Katalog Anna Smajdor, 2011-06-16 Wysokie Zajęcia zintegrowane, Scenariusze KONSPEKT DO ZAJĘĆ Z GRUPĄ 3 LETNICHOpracowała Anna Smajdor Niepubliczne Przedszkole ‘Jaś i Małgosia” w Nowym Sączu. Temat: Skarby jesieni. Cele ogólne: - Rozwijanie twórczej aktywności dzieci, - Pobudzanie otwartości i spontaniczności w wyrażaniu własnych myśli, pomysłów i emocji, - Utrwalanie wiadomości o jesieni, rozróżnianie i nazywanie kolorów. Metody: - Swobodnej ekspresji, - Zadań inspirujących, - Słowna – rozmowa, objaśnienia. Cele operacyjne: dziecko: - Umie recytować wiersz, - Umie śpiewać piosenkę, - Zna kolory (żółty, czerwony, zielony, pomarańczowy), - Zna aktualną porę roku, - Zna charakterystyczne cechy jesieni: - Umie poruszać się w kole, - Swobodnie wyraża za pomocą ruchu treść opowiadania, Środki dydaktyczne: Ilustracje przedstawiające jesień i inne pory roku, owoce i warzywa na patyczkach, E. Wagner „Patrzeć – słyszeć – czuć” obrazki przedstawiające jesienną pogodę, wiersz T. Śliwiak „ Pani z parasolem”. Wiersz W. Szuman „ Jest w lesie chateńka”, plastelina, gałąź świerka. Forma: - Praca z całą grupą. Przebieg zajęcia: 1. Przywitanie. 2. Wprowadzenie do tematu zajęć poprzez zagadkę „ Jaka to pani nosi kosze pełne jabłek, śliwek czy orzechów, zbiera kasztany, żołędzie i grzyby, robi bukiety z liści i jarzębiny?”. 3. Wspólna recytacja wiersza T. Śliwiak „ Pani z parasolem” Idzie łąką Idzie polem, Pod złocistym Parasolem… Gdy go zamknie – słońce świeci Gdy otworzy – pada deszcz, Kto to taki? Czy już wiecie? Tak! To Pani Jesień jest! 4. Jesienna dekoracja – dzieci, wśród różnych zdjęć i obrazków odszukują ilustracje przedstawiające jesień. 5. Podsumowanie wiadomości o warzywach i owocach z wykorzystaniem pacynek i ilustracji: - Jakiego koloru jest kapusta, pomidor ?itp. - Jak nazywa się drzewo na którym rośnie gruszka? 6. Wspólna recytacja wiersza „ Owoce i jarzyny”. Jedz owoce i jarzyny W nich mieszkają witaminy Kto ich sobie lekceważy Musi chodzić do lekarzy. 7. Rozmowa z dziećmi o darach jesieni znajdujących się w kąciku przyrody(liście, żołędzie, kasztany). 8. Liczenie na materiałach przyrodniczych w zakresie 3. 9. Śpiew i ekspresja ruchowa przy piosence „Ola i liście” Poszła Ola na spacerek Na słoneczko i wiaterek A tu lecą jej na głowę liście złote i brązowe A tu lecą jej na głowę liście złote i brązowe Myśli Ola liści tyle Zrobię bukiet z nich na chwilę A tu lecą jej na głowę liście złote i brązowe A tu lecą jej na głowę liście złote i brązowe 10. Zabawa kołowa z piosenką „Mamy liście kolorowe, żółte i czerwone, Kogo dotknę lekko nimi przyjdzie tutaj do mnie. 11. Rozmowa z dziećmi na temat jesiennej pogody (pogody za oknem) z wykorzystaniem ilustracji – zabawa z jesienną pogodą na podstawie E. Wagner „ Patrzeć – słyszeć – czuć”. Idziemy na spacer, świeci słońce. Nagle nadciągają chmury, Zaczyna padać deszcz. Chowamy się, Aby nie zmoknąć. Pada grad, Słychać gromy I widać błyskawice, Pozostajemy w naszej kryjówce. Nareszcie znowu pojawia się słońce Idziemy do domu. 12. Praca plastyczna – jeż z plasteliny i igieł sosny. Wyświetleń: 1792
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |