Katalog

Marta Chobot, 2011-05-31
Lgota Wielka

Język angielski, Konspekty

KONSPEKT

- n +

Marta Chobot



KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
DO ZREALIZOWANIA W KLASIE I (GIMNAZJUM).


TEMAT LEKCJI: ‘I like the blue ones’ – ubrania i zakupy.



CELE OPERACYJNE LEKCJI:

1.Uczeń wie:

- jak poprawnie wymawiać i tłumaczyć nowe słownictwo oraz zwroty związane z tematem lekcji (ubrania, zwroty związane z zakupami)
- jaka jest różnica pomiędzy zwrotami one / ones
- jakie są zasady stosowania pytania zaczynającego się od which
- jakie są zasady prowadzenia rozmowy (zakupy w sklepie)
- w jaki sposób słuchać tekst, aby zdobyć potrzebne informacje

2.Uczeń potrafi:

- poprawnie wymawiać i tłumaczyć nowe słownictwo oraz zawroty związane z tematem lekcji
- podać różnicę pomiędzy zwrotami one / ones oraz zastosować je w wypowiedzi
- zbudować zdania z which
- odegrać krótką rozmowę na zakupach (pyta o możliwość przymierzenia ubrań, komentuje ich wygląd, prosi o inny rozmiar, decyduje, czy kupić daną rzecz)
- zrozumieć tekst słyszany



FORMY, METODY I ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
1. Forma nauczania: lekcja szkolna.
2. Metody nauczania: heurystyczna, metody aktywizujące (praca indywidualna, praca w parach).
3. Środki dydaktyczne: dodatkowe materiały dydaktyczne przygotowane przez nauczyciela konieczne do przeprowadzenia lekcji w sposób aktywny: CD – ROM wraz z dodatkowymi zadaniami, bank słów i zwrotów, podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń do nauki języka angielskiego dla klasy I gimnazjum – Upbeat 1, tablica interaktywna, laptop, płyta, magnetofon.




PRZEBIEG LEKCJI

I. Czynności porządkowe.
1. Sprawdzenie listy obecności.

II. Wprowadzenie do tematu lekcji.
1. Nauczyciel informuje uczniów o tematyce zajęć.

III. Zapisanie tematu lekcji.

IV. Wprowadzenie i powtórzenie słownictwa dotyczącego ubrań.
1. Uczniowie słuchają poszczególnych słów i powtarzają je głośno (chóralnie). W dalszej kolejności uczniowie indywidualnie (wyrywkowo) podają tłumaczenia do usłyszanych zwrotów.

V. Słuchanie dialogu z płyty. (Praca indywidualna).
1. Nauczyciel rozdaje uczniom kartki z nowym słownictwem występującym w dialogu.
2. Uczniowie uważnie słuchają dialogu w celu pozyskania informacji na temat prawidłowej wymowy poszczególnych słów.

VI. Wprowadzenie zwrotów one/ ones oraz ćwiczenie praktyczne.
1. Nauczyciel, korzystając z przygotowanych przez siebie notatek, analizuje wraz z uczniami zasadę zastosowania ww zwrotów; wskazuje na różnice między nimi.
2. Nauczyciel wyświetla na tablicy interaktywnej zadanie dotyczące użycia zwrotów one/ones. Zadanie uczniów polega na wybraniu właściwego zwrotu w odpowiednich miejscach w zdaniu. Następnie odpowiedzi są sprawdzane.

VII. Wprowadzenie wyrażeń i zwrotów mających związek z zakupami.
1. Uczniowie słuchają i powtarzają (chóralnie) poszczególne sekwencje zdań stosowanych w celu prowadzenia tego typu rozmowy (na zakupach). Zwroty sprawiające uczniom trudności są tłumaczone.
2. Nauczyciel rozdaje uczniom kartki z informacjami dotyczącymi tematu zajęć. Rozdane przez nauczyciela notatki zawierają tłumaczenia do nowych zwrotów i wyrażeń (zasady prowadzenia rozmowy).

VIII. Układanie dialogu. (Praca w parach).
1. Uczniowie przygotowują w parach przykładowy dialog (rozmowa w sklepie).
2. Sprawdzenie przygotowanych dialogów.

IX. Podsumowanie zajęć.

X. Zadanie pracy domowej.
1. Zadania w zeszycie ćwiczeń.



Wyświetleń: 2186


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.