Katalog Aleksandra Peciak, 2011-06-02 Skrzyszów Lucyna Skrobot-Kubina Język angielski, Konspekty Scenariusz lekcji otwartej angielsko-niemieckiejKOSPEKT LEKCJI KOLEŻEŃSKIEJ ANGIELSKO-NIEMIECKIEJ Osoby prowadzące: Lucyna Skrobot-Kubina (język niemiecki), Aleksandra Peciak (język angielski). Szkoła: Zespoł Szkół Ekonomicznych/Wodzisław Śląski Klasa: IV a TE/uczniów 17 Czas pracy: 45min/1godz lekcyjna Data: 18.03.2010. Temat lekcji: Jak spędzasz wakacje? Cele lekcji: Cel główny: ćwiczenie kompetencji i sprawności językowych wymaganych na egzaminie maturalnym Cele operacyjne: Wiadomości: uczeń zna: - słownictwo na temat sposobu spędzania wolnego czasu - struktury gramatyczno-leksykalne - strukturę egzaminu maturalnego z języka obcego - kryteria oceniania na egzaminie maturalnym - pojęcie błędu ortograficznego i językowego Umiejętności: uczeń potrafi: - selekcjonować informacje - rozpoznawać związki między poszczególnymi częściami tekstu - wyszukiwać potrzebne informacje - przekazać informacje w sposób komunikatywny - zastosować odpowiednie struktury gramatyczno-leksykalne - wskazać wymagane kryteria oceniania - wyszukiwać błędne struktury w tekście Postawy: uczeń: - potrafi umiejętnie pracować w grupie i respektować przyjęte zasady i dyscyplinę - uczy się współodpowiedzialności i współzależności - poprzez pracę w grupach ma ułatwioną aktywizację Metody nauczania - Eksponujące (prezentacja multimedialna) - Komunikacyjne (ćwiczenia w mówieniu) - Burza mózgów - Stacje dydaktyczne Formy pracy: - Praca w grupach Środki i materiały dydaktyczne: - Rzutnik multimedialny - Karty pracy/karty odpowiedzi/plansze Przebieg lekcji: I. Faza wstępna (5min) 1. Czynności organizacyjne: - Powitanie - Przedstawienie tematu lekcji, określenie celów lekcji i formy pracy 2. Wprowadzenie do lekcji: - Przypomnienie struktury egzaminu maturalnego z języka obcego II. Faza realizacyjna (30min) - Prezentacja multimedialna obrazków: Rozgrzewka językowa (Zad. I)-zabawa wyobraźni i pomysłowości; uczniowie na podstawie skojarzeń prezentują słownictwo i struktury gramatyczno-leksykalne - Stacja II. Czytanie ze zrozumieniem- uczniowie na podstawie przeczytanej oferty określają, które z wypowiedzi są prawdziwe a które fałszywe i sprawdzają karty odpowiedzi - Stacja III. Rozmowy sterowane- ćwiczenie komunikatywnego przekazu informacji. Uczniowie udzielają i uzyskują informacje na podany temat a następnie porównują swoje odpowiedzi z zaproponowanymi przez prowadzących (zwrócenie uwagi na różnorodność wypowiedzi!) - Stacja IV. Krótka forma użytkowa- przypomnienie formy i stylu KFU. Na podstawie KFU (pocztówki) uczniowie zaznaczają poprawne rady dotyczące pisania pocztówek. - Stacja V. Wyszukiwanie błędnych struktur gramatyczno-leksykalnych. Uczniowie mają za zadanie wskazać i poprawić błędy ortograficzne i językowe w tekście. III. Faza podsumowująca/ewaluacja - Stacja VI. Rozpoznawanie odgłosów (zabawa relaksacyjna)- rozwijanie wrażliwości słuchowej. Uczniowie na podstawie usłyszanych dźwięków, odgłosów próbują kojarzyć je z określonymi zjawiskami i miejscami. Swoje propozycje spisują w dowolonym języku. - Objaśnienie zadania domowego. DFU-list prywatny (uczniowie mają za zadanie uporządkowanie elementów listu w odpowiedniej kolejności, przy czym przypominają sobie formę listu) Załączniki: - karty pracy ucznia Wyświetleń: 1144
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |