Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Anna Zagrajek, 2011-09-16
Śrem

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć adaptacyjnych - dzieci 3-letnie

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ADAPTACYJNYCH

Miejsce: Przedszkole nr 7 „Janka Wędrowniczka” w Śremie – grupa I „Fiołki”
Opracowanie i prowadzenie: mgr Anna Zagrajek

Cele ogólne:
- eliminowanie stresu związanego z rozpoczęciem edukacji przedszkolnej;
- przybliżenie rodzicom form pracy z dzieckiem;
- przezwyciężanie strachu przed nowym otoczeniem;
- stworzenie dzieciom odpowiednich warunków do szybkiej adaptacji w nowym środowisku społecznym, jakim jest przedszkole;
- nawiązanie współpracy z domem rodzinnym dzieci w celu określenia wspólnych działań ułatwiających proces adaptacji oraz stworzenia atmosfery wzajemnego zaufania i akceptacji;
- zapoznanie z dziećmi i ich rodzicami;
- zapoznanie z personelem przedszkola.

Spotkanie I „Poznajmy się”

1.Przywitanie dzieci i rodziców, przedstawienie pracowników przedszkola. Wręczenie wizytówek z imionami dzieci.
2.Zabawy dowolne dzieci ( ok. 10 – 20 min.)
3.Utworzenie koła i wspólne powitanie dzieci i rodziców. Zabawa powitanka „Gadająca piłka” - dziecko otrzymuje piłkę, mówi swoje imię a następnie podaje piłkę osobie siedzącej obok.
4.Zabawy muzyczno – ruchowe: „Kółko graniaste”, „Karuzela”, „Paluszek”, „Balonik”
5.Zabawa ruchowa „Pociąg” przy piosence „Jedzie pociąg z daleka” - dzieci i rodzice tworzą pociąg, który porusza się po całej sali w rytm muzyki.
6.„To my!” - dziecko odbija dłoń na wagoniku pociągu, rodzic nakleja karteczkę z imieniem dziecka.
7.Zaproszenie na poczęstunek – umycie rąk w łazience.
8.Zabawa naśladowcza do piosenki „Krasnoludki”
9.Zabawy dowolne dzieci w sali – korzystanie z kącików zainteresowań, zawieranie pierwszych umów dotyczących korzystania z zabawek. Rozmowy indywidualne z rodzicami i dziećmi.
10. Wspólne sprzątanie zabawek – zachęcanie dzieci do odkładania zabawek na swoje miejsce.
11.Pożegnanie dzieci i rodziców. Zaproszenie na kolejny dzień zajęć adaptacyjnych.


Spotkanie II „Dzień balonowy”

1.Przywitanie rodziców i dzieci – wręczenie wizytówek z imionami dzieci.
2.Zabawy dowolne dzieci ( 10 – 20 min.)
3.Utworzenie koła i wspólne powitanie dzieci i rodziców przy piosence „Wszyscy są”, zabawa z misiem – dziecko otrzymując misia mówi swoje imię.
4.Zabawy muzyczno – ruchowe: „Balonik”, „Labado”, „Karuzela”.
5.Rozdanie balonów dzieciom. Zabawy z balonami przy muzyce – dziecko tańczy z rodzicem trzymając balon wg poleceń nauczycielki.
6.Ozdabianie balonów wg własnego pomysłu.
7.Zaproszenie na poczęstunek – umycie rąk w łazience.
8.Zabawa ruchowa „Pociąg” przy piosence „Jedzie pociąg z daleka”
9.Zabawy dowolne dzieci w sali – przypomnienie umów z poprzedniego dnia.
10.Wspólne sprzątanie zabawek – zachęcanie dzieci do odkładania zabawek na swoje miejsce.
11.Pożegnanie dzieci i rodziców. Zaproszenie na kolejny dzień zajęć adaptacyjnych.

Spotkanie III „Zabawy na wesołej łące”

1.Przywitanie rodziców i dzieci – wręczenie wizytówek z imionami dzieci.
2.Zabawy dowolne dzieci ( 10 – 20 min.)
3.Utworzenie koła i wspólne powitanie dzieci i rodziców przy piosence „Dzień dobry”. Zabawa integracyjna „Turlamy piłkę” - dziecko z rodzicem siedzi w kole, dziecko turla piłkę do kolegi podając swoje imię.
4.Zabawy muzyczno – ruchowe: „Krasnoludki”, „Labado”, „Magiczna liczba 7”, „Wieje, wieje wiatr”
5.Zabawa ruchowa „Pociąg” - dzieci tworzą pociąg i wyruszają na wesołą łąkę.
6.Zabawy na wesołej łące z elementem celowania, rzutu, skoku, pełzania, naśladowania żab. Zabawa „Słońce świeci, deszczyk pada” - na hasło „słonko świeci” dzieci spacerują po sali kłaniając się spotkanym osobom,na hasło „deszczyk pada” dzieci biegną do rodziców i chronią się pod parasolami, które rodzice tworzą z rąk.
7.Wykonanie żabek z wykorzystaniem drewnianych klamerek – dzieci z rodzicami.
8.Zaproszenie na poczęstunek – umycie rąk w łazience.
9.Ćwiczenie logorytmiczne z wykorzystaniem krótkiej piosenki – śpiewanie piosenki z połączeniem ruchu rąk i nóg.

Ręce robią: klap, klap, klap
Nogi tupią: tup, tup, tup,
Tutaj swoją głowę mam
a na brzuszku: bam, bam, bam
Buzia robi: am, am, am
Oczy patrzą tu i tam
Tutaj swoje uszy mam
A na nosie sobie gram.
10.Zabawy dowolne dzieci w sali – przypomnienie umów z poprzedniego dnia.
11.Wspólne sprzątanie zabawek – zachęcanie dzieci do odkładania zabawek na swoje miejsce.
12.Pożegnanie dzieci i rodziców.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3757
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014