Katalog

Katarzyna Weiss, 2011-05-31
Wodzisław Śląski

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego

- n +

I. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach §7 ust.2 pkt 1
1. Aktualizowanie wiedzy na temat procedur awansu zawodowego Aktualizowanie wiedzy dot. przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego:
- Karta Nauczyciela
- Rozporządzenie MEN w sprawie uzyskania awansu zawodowego
Dowody realizacji - Notatka własna
2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu zawarcie kontraktu z opiekunem stażu
-ustalenie harmonogramu hospitacji i spotkań
-konstrukcja planu rozwoju zawodowego -Kontrakt
-Plan rozwoju zawodowego
-Harmonogram spotkań
3. Prowadzenie lekcji w obecności opiekuna stażu oraz obserwowanie lekcji prowadzonych przez niego przygotowanie konspektów
-przygotowanie pomocy dydaktycznych
-omówienie przeprowadzonych lekcji
Dowody realizacji - Konspekty
4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy. przeprowadzenie lekcji otwartych
-uczestnictwo w lekcjach otwartych innych nauczycieli
-uczestnictwo w szkoleniach metodycznych dot. doskonalenia metod aktywizujących, sposobów motywowania uczniów, wykorzystania komputerowych programów edukacyjnych na lekcji, sposobów efektywnego testowania wiedzy uczniów, organizacji spotkań z rodzicami
-przeprowadzenie lekcji w obecności dyrektora szkoły
-studiowanie literatury tematycznej
Dowody realizacji-konspekty, zaświadczenia, arkusze hospitacyjne, bibliografia
5. Publikowanie własnych prac.
-plan rozwoju zawodowego
-wybrane scenariusze lekcyjne
Dowody realizacji - Wykaz stron internetowych
6. Udział w organizacji konkursów i imprez szkolnych.
przygotowanie uczniów do konkursów i olimpiad Dowody - Zaświadczenie przew. KJO, zaświadczenia, dyplomy
II. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych §7 ust.2 pkt 2
1. Zapoznanie się z potrzebami, zainteresowaniami, zagrożeniami oraz problemami uczniów.
-obserwacja własna
-korzystanie z porad pedagoga szkolnego
-rozmowy z wychowawcami klas
2. Wprowadzenie do programu godzin wychowawczych treści związanych z w/w kwestiami.
-przygotowanie lekcji wychowawczych poświęconych problemom uzależnień, przemocy wśród młodzieży, anoreksji/bulimii, zagrożeń związanych z Internetem, rozwijaniu zainteresowań
-uczestniczenie w szkoleniach tematycznych
-studiowanie fachowej literatury
Dowody - Konspekty,zaświadczenia,bibliografia
3. Zapoznanie się z sytuacją rodzinną i materialną uczniów w celu udzielenia pomocy.
-obserwacja własna
-rozmowy z uczniami, ich rodzicami, pedagogiem szkolnym oraz wychowawcami klas
-współpraca z instytucjami pomocy rodzinie i dzieciom, np. MOPS
Dowody -Potwierdzenia współpracy
4. Uwzględnianie potrzeb uczniów słabych, uczniów z dysfunkcjami np. dysleksją oraz uczniów zdolnych. Wdrożenie właściwych metod pracy, np. konsultacje dla uczniów słabych, przygotowanie uczniów zdolnych do konkursów i olimpiad,prowadzenie zajęć rewalidacyjnych
dowody - zaświadczenia, dyplomy
III. Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej §7 ust.2 pkt 3
1. Wykorzystywanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy nauczyciela.
-korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych, Internetu
wykorzystanie materiałów multimedialnych na lekcjach
Dowody - spis wykorzystanych programów i stron internetowych
konspekty
2. Publikowanie swoich prac w Internecie.
- plan rozwoju zawodowego
- wybrane scenariusze lekcji
Dowody - Wykaz stron internetowych
IV. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań §7 ust.2 pkt 4
1. Aktualizowanie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki.
- studiowanie literatury tematycznej
- uczestnictwo w szkoleniach dot. w/w zagadnień  Dowody - bibliografia, zaświadczenia
2. Zastosowanie zdobytej wiedzy w
swym warsztacie pracy do
rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów.
- udział w pracach zespołów wychowawczych
-rozwiązywanie problemów wychowawczych
-zgłaszanie zaobserwowanego negatywnego zjawiska pedagogowi szkolnemu lub wychowawcy klasy
-udział w rozwiązywaniu problemów wychowawczo - opiekuńczych podczas spotkań Rady Pedagogicznej
Dowody - lista obecności,zaświadczenia
V. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż §7 ust.2 pkt 5
1. Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego. Analiza oraz uczestnictwo w modyfikacji tychże dokumentów
Dowody -Zaświadczenia dyrektora szkoły
2. Poznawanie przepisów prawa oświatowego oraz uwzględnianie jego zasad w swojej pracy. analiza tychże dokumentów
- udział w szkoleniach
-prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej
dowody -Zaświadczenia








Wyświetleń: 3984


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.