AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Marta Chobot, 2011-05-31
Lgota Wielka

Język angielski, Konspekty

KONSPEKT

- n +

Marta Chobot



KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
DO ZREALIZOWANIA W KLASIE I


TEMAT LEKCJI: Revision: comparative and superlative of adjectives; countable and uncountable nouns with much, many, a lot of, a few, a little; question word How + adjectives of dimension; large numbers; house and furniture.

Powtórzenie wiadomości: stopień wyższy i najwyższy przymiotników; rzeczowniki policzalne i niepoliczalne z much, many, a lot of, a few, a little; słowo pytające How + przymiotnik określający wymiar; duże liczby; dom i meble.



CELE OPERACYJNE LEKCJI:

1. Uczeń wie:

- jakie są zasady stopniowania przymiotników
- jak poprawnie wymawiać i tłumaczyć nowe słownictwo związane z tematem lekcji
- jaka jest różnica pomiędzy rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi
- jakie są różnice pomiędzy zastosowaniem następujących wyrażeń: much, many, a lot of, a few, a little
- jakie są różnice pomiędzy zastosowaniem poszczególnych wyrażeń określających wymiar (struktura: How + przymiotnik określający wymiar)
- jakie są zasady dotyczące podawania dużych liczb
- jakie są nazwy poszczególnych miejsc w domu oraz mebli


2. Uczeń potrafi:

- podać stopień wyższy i najwyższy przymiotników
- poprawnie wymawiać i tłumaczyć nowe słownictwo związane z tematem lekcji
- podać różnicę pomiędzy rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi
- podać różnice pomiędzy zastosowaniem następujących wyrażeń: much, many, a lot of, a few, a little
- podać różnice pomiędzy zastosowaniem poszczególnych wyrażeń określających wymiar (struktura: How + przymiotnik określający wymiar)
- zapisać słownie dużą liczbę
- podać nazwy poszczególnych miejsc w domu oraz mebli




FORMY, METODY I ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
1. Forma nauczania: lekcja szkolna.
2. Metody nauczania: heurystyczna, problemowa, metody aktywizujące (praca indywidualna, praca w parach).
3. Środki dydaktyczne: dodatkowe materiały dydaktyczne przygotowane przez nauczyciela konieczne do przeprowadzenia lekcji w sposób aktywny, podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń do nauki języka angielskiego dla klasy I gimnazjum z rozszerzonym programem nauczania – Upbeat 2, tablica interaktywna, laptop, płyty, magnetofon.

PRZEBIEG LEKCJI

I. Czynności porządkowe.
1. Sprawdzenie listy obecności.

II. Wprowadzenie do tematu lekcji.
1. Nauczyciel informuje uczniów o tematyce zajęć.

III. Zapisanie tematu lekcji.

IV. Powtórzenie wiadomości teoretycznych.
1. Nauczyciel wyrywkowo prosi poszczególnych uczniów o wylosowanie karteczek z pytaniami z zakresu lekcji powtórzeniowej. Po wylosowaniu uczeń czyta pytanie na głos i odpowiada. W razie trudności pozostali uczniowie pomagają w udzieleniu odpowiedzi na wylosowane pytanie.
2. Nauczyciel rozdaje uczniom notatkę podsumowującą omówione zagadnienia teoretyczne.

V. Ćwiczenia praktyczne.
Uczniowie kolejno rozwiązują zadania związane z tematyką powtórzenia.
1. Poprawianie błędów w zdaniach.
Uczniowie podchodzą do tablicy interaktywnej. Zadanie uczniów polega na odszukaniu błędu oraz zaznaczeniu go. Następnie odpowiedzi są sprawdzane. (Nauczyciel rozdaje uczniom kartki ze zdaniami i uczniowie nanoszą na nie właściwe, sprawdzone wcześniej odpowiedzi.)
2. Uzupełnianie krzyżówki.
Nauczyciel wyświetla na tablicy interaktywnej obrazki. Zadanie uczniów polega na ustnym podaniu właściwej nazwy do wskazanych miejsc lub przedmiotów (dom i meble). Zadanie ma na celu powtórzenie materiału leksykalnego oraz przećwiczenie wymowy tych słów. W razie trudności nauczyciel może podpowiedzieć pierwszą literkę danego słowa. Po podaniu przez uczniów odpowiedzi nauczyciel wyświetla ją na tablicy i prosi uczniów o chóralne powtórzenie słowa.
3. Podawanie dużych liczb.
Nauczyciel wyświetla na tablicy interaktywnej zadanie dotyczące dużych liczb. Zadanie uczniów polega na podaniu właściwego opisu słownego do poszczególnych wyrażeń liczbowych. Nauczyciel zaznacza odpowiedzi zgodnie ze wskazówkami uczniów udzielających odpowiedzi, a następnie odpowiedzi są sprawdzane.
4. Rozumienie tekstu (nagranie wideo). Uzupełnianie luk. (Praca w parach)
Nauczyciel wyjaśnia uczniom treść kolejnego zadania, a następnie rozdaje kartki zawierające treści zdań wraz z przykładowymi uzupełnieniami. Zadanie uczniów polega na obejrzeniu nagrania w trakcie, którego zaznaczają (na swoich kartkach) jedną z trzech odpowiedzi, która ich zdaniem najlepiej odpowiada brakującym w zdaniach lukom. Odpowiedź musi być zgodna z obejrzanym przez uczniów materiałem wideo. Nauczyciel prosi poszczególne pary o podanie odpowiedzi, a następnie zaznacza je na tablicy interaktywnej. W dalszej części odpowiedzi są sprawdzane. Uczniowie ponownie oglądają nagranie.

5. (W przypadku braku ograniczeń czasowych - prezentacja multimedialna w Power Point)
Nauczyciel wyświetla na tablicy interaktywnej obrazki sławnych obiektów w Wielkiej Brytanii i prosi uczniów o podanie ich nazw. W razie trudności nauczyciel wyświetla opisy do tych obrazków.

VI. Zadanie pracy domowej.
1. Nauczyciel rozdaje uczniom kartki z zadaniami powtórzeniowymi.


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2905


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.