AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Gabriela Śmiatacz, 2011-07-07
Ostrzeszów

Zajęcia pozaszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć ruchowych z zastosowaniem chusty animacyjnej

- n +

Scenariusz zajęć ruchowych z zastosowaniem chusty animacyjnej

Temat: „Tęcza, czyli zabawy z chustą ”
Cel główny:
• Rozwijanie relacji interpersonalnych i komunikacji społecznej
Cele szczegółowe:
• współpracuje w grupie
• jest aktywny ruchowo
• Doskonali rozwój poprzez wrażenia wzrokowe, dźwiękowe, dotykowe, ruchowe
Środki dydaktyczne:
• Chusta animacyjna (tzw. spadochron),
• Płyta CD
• Fragmenty wierszyków opracowane przez M. Bogdanowicz

Metody dydaktyczne:
• Aktywizujące (metoda Weroniki Sherborn)
Formy pracy:
• praca w grupie

Przebieg zajęć
1.Zabawa –„Głowa, ramiona, kolana ,pięty”
Dzieci stoją w kole. Na melodię przyśpiewki „Siekiera, motyka” szybko wykonują określoną czynność:
Dziś zajęcia fajna sprawa,
dla nas wszystkich to zabawa.
Ręce w górę, w przód i w bok,
Skłon do przodu, przysiad ,hop!
Głowa ,ramiona,
kolana ,pięty 3x
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
Oczy ,uszy,usta,nos.
2. Zabawa – „Wirująca tęcza”
Wszyscy stoją w kręgu , trzymając chustę za uchwyty. Biegnąc po obwodzie koła , uczestnicy zajęć na przemian podnoszą i opuszczają chustę. Prowadzący zabawę może wydawać różne komendy , np. „Góra”, „Dół”

3. „Zielona Weronika”
Dzieci siedzą na kolorowych paskach chusty , jedno z nich trzyma piłkę. Dzieci rzucają do siebie piłkę ,wymawiając swoje imię i kolor na którym siedzą oraz imię i pas koloru na którym jest osoba, do której rzuciły piłkę, np. „Czerwona Kasia do Zielonej Weroniki”.

4. „Gonimy kolory”
Uczestnicy zabawy siadają w kręgu (zwróceni przodem do środka koła) przy dowolnym kolorze rozłożonej na podłodze chusty. Prowadzący recytuje wierszyk, który jest zaproszeniem do „gonionego” np.
Pada deszczyk ,słonko świeci,
kolorowo jest na niebie
Tęczę podziwiają dzieci ,
jeden kolor jest dla Ciebie
Na końcu tej rymowanki prowadzący wymienia nazwę koloru (np. żółty), a wtedy osoby siedzące przy pasie chusty w tym kolorze wstają i raczkują dookoła niej dwa razy. Kto pierwszy wróci na swoje miejsce , wchodzi do środka okręgu i prowadzi zabawę.

5. Zabawa „Sałatka owocowa”
Wszyscy stoją w kręgu, trzymając chustę za uchwyty. Prowadzący zajęcia dzieli grupę na cztery zespoły : „gruszki”, „śliwki”, „jabłka”, „banany”. Następnie grupa wachluje chustą, na przemian podnosząc ją i opuszczając . Kiedy ‘spadochron „jest wysoko , osoba prowadząca mówi np. „Teraz przebiegają „śliwki”, a wszystkie „śliwki” przebiegają pod chustą , zamieniając się ze sobą miejscami (łapią za inne uchwyty „spadochronu”). Prowadzący co pewien czas wypowiada hasło :”Sałatka owocowa”, na które wszyscy zamieniają się miejscami.




Zgłoś błąd    Wyświetleń: 6526


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0