Katalog KATARZYNA DUDKIEWICZ, 2011-06-06 STROMIEC MONIKA PŁOWIEC Matematyka, Scenariusze SZKOLNY DZIEŃ MATEMATYKIScenariusz na dzień matematyki; 1. Pierwsza godzina lekcyjna w salach: a) Klasa”0”- wyklejanie sylwetki „Matematyki- królowej nauk” z wcześniej przygotowanych wycinków figur płaskich b) Klasy I-VI- praca plastyczna indywidualna pt.: „Kraina z figur geometrycznych” 2. Druga godzina lekcyjna. Klasowe rozwiązywanie krzyżówek matematycznych 3. Trzecia godzina lekcyjna...... Spotkanie na Sali gimnastycznej: Prowadzący 1: Dzisiaj obchodzimy w naszej szkole Dzień, no właśnie ... jaki? Dzień Kobiet?, Dzień Nauczyciela?, Dzień Dziecka?, nie, "Dzień Matematyki połączony z „Dniem Ziemi”. Prowadzący 2: Chcemy wam dzisiaj udowodnić, że matematyka, to nie tylko trudne zadania, "suche liczby" i abstrakcyjne figury, ale również znakomita zabawa i pasjonująca przygoda. Prowadzący 1: Obchody święta matematyki mają charakter konkursu między klasami, a także konkursu plastycznego indywidualnego. Prowadzący 2: Dzień Ziemi uczcimy wspólnym rajdem rowerowym na Białą Górę, obserwując przyrodę i spędzając czas przy ognisku. Prowadzący 1: Dla najmłodszych także przygotowaliśmy zabawę wśród figur geometrycznych, liczb i brył. Prowadzący 2: Rozpocznijmy dzisiejszy dzień od wierszy: Prowadzący 1: Wszyscy wiemy, że matematyka zajmuje szczególne miejsce wśród wszystkich nauk, uważana jest za "Królową nauk". Posłuchajmy wiersza "Królowa nauk" w wykonaniu .................................................................... "Królowa nauk" Matematyka ? królowa, nauka Jest postrachem każdego nieuka. Straszy człowieka sinus, cosinus, Męczy w równaniach każdziutki minus. Na klasówkach przed oczami gwiazdki? Nie, to tylko koszmarne pierwiastki. Kiedy bawisz się w funkcje Boisz się, że głowie grożą punkcje. Szósty raz rozwiązujesz równanie I czujesz jak twe ciało ogarnia drganie. A geometria i logika To dopiero jest gimnastyka. Lecz kiedy wreszcie pojmiesz zasady Matematyczne triki i rady, Każde zadanie staje się proste, Wszystko układa się w trele miłosne. I wtedy rozumiesz, staje się jasne - twoje myślenie nie jest już ciasne, Widzisz to wyraźnie jak na neonie MATEMATYKA siedzi na tronie!!! Tomasz Regulski, Daniel Dominiak Prowadzący 2: Dziękujemy i zapraszamy wszystkich na bajkę w wykonaniu.................... "Bajka" Za siedmioma górami Za siedmioma rzekami Mieszkają dziwne stworki Zwą się prostokątami Mieszkają tam od wieków Ciesząc się całym światem Tylko jeden był smutny On chciał zostać kwadratem Nic nie jadł i nic nie pił Każdą wolną chwileczkę Poświęcał rzeczy jednej By pomarzyć troszeczkę Zachwycała go bowiem Uroda kwadratowa W każdej kieszeni zdjęcie Swego idola chował Nad łóżkiem powiesił sobie Kwadrat namalowany Prostokąt swego wzroku Nie odrywał od ściany Mój kwadracie wspaniały Pragnę być twoim bratem Mieć wszystkie boki równe Boże! Chcę być kwadratem Lecz niestety marzenie Spełnione nie może zostać się Bo raz się każdy rodzi I jedną tylko ma postać Cieszyła go myśl jedna I śmiał się do niej pod kątem Nie będę nigdy kwadratem Lecz kwadrat jest prostokątem Marek Tudorowski (dla redakcji Matematyka) Prowadzący 1: Dziękujemy. Teraz nadszedł czas na matematyczne klasowe potyczki. Zanim jednak rozpoczniemy dokonamy wyboru jury. Konkurencje będzie oceniało jury w składzie: ....... KONKURENCJE: Kl. „0”- praca plastyczna- Matematyka- Królowa nauk- prace grupowe Kl. I-III OKRZYK MATEMATYCZNY KL. IV- VI REKLAMA MATEMATYKI Zasady przyznawania punktów jury otrzymuje na kartkach Prowadzący 2: Dziękujemy i prosimy szanowne jury o podsumowanie wyników. Prowadzący 1: Teraz prosimy o wytypowanie z klas I-III po dwóch uczestników Jeden z sześciu. Odpowiadanie na pytania do utraty wszystkich szans. Każda osoba po dwóch błędnych odpowiedziach jest wykluczona z gry. Każdy uczestnik za dobrą odpowiedź otrzymuje 2 pkt. Prowadzący 2: Teraz prosimy o wytypowanie z klas IV-VI po dwóch uczestników Jeden z sześciu. Odpowiadanie na pytania do utraty wszystkich szans. Każda osoba po dwóch błędnych odpowiedziach jest wykluczona z gry. Każdy uczestnik za dobrą odpowiedź otrzymuje 2 pkt. Prowadzący 1: Za chwilę ogłoszenie wyników, a teraz posłuchajmy wierszyka o zerze w wykonaniu ................. "Wierszyk o zerze" Zapamiętaj sobie - babcia mi mówiła, Zero - to potężna i przewrotna siła: Niby takie skromne - moduł dodawania Ale bardzo wpływa na inne działania! Zero jako czynnik: pomnóż ile chcesz- Wynik będzie zerem. Chyba o tym wiesz? Jeśli go podzielisz przez dowolne "a" (Ale nie przez zero!) znowu zero masz. Dzielić zaś przez zero - babcia zakazała Nie ma ilorazu! Taka już zakała. I dzielenie wcale nie jest określone Gdy przez zero zero będzie podzielone. (Uzasadnić łatwo, trzeba tylko chcieć- W ilorazie możesz każdą liczbę mieć). Zero do zerowej nie podnoś potęgi. Nic z tego nie będzie - tak nas uczą księgi. - Gdy do potęgi inną liczbę masz Jednością jest wynik. Definicję znasz? Zer silnia! Przedziwne i wprost nie do wiary- -Znowu jest jedynka. Zapamiętaj stary! A logarytm zera wcale nie istnieje. (Chyba wiesz dlaczego, cichą mam nadzieję). Potęgując zero - masz zero w wyniku, Pierwiastkując - również. Bez łez i bez krzyku! A więc wniosek łatwo już wyciągnąć stąd: Bądź ostrożny z zerem - możesz zrobić błąd! Disan Nikonowicz 4. Ostatnie lekcje - klasowe wyklejanie z figur płaskich i przestrzennych makiety: „Geometryczne miasto”, nazwa tego miasta 5. Podsumowanie wyników, wręczenie dyplomów i nagród Opracowały: Dudkiewicz Katarzyna Płowiec Monika Wyświetleń: 4227
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |