Katalog Aneta Kędra, 2011-06-14 Tomaszów Lubelski Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji dla ZSZKONSPEKT LEKCJI 21. 09. 2009r. 1. Przedmiot: Język angielski 2. Prowadzący: Aneta K. 3. Klasa: 1 a 4. Podręcznik: My Profession 5. Temat: Przedstawianie się. Czasownik ‘to be’. 6. Czas trwania:Jedna jednostka lekcyjna (45 minut) 7. Miejsce: Zespół Szkół Nr 4 w Tomaszowie Lubelskim, Zasadnicza Szkoła Zawodowa 8. Cele lekcji: a) wychowawcze – wdrażanie ładu i porządku w pracy na lekcji - integracja grupy i pomoc koleżeńska b) komunikatywne - potrafi przedstawić siebie po angielsku ( imię, wiek, narodowość, pochodzenie) - poznanie form i zasad stosowania czasownika ‘to be’ - rozwijanie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem - czytanie w celu znalezienia konkretnej informacji - ćwiczenie umiejętności uzyskiwania informacji i przetworzenia jej 9. Metody dydaktyczne: pogadanka wprowadzająca nowe wiadomości, ćwiczenia ustne i pisemne, praca: indywidualna, w parach, z całą klasą, oglądowa: tabelka z regułami użycia czasownika ‘to be’, słownik angielsko-polski, dedukcja, rozmowa, krótka notatka 10. Formy organizacji: Klasowo – lekcyjna 11. Środki dydaktyczne: podręcznik, radiomagnetofon, nagrania na płycie, tablica, zeszyt 12. Plan lekcji: 1)Czynności organizacyjno - porządkowe 3 min. 2)Podanie tematu lekcji i jego analiza 3 min. 3)Rozwinięcie tematu lekcji 37 min. 4)Podsumowanie lekcji 2 min. 13. Przebieg lekcji: 1) Czynności organizacyjno – porządkowe - sprawdzenie obecności i wpisanie tematu lekcji do dziennika 2) Podanie tematu lekcji i jego analiza - zapisanie tematu na tablicy; uczniowie zapisują temat w zeszytach - skrótowe omówienie tematyki lekcji - uświadomienie celów zajęć 3)Rozwinięcie tematu lekcji a)listening and reading uczniowie słuchają dialogu dotyczącego przedstawiania się (p. 1), a następnie głośno czytają go z podziałem na role. Zwrócenie uwagi na poprawną wymowę. Czytanie ze zrozumieniem, zwrócenie uczniom uwagi, że na tej samej stronie jest krótki słowniczek (glossary) pomagający zrozumieć nowe zwroty. Tłumaczenie i analizowanie dialogu. Przeanalizowanie THEMATIC DICTIONARY (p.4) z nazwami państw, miast i narodowości. Wykonanie zadania READING (ex. 1 p. 2) polegającego na udzieleniu odpowiedzi na pytania dotyczącego dialogu. b)część gramatyczna – czasownik ‘to be’ - uczniowie są proszeni o szybkie zapoznanie się z tabelką prezentującą część gramatyczną Verb ‘to BE’ = Czasownik BYĆ (p. 2). Przeanalizowanie i wyjaśnienie reguł użycia czasownika ‘to be’. Zapisanie kilku innych przykładowych zdań na tablicy i w zeszycie. - wykonanie zadania polegającego na ułożeniu zdań z podanych słów (p.3). Uczniowie układają zdania i zapisują je w podręczniku. Ustne sprawdzenie zadania. c) speaking and writing - wykonanie zadania ćwiczącego sprawność mówienia i pisania (p. 3). Uczniowie zadają pytania kolegom i udzielają odpowiedzi na zadane im pytania. Uzyskane informacje zapisują w tabelce. 14. Podsumowanie lekcji - wyjaśnienie ewentualnych wątpliwości związanych z tematem - utrwalenie najważniejszych wiadomości: poproszeni uczniowie dzielą się uzyskanymi informacjami dotyczącymi czasownika ‘to be’, wybrani uczniowie opowiadają czego dowiedzieli się o koledze - zadanie pracy domowej polegającej na znalezieniu, w podanym diagramie, nazw państw, miast i narodowości (ex. 4 p.6) opracowała: Aneta Kędra Wyświetleń: 1403
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |