Katalog

Sylwia Pazzi, 2011-06-01
Warszawa

Język angielski, Scenariusze

Liczba mnoga rzeczowników - klasa V

- n +

Temat: There are 10 people in the classroom.
Klasa: V
Czas: 1 godzina lekcyjna

CELE OGÓLNE:
Uczeń:
• Wzbogaca język;
• Rozwija sprawność czytania i rozumienia tekstu;
• Rozwia sprawność pisania w języku obcym;
• Doskonali umiejętności współdziałania i pracy w grupie;

CELE SZCZEGÓŁOWE:
Uczeń:
• Potrafi utworzyć liczbę mnogą rzeczowników;
• Potrafi przyporządkować rzeczowniki w liczbie mnogiej do odpowiedniej kategorii (+s,+es, +ves, +ies, nieregularne);
• Używa poprawinie liczby mnogiej rzeczowników;

Metody i formy pracy: gra dydaktyczna, karty pracy, praca w grupach, praca w parach, praca indywidualna.
Środki dydaktyczne: karty pracy, ilustracj.

PRZEBIEG LEKCJI
FAZA WSTĘPNA
• Powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności i pracy domowej.
• Powtórzenie wiadomości z lekcji poprzedniej: nauczyciel pokazuje uczniom karty obrazkowe, a następnie wspólnie powtarzają słówka z ostatniej lekcji. Klasa zostaje podzielona na dwie grupy, a karty umieszczone zostają na tablicy tak, ze uczniowie nie widzą, co na nich się znajduje. Zadaniem uczniów jest odgadnąć słowa, które są na karcie.

FAZA REALIZACYJNA
• Nauczyciel pokazuje/rysuje pojedyncze przedmioty i pyta o ich nazwę w języku angielskim. Następnie wskazuje na te same przedmioty, ale w liczbie mnogiej.
• Zapisanie tematu lekcji. Nauczyciel tłumaczy w jaki sposób tworzymy liczbę mnogą i dzieli tworzenie rzeczowników w liczbie mnogiej na 5 kategorii (+s, +es, +ves, +ies, rzeczowniki nieregularne).
• Każdy z uczniów otrzymuje karty z rzeczownikami w liczbie pojedynczej i zadaniem uczniów jest przyporządkowanie rzeczowników do odpowiedniej kategorii oraz utworzenie liczby mnogiej.
• Uczniowie czytają dialog i podkreślają rzeczowniki w liczbie mnogiej.
• Zadaniem uczniów jest opisanie dwóch obrazków, które różnią się ilością osób, przedmiotów, zwierząt.

FAZA KOŃCOWA
• Nauczyciel podaje rzeczownik w liczbie pojedynczej, uczeń podaje liczbę mnogą. Ten sam uczeń podaje inny rzeczownik w liczbie pojedynczej a kolejny uczeń podaje liczbę mnogą itd.
• Zadanie pracy domowej: krzyżówka dotycąaca liczby mnogiej oraz ułożenie w zeszycie 8 zdań z dowolnymi rzeczownikami w liczbie mnogiej i pojedynczej.
• Nauczyciel żegna się z uczniami.

Wyświetleń: 2152


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.