Katalog Katarzyna Weiss, 2011-05-31 Wodzisław Śląski Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanegoI. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach §7 ust.2 pkt 1 1. Aktualizowanie wiedzy na temat procedur awansu zawodowego Aktualizowanie wiedzy dot. przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: - Karta Nauczyciela - Rozporządzenie MEN w sprawie uzyskania awansu zawodowego Dowody realizacji - Notatka własna 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu zawarcie kontraktu z opiekunem stażu -ustalenie harmonogramu hospitacji i spotkań -konstrukcja planu rozwoju zawodowego -Kontrakt -Plan rozwoju zawodowego -Harmonogram spotkań 3. Prowadzenie lekcji w obecności opiekuna stażu oraz obserwowanie lekcji prowadzonych przez niego przygotowanie konspektów -przygotowanie pomocy dydaktycznych -omówienie przeprowadzonych lekcji Dowody realizacji - Konspekty 4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy. przeprowadzenie lekcji otwartych -uczestnictwo w lekcjach otwartych innych nauczycieli -uczestnictwo w szkoleniach metodycznych dot. doskonalenia metod aktywizujących, sposobów motywowania uczniów, wykorzystania komputerowych programów edukacyjnych na lekcji, sposobów efektywnego testowania wiedzy uczniów, organizacji spotkań z rodzicami -przeprowadzenie lekcji w obecności dyrektora szkoły -studiowanie literatury tematycznej Dowody realizacji-konspekty, zaświadczenia, arkusze hospitacyjne, bibliografia 5. Publikowanie własnych prac. -plan rozwoju zawodowego -wybrane scenariusze lekcyjne Dowody realizacji - Wykaz stron internetowych 6. Udział w organizacji konkursów i imprez szkolnych. przygotowanie uczniów do konkursów i olimpiad Dowody - Zaświadczenie przew. KJO, zaświadczenia, dyplomy II. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych §7 ust.2 pkt 2 1. Zapoznanie się z potrzebami, zainteresowaniami, zagrożeniami oraz problemami uczniów. -obserwacja własna -korzystanie z porad pedagoga szkolnego -rozmowy z wychowawcami klas 2. Wprowadzenie do programu godzin wychowawczych treści związanych z w/w kwestiami. -przygotowanie lekcji wychowawczych poświęconych problemom uzależnień, przemocy wśród młodzieży, anoreksji/bulimii, zagrożeń związanych z Internetem, rozwijaniu zainteresowań -uczestniczenie w szkoleniach tematycznych -studiowanie fachowej literatury Dowody - Konspekty,zaświadczenia,bibliografia 3. Zapoznanie się z sytuacją rodzinną i materialną uczniów w celu udzielenia pomocy. -obserwacja własna -rozmowy z uczniami, ich rodzicami, pedagogiem szkolnym oraz wychowawcami klas -współpraca z instytucjami pomocy rodzinie i dzieciom, np. MOPS Dowody -Potwierdzenia współpracy 4. Uwzględnianie potrzeb uczniów słabych, uczniów z dysfunkcjami np. dysleksją oraz uczniów zdolnych. Wdrożenie właściwych metod pracy, np. konsultacje dla uczniów słabych, przygotowanie uczniów zdolnych do konkursów i olimpiad,prowadzenie zajęć rewalidacyjnych dowody - zaświadczenia, dyplomy III. Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej §7 ust.2 pkt 3 1. Wykorzystywanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy nauczyciela. -korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych, Internetu wykorzystanie materiałów multimedialnych na lekcjach Dowody - spis wykorzystanych programów i stron internetowych konspekty 2. Publikowanie swoich prac w Internecie. - plan rozwoju zawodowego - wybrane scenariusze lekcji Dowody - Wykaz stron internetowych IV. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań §7 ust.2 pkt 4 1. Aktualizowanie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki. - studiowanie literatury tematycznej - uczestnictwo w szkoleniach dot. w/w zagadnień Dowody - bibliografia, zaświadczenia 2. Zastosowanie zdobytej wiedzy w swym warsztacie pracy do rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów. - udział w pracach zespołów wychowawczych -rozwiązywanie problemów wychowawczych -zgłaszanie zaobserwowanego negatywnego zjawiska pedagogowi szkolnemu lub wychowawcy klasy -udział w rozwiązywaniu problemów wychowawczo - opiekuńczych podczas spotkań Rady Pedagogicznej Dowody - lista obecności,zaświadczenia V. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż §7 ust.2 pkt 5 1. Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego. Analiza oraz uczestnictwo w modyfikacji tychże dokumentów Dowody -Zaświadczenia dyrektora szkoły 2. Poznawanie przepisów prawa oświatowego oraz uwzględnianie jego zasad w swojej pracy. analiza tychże dokumentów - udział w szkoleniach -prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej dowody -Zaświadczenia Wyświetleń: 3984
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |