Katalog Ewa Turlik-Kostanek, 2011-06-14 Tomaszów Mazowiecki Język polski, Sprawdziany i testy Sprawdzian wiadomości - rzeczownik i przymiotnik - klas Vgr. I Sprawdzian wiadomości - rzeczownik i przymiotnik - klas V 1. Jaka to część mowy?. generałowie – malutki – wrócimy – pięć – 2. Uzupełnij tekst: K...zyn Ursz...li przewi...zł naszą tr...jkę ł...dką na dr...gi brzeg B...g...u. Chcieliśmy odwiedzić koleg...w z klasy sz...stej, si...dmej i ...smej, kt...rzy w b...kowym lask... blisko rzeki rozbili ob...z. Zastaliśmy obozowicz...w grających w siatk...wkę. Um...wilismy się, że wr...cimy tutaj następnego dnia na wsp..lne ognisko. 3. Odmień w liczbie pojedynczej i mnogiej rzeczownik „zegar”. Mianownik ......................................... .............................................. Dopełniacz .......................................... .............................................. Celownik ......................................... .............................................. Biernik .......................................... .............................................. Narzędnik ......................................... .............................................. Miejscownik ......................................... .............................................. Wołacz .......................................... .............................................. Tematy oboczne: .................................................... Oboczności: .............................................................. 4..Poniżej zapisano przymiotniki nazywające negatywne cechy człowieka. Dopisz przymiotniki o znaczeniu przeciwstawnym. cechy negatywne cechy pozytywne niesprawiedliwy – ............................... zarozumiały – ............................... nieuczciwy – ............................... 5. Utwórz stopień wyższy i najwyższy od przymiotników. duży - ........................................ ......................................... miękki - ..................................... ......................................... dobry- ..................................... ........................................ miły- ....................................... ......................................... 6. Wpisz w tabelę rzeczowniki konkretne i abstrakcyjne Młodość, kaktus, miłość, stół, marchew, warzywa, nienawiść, radość, zrozumienie, kaczka RZECZOWNIKI KONKRETNE RZECZOWNIKI ABSTRAKCYJNE ..................................................... .......................................................... ..................................................... .......................................................... ..................................................... .......................................................... 7. Podkreśl rzeczowniki pospolite Koleżanka, samochód, Warszawa, nauczyciel, Basia, państwo, Azja, kotek, Kubuś, Wisła, rower, drzewo 8. Podkreśl rzeczowniki nieżywotne Kupiec, koń słuchanie, piramida, nauka, muzyka, tancerka 9.Wskaż rzeczowniki nieosobowe: Ola, pudełko, obrazek, pielęgniarka, pstrąg, tulipan, piesek 10. Od podanych wyrazów utwórz inne części mowy: wiódł (czasownik) - ................. obóz (przymiotnik) - ............... gniótł (czasownik) - ................ powrót (przymiotnik).- ........... Sprawdzian wiadomości o rzeczowniku i przymiotniku – kl. V gr.II 1.Jaka to część mowy? żołnierze – troje – biegam – żółty - 2. Uzupełnij tekst: K...zyn Ursz...li przewi...zł naszą tr...jkę ł...dką na dr...gi brzeg B...g...u. Chcieliśmy odwiedzić koleg...w z klasy sz...stej, si...dmej i ...smej, kt...rzy w b...kowym lask... blisko rzeki rozbili ob...z. Zastaliśmy obozowicz...w grających w siatk...wkę. Um...wilismy się, że wr...cimy tutaj następnego dnia na wsp..lne ognisko. 3.Odmień w liczbie pojedynczej i mnogiej rzeczownik „obiad”. Oddziel końcówkę od tematu i wypisz oboczności Mianownik ......................................... .............................................. Dopełniacz .......................................... .............................................. Celownik ......................................... .............................................. Biernik .......................................... .............................................. Narzędnik ......................................... .............................................. Miejscownik ......................................... .............................................. Wołacz .......................................... .............................................. Tematy oboczne: Oboczności: 4.Poniżej zapisano przymiotniki nazywające negatywne cechy człowieka. Dopisz przymiotniki o znaczeniu przeciwstawnym. cechy negatywne cechy pozytywne tchórzliwy – ............................... leniwy– ............................... głupi – ............................... 5. Utwórz stopień wyższy i najwyższy od przymiotników. zły- ........................................ ......................................... gorzki- ..................................... ......................................... biały- ..................................... ........................................ miedziany- .................................... ......................................... 6. Wpisz w tabelę rzeczowniki konkretne i abstrakcyjne miłość , tulipan, mądrość, ława, śliwka, owoce, dobroć, radość, słońce, maleństwo RZECZOWNIKI KONKRETNE RZECZOWNIKI ABSTRAKCYJNE ..................................................... .......................................................... ..................................................... .......................................................... ..................................................... .......................................................... 7. Podkreśl rzeczowniki pospolite Kolega, samochód, Kraków, sprzedawca , Basia, kraj, Azja, kotek, Mateusz, Warta, rower, gałąź 8. Podkreśl rzeczowniki nieżywotne lekarz, koń, słuchanie, piramida, nauka, muzyka, tancerka 9.Wskaż rzeczowniki nieosobowe: pudełko, obrazek, pielęgniarka, pstrąg, tulipan, piesek, Monika 10. Od podanych wyrazów utwórz inne części mowy: wiódł (czasownik) - ................. obóz (przymiotnik) - ............... gniótł (czasownik) - ................ powrót (przymiotnik).- ........... Wyświetleń: 15946
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |