Katalog

Urszula Izdebska, 2011-06-13
Warszawa

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

"Zdrowym być"

- n +

Temat zajęć: „ Jak dbam o czystość ”
Grupa: 5-latki
Nauczycielka prowadząca: Urszula Izdebska

Cele edukacyjne:
• Kształtowanie zachowań prozdrowotnych
• Zachęcanie dzieci do śmiałego odpowiadania na pytania
• Doskonalenie koordynacji ruchowej, słuchowo-ruchowej, orientacji przestrzennej
• Stwarzanie sytuacji umożliwiających współdziałanie w zespole oraz dających możliwość dobrej zabawy
• Doskonalenie sprawności manualnej, ćwiczenie ruchów drobnych palców poprzez ćwiczenia grafomotoryki
• Ćwiczenie spostrzegawczości i refleksu.

Metody: słowna- objaśnienia
Percepcyjna- pokaz
czynna- zadania do wykonania

Czas trwania: 40 min
Przebieg zajęć:
Powitanie dzieci zabawą: „Witam wszystkich tych, którzy... np.: mają dobry humor, zjadły duże śniadanie, lubią lody..

Recytacja wiersza A. Ł. Grodzieńskiej pt.:” Zdrowym być”. Dzieci odpowiadają na pytania nauczycielki:, Dlaczego utrzymujemy czystość?, W jaki sposób dbamy o czystość?, Jakie przybory służą do utrzymania czystości?
„Zdrowym być”
Jeżeli chcesz zawsze zdrowym być,
Ręce i owoce należy myć.
A wieczorem całe ciało,
Też by umyć należało.
I zęby krzyczą: „Jesteśmy brudne!”
„Zaraz was umyję, to nie jest trudne.”

Zabawa „Podajemy mydło”.
Dzieci stoją w kole, kiedy gra muzyka podają sobie kolejno mydło, kiedy muzyka ucichnie te dziecko, które zostało z mydłem wchodzi do środka koła.
Plakat zdrowego stylu życia.
Nauczycielka prosi, aby dzieci wybrały po jednym obrazku. Zaprasza do przygotowanej tablicy, na której umieszczone są napisy: ZDROWY STYL ŻYCIA, ZDROWE JEDZENIE, SPORT, HIGIENA. Mają odpowiednio dopasować swoje obrazki do podpisów, kiedy dzieci mają problem nauczycielka pomaga.

Zabawa „Wąż”. Dzieci dostają ręczniki papierowe, chwytają je za rogi, robią długiego węża potem ślimaka itp.

Zabawa: prawda, czy fałsz.
Nauczycielka wygłasza stwierdzenia, gdy dzieci uznają, że to co mówi jest prawdą podskakują, lecz gdy stwierdzą fałsz szybko siadają na dywanie.
• Mydło i woda urody doda
• W zdrowym ciele zdrowy duch
• Kto się myje, lecz bez mydła, ten podobny do straszydła
• Kto się myje ten długo żyje
• Wietrzenie sali szkodzi zdrowiu
• W owocach są witaminy
• Sport to choroba
• Zakrywam usta, gdy kaszlę
• Rękawiczki, czapkę i szalik zakładam latem
• Najlepszym sportem jest gra na komputerze
• Gdy śpię moje oczy odpoczywają

Ćwiczenie grafomotoryczne: plątaninki.
Dzieci mają za zadanie doprowadzić podaną literę na odpowiednie miejsce, z czego powstanie wyraz. Wykonują to na przemian palcem i różnymi kolorami kredek. Na koniec próbują odczytać rozwiązanie oraz przyporządkować do właściwej dziedziny zdrowego stylu życia: sportu, zdrowego jedzenia, czy higieny.
Pomoce:mydło, ręcznik dla każdego dziecka, karton, taśma dwustronna, obrazki do „tablicy czystości” przygotowane wcześniej np.: szczotka, owoce, gra w piłkę; płyta CD, ołówki, kredki, karty pracy.
Wyświetleń: 1554


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.