Katalog

Janina Sielicka, 2011-08-18
Świerzno

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego

- n +



PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

MGR JANINY SIELICKIEJ

NAUCZYCIELA KSZTAŁCENIA ZINTEGROWANEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM.JULIANA GRUNERA W ŚWIERZNIE

UBIEGAJĄCEGO SIĘ STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO



RALIZOWANY OD 01.09.2008 R. DO 31.05.2011




ZADANIA



FORMY REALIZACJI



TERMIN



SPOSÓB DOKUMENTOWANIA



§ 8 ust. 2 pkt. l

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. l -Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, nieletnich związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją.



Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego.



- Analizowanie przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego.

- Analiza dokumentacji szkolnej niezbędnej przy opracowaniu planu rozwoju zawodowego.

- Zapoznanie się z materiałami
publikowanymi na stronach
internetowych: MEN, portalu
Literka itp.

- Opracowanie planu rozwoju
zawodowego zgodnie

z potrzebami szkoły.



IX 2008

IX 2008



Wniosek o rozpoczęcie stażu

Plan rozwoju zawodowego.




Systematyczne poszerzenie wiedzy w zakresie pracy wychowawczo- dydaktycznej i opiekuńczej oraz wykorzystanie jej w celu podnoszenia jakości pracy szkoły.



Zaświadczenia o ukończeniu różnorodnych form doskonalenia zawodowego



Zestawienie bibliografii



Obserwacja i analiza możliwości ucznia.



- Zbieranie informacji według przygotowanych narzędzi (np. karty obserwacji uczniów).



Na bieżąco wg potrzeb.



Sporządzanie bieżącej dokumentacji







Organizowanie konkursów i imprez dla uczniów klas I - III we współpracy z nauczycielami nauczania zintegrowanego.



- Organizacja imprezy promującej zdrowe odżywianie „ Dzień jabłka i marchewki" oraz konkursu „ Z kulturą na co dzień".



Okres stażu



Program ,zdjęcia i sprawozdanie.















Zorganizowanie konkursu plastycznego dla klas I - III i IV VI. '

Opracowanie i organizacja międzyszkolnego konkursu dla klas I -III.



- Zorganizowanie konkursu plastycznego „Najpiękniejsza kartka świąteczna ".

Zorganizowanie konkursu interdyscyplinarnego Tęga Głowa



Okres stażu

Okres stażu



Zdjęcia i sprawozdanie.

Zdjęcia i sprawozdanie.



$ 8 ust. 2 pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej.



Wykorzystywanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej



- Opracowanie dokumentacji
szkolnej, pomocy dydaktycznych,
sprawdzianów, dyplomów

okolicznościowych, zaproszeń na uroczystości szkolne, etc.

Pisanie ocen półrocznych i
końcoworocznych.
Opracowywanie materiałów dla
zespołu samokształceniowego
kształcenia zintegrowanego.
Korzystanie z programów
komputerowych i Internetu. w pracy z
uczniami (programy edukacyjne i
multimedialne).


Okres stażu

Okres stażu

Okres stażu

Okres stażu



Przykładowe dokumenty i pomoce dydaktyczne wykonane techniką komputerową.

Potwierdzenie dyrektora

Przykładowe dokumenty i sprawozdania.

Sprawozdania, poświadczenia



- Przygotowanie materiałów do zamieszczania na stronach Internetowych.



Okres stażu



Zaświadczenia. Materiały zamieszczone na stronach internetowych np. plan rozwoju

zawodowego ,scenariusze uroczystości szkolnych itp.



§ 8 ust.2 pkt. 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.



Praca na rzecz rady pedagogicznej.





Prowadzenie zajęć otwartych
dla zainteresowanych nauczycieli
kształcenia zintegrowanego.
Opracowywanie i
udostępnianie innym
nauczycielom ciekawych
materiałów do pracy dydaktyczno
- wychowawczej.

- Obserwacja lekcji
prowadzonych przez innych nauczycieli_____



Okres stażu

Okres stażu

Okres stażu



Scenariusze zajęć, potwierdzenie obecności nauczyciela.

Potwierdzenie

Notatki z obserwacji lekcji



Praca w zespole przedmiotowym kształcenia zintegrowanego



nauczycieli, dzielenie się doświadczeniami.

Współpraca z nauczycielami
szkoły przy organizacji imprez
szkolnych.
Aktywne uczestniczenie w
doskonaleniu zawodowym w
ramach zespołu
samokształceniowego nauczycieli bloku nauczania zintegrowanego, wymiana doświadczeń, prowadzenie

dyskusji i podejmowanie decyzji dotyczących pracy dyd.-wych.



Okres stażu

Okres stażu



Sprawozdania. Potwierdzenie dyrektora.

Protokoły ze spotkań ze spotkań zespołu ,referaty



§ 8 ust. 2 pkt. 4 a

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w



Opracowanie i wdrożenie do realizacji programu profilaktycznego przeciwdziałającemu agresji.





zgromadzenie materiałów
niezbędnych do opracowania
programu oraz merytoryczne
opracowanie jego treści.
Umieszczenie programu w
szkolnym zestawie programów,
wdrożenie do realizacji 2008/2009


Własny program Przeciwdziałanie agresji wśród dzieci w wieku wczesnoszkolnym.



Opracowanie klasowego programu
wychowawczego

- Przygotowanie i realizacja programu


Co roku w okresie (IX - X)



Program wychowawczy



§ 8 ust. 2 pkt. 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, a w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.



Włączenie się w ogólnopolskie i lokalne akcje.



Udział w akcji np. Sprzątanie świata, Góra grosza.



Według napływających ofert.



Potwierdzenie dyrektora.







Organizacja imprez, akcji, uroczystości.



Organizowanie imprez, akcji np. Mikołajki, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Rodzica, Dzień Dziecka itp.



Wg kalendarza imprez i uroczystości.



Zdjęcia, scenariusze.



Organizowanie akcji Dar Serca dla Serca podarek świąteczny dla potrzebujących uczniów naszej szkoły.



Pozyskanie sponsorów, przygotowanie podarków.



Co roku w okresie stażu



Zdjęcia, potwierdzenie dyrektora.



Organizowanie wycieczek szkolnych.



- Opracowanie harmonogramów

wycieczek

szkolnych z uwzględnieniem

uczniów klas młodszych.

- Zorganizowanie wyjazdów i

Wycieczek dla uczniów klas

I-III.



Okres stażu



Karty wycieczek, sprawozdanie



Prowadzenie spotkań z rodzicami metodami aktywnymi.



Organizowanie zebrań metodami aktywnymi oraz indywidualnych spotkań z rodzicami, porady, rozmowy służące pogłębieniu wiedzy o sytuacji rodzinnej uczniów, przekazywanie na bieżąco informacji na temat postępów edukacyjnych i zachowania dziecka.



Okres stażu



Protokoły z zebrań ,scenariusze.



Okres stażu



Opracowanie referatów dla rodziców.



Referaty na temat : uzależnienie od komputera, agresja wśród dzieci wieku wczesnoszkolnym i zgodnie z zapotrzebowaniem.



Okres stażu



Teksty referatów



§ 8 ust. 2 pkt. 4 e

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami,

instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami



Współpraca z Gminną Biblioteką Publiczną



Organizowanie:

- lekcji bibliotecznych - konkursów czytelniczych dla dzieci.

Współpraca z Komendą Powiatową Policji

zapraszanie do placówki na

wygłaszanie prelekcji, pogadanek

na temat ruchu drogowego i

bezpieczeństwa w życiu

przystąpienie do programu

„Gryfuś "



Współpraca ze Świetlicą Wiejską

Współpraca ze Strażą Pożarną

Zorganizowanie spotkań ze strażakami.

- Wyjście uczniów do placówki OSP w Świerznie


Współpraca z OPS w Świerznie

Pozyskiwanie środków na dofinansowanie wycieczek szkolnych

Współpraca ze Służbą Zdrowia

Zapraszanie pielęgniarki szkolnej na pogadanki dla dzieci



Współpraca z wydawnictwem Wesoła Szkoła

dział w szkoleniach organizowanych przez wydawcę

pozyskiwanie pomocy dydaktycznych




Okres stażu



Zaświadczenia, podziękowania



§ 8 ust. 2 pkt. 4 a

Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki placówki.



Opis dwóch przypadków: - nazwa problemu

- edukacyjnego - krótka charakterystyka

- wychowawczego Szczegółowa charakterystyka i opis Okres stażu Opis analizowanych przypadków

- podjętych działań . Uzyskane rezultaty.

Uwagi i wnioski końcowe



Plan ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje wynikające z potrzeb szkoły lub potrzeb własnych.
Wyświetleń: 1159


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.