AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Monika Sugier, 2011-05-31
lublin

Historia, Konspekty

Cywilizacja Indii i Chin

- n +


Konspekt lekcji historii w kl. I Liceum Ogólnokształcącego
Temat: Cywilizacja Indii i Chin

Cel ogólny: zapoznanie uczniów z cywilizacją Indii i Chin.

I. Wiadomości

A. Zapamiętywanie:
uczeń
- potrafi wymienić najważniejsze osiągnięcia cywilizacji Indii i Chin;
- pamięta położenie geograficzne tych państw;
- pamięta formy gospodarki;
- pamięta jaki ustrój panował w obu państwach;
- zna charakter społeczeństwa Indii i Chin;
- potrafi wymienić najważniejsze religie Dalekiego Wschodu.

B. Rozumienie
uczeń:
- potrafi wyjaśnić różnice istniejące pomiędzy poszczególnymi kastami w społeczeństwie indyjskim;
- potrafi scharakteryzować ustrój, gospodarkę i społeczeństwo obu państw;
- potrafi rozróżnić religie: wedyzm, braminizm, hinduizm, taoizm, buddyzm, konfucjanizm.

II. Umiejętności

C. Zastosowanie wiadomości w sytuacjach typowych
uczeń potrafi:
- pokazać na mapie położenie geograficzne Indii i Chin;
- rozróżnić symbole religijne.

D. Zastosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych
- potrafi dowieść, że zarówno osiągnięcia cywilizacyjne Indii i Chin miały wpływ na kształtowanie się osiągnięć kulturalnych, religijnych, technicznych i in. współczesnego świata

Metody:
wykład, rozmowa nauczająca, praca pod kierunkiem, praca z mapą

Środki dydaktyczne:

Wolski J., Historia starożytna, mapka w „Atlasie historycznym świata”, Warszawa- Wrocław 1992, s. 9. , ilustracje przedstawiające Buddę, Sziwę, Wisznu, znak taoizmu



TOK LEKCJI
Wprowadzenie
1. Czynności organizacyjno- porządkowe
2. Rekapitulacja wtórna: nauczyciel odpytuje uczniów z poprzedniej lekcji

Rozwinięcie

2. Podanie uczniom tematu lekcji:
Temat: Cywilizacja Indii i Chin

Nauczyciel prosi uczniów o określenie położenia geograficzne obu państw, następnie omawia materiał w formie wykładu, rozmowy nauczającej z jednoczesnym wypełnianiem tabeli. ( tabela nie została zamieszczona, bowiem na portalu profesor.pl, nieodpłatnie publikowane materialy nie moga zawierać grafiki, ale należy ją skonstruować podając kraj : Indie , Chiny i uwzglednić nastepujące zagadnienia:

Położenie geograficzne
Gospodarka
Społeczeństwo
Ustrój polityczny
Osiągnięcia cywilizacyjne
Religia

Nauczyciel prosi jednego spośród uczniów (którzy jako pracę domową mieli zdobyć informacje na temat religii ) o przedstawienie informacji dotyczących poszczególnych religii.

Nauczyciel uzupełnia informacje, wyjaśnia niezrozumiałe kwestie, porządkuje wiedzę uczniów, podkreśla najbardziej charakterystyczne cechy poszczególnych religii, pokazuje uczniom ilustracje przedstawiające Buddę, Wisznu, Sziwę, znak taoizmu.

Podsumowanie

1. Rekapitulacja pierwotna:
- Spróbujcie udowodnić, że starożytna cywilizacja Indii i Chin miała wpływ na kształtowanie się współczesnego świata.
2. Ocena pracy aktywnych uczniów



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1821


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.