Katalog

Anna Smajdor, 2011-06-16
Wysokie

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

KONSPEKT DO ZAJĘĆ Z GRUPĄ 3 LETNICH DZIECI

- n +

KONSPEKT DO ZAJĘĆ Z GRUPĄ 3 LETNICH DZIECI

Opracowała Anna Smajdor Niepubliczne Przedszkole „Jaś i Małgosia” w Nowym Sączu

Temat: „Poznajemy Misie”


Cele ogólne: dziecko:
- Nazwie bohatera wiersza
- Zwróci uwagę na zwyczaje niedźwiedzi przygotowujących się do zimy ( gromadzenie sadła, szykowanie legowiska, układanie się do snu),
- Potrafi naśladować ruchy niedźwiedzia,
- Określi nastrój i dynamikę piosenki. Zaśpiewa pierwszą zwrotkę i refren piosenki,
- Wyznaczy drogę do gawry niedźwiedzia omijając przeszkody,
- Zilustruje ruchem ciała treść piosenki.

Czas trwania:
- 30 minut

Środki dydaktyczne:
E. Wagner Patrzeć – słyszeć – czuć, wiersz L. J. Kerna „Był sobie niedźwiedź”, ilustracje do wiersza, rysunki niedźwiedzi brunatnych, tekst piosenki Cicha piosenka (sł. H. Januszewska, muz. F. Leszczyńska), gawra, duży miś(ubrany), opaski na głowę, malowanki z misiem, kredki,

Przebieg zajęcia:
1. Powitanie.
2. Wprowadzenie do tematu zajęć poprzez ćwiczenie klasyfikacyjne Kto śpi, a kto nie śpi.
Na tablicy przypięte są obrazki zwierząt: niedźwiedzia brunatnego, lisa, wiewiórki, wróbla. Zadaniem dzieci jest otoczenie pętlą zwierząt, które zapadają w sen zimowy( niedźwiedź brunatny).
3. Przedstawienie dzieciom 8 kart i wykorzystanie ich do opowiadania nauczycielki o tym gdzie mieszkają niedźwiedzie, gdzie śpią( wyjaśnienie pojęcia gawra) , co jedzą, jakie mają zwyczaje niedźwiedzie brunatne, wyjaśnienie istnienia różnych gatunków niedźwiedzi. Zapoznanie dzieci o sposobie postępowania w razie spotkania z misiem
3. Słuchanie wiersza.
Był sobie niedźwiedź daleko, hen
Co nie mógł zapaść w zimowy sen.
Inne niedźwiedzie dawno już spały,
Niektóre nawet głośno chrapały.
Chrapały chyba od miesiąca,
A on się wierci w łóżku bez końca.
Ponieważ nie miał przy sobie niańki,
Sam sobie nucił kołysanki
„ Luli, luli, luli, luj,
Spij już, śpij, niedźwiadku mój…
Luli, luli, oczka zmruż,
Trzeba spać, bo zima już…
Luli, luli, luli, li,
Wszystko wkoło dawno śpi…”
Ale choć śpiewał w sposób przemiły,
Nic mu się oczka nie kleiły.
Nawet nie ziewnął. Co za gehenna!
„Czeka mnie – szepnął – zima bezsenna.
Sen się nie zjawia-szeptał – więc jasne,
Że minie zima, a Ja nie zasnę…
A może nawet przez cały rok
Będę się wiercił z boku na bok?
Nie, to okropne! To mnie przeraża!
Trzeba iść zaraz do lekarza!”
I opuściwszy ciepłe łóżko,
Poszedł do miasta leśną dróżką.
„Panie doktorze, moje kochanie
Niech pan przepisze mi coś na spanie”
Doktor porządnie zbadał niedźwiedzia,
Pomyślał trochę i tak powiedział:
„Do sanatorium niech pan pojedzie,
tam zastrzykami leczą niedźwiedzie.
Tam udzielą panu pomocy.
Życzę zaśnięcia. Dobrej nocy!”
I dał mu z miejsca skierowanie
Do sanatorium na długie spanie,
Niedźwiedź pojechał. Na wielkiej Sali
Zaraz go do snu ululali.
Pod skórę szybko raz, dwa, trzy
Wstrzyknięto mu przepiękne sny.
Sny takie miłe i radosne, że można spać
I spać, i spać, i spać, i spać, i spać, i spać, i spać…
Nawet przez całą wiosnę.
4. Wyjaśnienie słów: gehenna, sanatorium, niańka.
5. Rozmowa na temat wiersza:
- Co przydarzyło się niedźwiedziowi?,
- Co sobie śpiewał?,
- Co polecił mu lekarz?,
- Czy niedźwiedź zasnął w sanatorium?
6. Słuchanie piosenki Pt. Cicha piosenka:
I. Cyt, cyt, śpij niedźwiedziu mój,
Bo już usnął pszczeli rój.
Dmie wiatr, z drzew opada liść,
Niedźwiedź musi spać już iść.

II. Cyt, cyt, śpij, braciszku, też,
Gdy śpi taki duży zwierz.
Już noc, dzieci muszą spać,
Lecz nie trzeba palca ssać.


7. Ćwiczenie grafomotoryczne Szukamy drogi do gawry niedźwiedzia.
8. Zabawa ruchowa przy piosence Stary Niedźwiedź.
9. Malowanie kredkami Misia.
Wyświetleń: 4054


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.