AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Marta Ożarowska, 2011-06-02
Bemowo Piskie

Język angielski, Konspekty

Scenariusz zajęć - język angielski do podręcznika Stardust 1

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI
KLASA 1a Data, 15.10.2010 r.
KLASA 1b Data, 11.10.2010 r.

Nauczyciel: Marta Ożarowska
Czas trwania zajęć: 45 minut
Rozdział 1- Family.
Temat: Are you a boy or a girl?- ćwieczenie dialogów.
Materiały dydaktyczne: podręcznik i zeszyt ćwiczeń Stardust 1, karty obrazkowe z członkami rodziny, nagranie 8 i 12, kartki formatu A4 (do wykonania pracy projektowej), odtwarzacz CD.
Cele:
- ogólny:
• dzieci uczą się rozumieć ze słuchu ;
- szczegółowe:
• dzieci potrafią śpiewać piosenkę Hello! This is my family.;
• dzieci potrafią odpowiedzieć na pytanie dotyczące członków rodziny;
• dzieci rozumieją usłyszaną historyjkę;
• dzieci potrafią wykonać portret swojej rodziny;

Formy pracy:
• praca w całej klasie;
• praca indywidualna;
Wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej:
• język obcy: dzieci reagują na proste polecenia nauczyciela (Open your Class books, , Listen to the song, Look ) i odpowiadają na proste pytania ( What’s your name? Who is it?How old are you?);
• język obcy/ edukacja muzyczna: dzieci śpiewają piosenkę;
• edukacja społeczna: dzieci współpracują ze sobą w zabawie;
• edukacja plastyczna: dzieci wykonują portret własnej rodziny;

ETAPY LEKCJI
I. WPROWADZENIE.

1. Przywitanie.
Nauczyciel wita się z dziećmi, mówiąc Hello lub Good Morning. Następnie prosi dzieci, żeby wyjęły z kopert swoje kary z wizerunkami członków rodziny. Następnie mówi Let’s sing a song i odtwarza nagranie 8.
2. Rozgrzewka językowa.
Nauczyciel powtarza z dziećmi znaczenie słów boy i girl . Prosi najpierw wszystkie dziewczynki o podniesienie rąk, potem chłopców. Następnie pyta poszczególnych uczniów Are you a boy or a girl? Następnie podnosi kolejno karty obrazkowe z członkami rodziny i pyta Who is it? następnie rozmawia z dziećmi o ich rodzinie i rodzeństwie, starając się zadawać proste pytania, po angielsku.

II. LEKCJA WŁAŚCIWA.
1. Historyjka.
Nauczyciel mówi dzieciom, że za chwilę posłuchają historyjki po angielsku. Następnie prosi dzieci o otwarcie podręcznika, mówi Please open your Class Books at page 8, pisze na tablicy cyfrę 8 i otwiera swój podręcznik na tej stronie, tak aby dzieci mogły ją zobaczyć. Dodaje Look at the pictures. N-l opowiada po polsku, o czym jest historyjka oraz opowiada o osobach na fotografiach. Następnie prosi dzieci o wysłuchanie historyjki (nagranie 12) i wskazywanie w podręczniku osoby, która w danej chwili mówi. Następnie n-l odtwarza nagranie jeszcze raz, zatrzymuje je po każdym wypowiedzianym zdaniu i prosi uczniów o powtórzenie.
2. Praca projektowa.
Nauczyciel prosi dzieci, żeby przyjrzały się rysunkowi zrobionemu przez chłopca na fotografii. Wyjaśnia, kogo on przedstawia i porównuje z fotografiami Molly. Następnie rozdaje dzieciom kartki i prosi o wykonanie portretu swojej rodziny. Gdy dzieci pracują, n-l podchodzi do poszczególnych uczniów i zadaje pytania o ich rodziny. Do każdego rysunku n-l przygotowuje odpowiedni napis (np. Olaf’s family). Jeśli dzieci chcą narysować członków rodziny, których nazw nie znają, n-l może wprowadzić kilka nowych słów (Grandad, Aunt, Uncle, cousin)

III. PODSUMOWANIE LEKCJI.
1. Zakończenie lekcji.
Nauczyciel prosi dzieci o powtórzenie pytania Who is it? oraz It’s a … (np. Mum) Następnie prosi kilkoro uczniów o wymienienie osób, które narysowały na swoich portretach.



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 975


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.