Katalog Sylwia Pazzi, 2011-06-01 Warszawa Język angielski, Scenariusze Liczba mnoga rzeczowników - klasa VTemat: There are 10 people in the classroom. Klasa: V Czas: 1 godzina lekcyjna CELE OGÓLNE: Uczeń: • Wzbogaca język; • Rozwija sprawność czytania i rozumienia tekstu; • Rozwia sprawność pisania w języku obcym; • Doskonali umiejętności współdziałania i pracy w grupie; CELE SZCZEGÓŁOWE: Uczeń: • Potrafi utworzyć liczbę mnogą rzeczowników; • Potrafi przyporządkować rzeczowniki w liczbie mnogiej do odpowiedniej kategorii (+s,+es, +ves, +ies, nieregularne); • Używa poprawinie liczby mnogiej rzeczowników; Metody i formy pracy: gra dydaktyczna, karty pracy, praca w grupach, praca w parach, praca indywidualna. Środki dydaktyczne: karty pracy, ilustracj. PRZEBIEG LEKCJI FAZA WSTĘPNA • Powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności i pracy domowej. • Powtórzenie wiadomości z lekcji poprzedniej: nauczyciel pokazuje uczniom karty obrazkowe, a następnie wspólnie powtarzają słówka z ostatniej lekcji. Klasa zostaje podzielona na dwie grupy, a karty umieszczone zostają na tablicy tak, ze uczniowie nie widzą, co na nich się znajduje. Zadaniem uczniów jest odgadnąć słowa, które są na karcie. FAZA REALIZACYJNA • Nauczyciel pokazuje/rysuje pojedyncze przedmioty i pyta o ich nazwę w języku angielskim. Następnie wskazuje na te same przedmioty, ale w liczbie mnogiej. • Zapisanie tematu lekcji. Nauczyciel tłumaczy w jaki sposób tworzymy liczbę mnogą i dzieli tworzenie rzeczowników w liczbie mnogiej na 5 kategorii (+s, +es, +ves, +ies, rzeczowniki nieregularne). • Każdy z uczniów otrzymuje karty z rzeczownikami w liczbie pojedynczej i zadaniem uczniów jest przyporządkowanie rzeczowników do odpowiedniej kategorii oraz utworzenie liczby mnogiej. • Uczniowie czytają dialog i podkreślają rzeczowniki w liczbie mnogiej. • Zadaniem uczniów jest opisanie dwóch obrazków, które różnią się ilością osób, przedmiotów, zwierząt. FAZA KOŃCOWA • Nauczyciel podaje rzeczownik w liczbie pojedynczej, uczeń podaje liczbę mnogą. Ten sam uczeń podaje inny rzeczownik w liczbie pojedynczej a kolejny uczeń podaje liczbę mnogą itd. • Zadanie pracy domowej: krzyżówka dotycąaca liczby mnogiej oraz ułożenie w zeszycie 8 zdań z dowolnymi rzeczownikami w liczbie mnogiej i pojedynczej. • Nauczyciel żegna się z uczniami. Wyświetleń: 2152
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |