezentacja wykonanych prac. Podsumowanie.

4.Kolorowe zamagnesowanie

- Pogadanka na temat właściwości masy termoutwardzalnej
- Pokaz slajdów z przedstawieniami różnych ręcznie wykonanych magnesów na lodówkę (zwierzątka, rośliny, warzywa, owoce, postacie z bajek).Rozmowa na temat tego co taki magnes może przedstawiać.
- Pogadanka na temat pracy plastycznej. Młodzież wykonuje ozdobne magnesy np. na lodówkę. Ich kształt, wielkość, tematykę wyznaczają sobie sami. Mogą być czarno- białe, kolorowe, duże, małe, przedstawiać zwierzeta, ludzi postacie itp. Mogą być pojedynczymi elementami albo częścią cyklu.
- Porównanie wykonanych prac. Konkurs na najlepszą pracę warsztatów.


5.Szablon do wszystkiego

- Pogadanka na temat pracy plastycznej. Zajęcia będą poddzielone na 2 części. W pierwszym spotkaniu młodzież wykona szablony do przedstawień które będą znajdowały się na koszulkach. Wykonają tez wstępny projekt pracy.
- W czasie drugich zajęć przystąpią do realizacji projektu na koszulce. Dekoracja koszulki móże być delikatna ( jakiś niewielki powtarzalny motyw) ale tez może być tylko zabarwiona na różne kolory , ale też może być zapełniona w całości. Wszystko zalezy od projektu , chęci i możliwości autora
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1587
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014