Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Małgorzata Sztandera, 2011-05-29
Brok

Język angielski, Konspekty

Konspekty lekcji z języka angielskiego

- n +





Konspekt lekcji języka angielskiego dla klasy 0 ( przedszkole – grupa 6-latków)
Temat : Wprowadzenie nazw zwierząt
Czas : 30 minut
Cele lekcji:
-Uczeń poznaje nazwy zwierząt : dog , cat , fish , bird , frog , rabbit
-Uczeń doskonali umiejętność odpowiadania na pytania – „Jak się nazywasz?” , „Jak się masz?” , „Ile
masz lat?”
-Uczeń poznaje rymowankę ‘I like cats’
-Uczeń doskonali umiejętność słuchania ze zrozumieniem
-Uczeń doskonali umiejętność pracy w grupie
Metody i formy pracy :
-praca z całą klasą
-wykorzystanie elementów dramy
-wykorzystanie metody audiowizualnej
-wykorzystanie gier językowych , piosenek i rymowanek
Pomoce dydaktyczne :
-karty z rysunkami przedstawiającymi zwierzęta
-płyta CD z piosenkami ‘The hello song’ i ‘Godbye song’
Przebieg lekcji:
Rozgrzewka językowa
1.Dzieci stają w kole i śpiewają z nauczycielem poznaną wcześniej piosenkę ‘The hello song”
2.Nauczyciel wkłada na rękę pacynkę (Coco) i przy pomocy pacynki zadaje dzieciom pytania ‘What’s
your name?’ , ‘How old are you?’. Dzieci indywidualnie odpowiadają na pytania.
Prezentacja nowego materiału
1.Nauczyciel mówi dzieciom , że za chwilę poznają nazwy niektórych zwierząt. Pyta czy mają w domu
jakieś zwierzątka.
2.Przy pomocy kart obrazkowych nauczyciel wprowadza słowa ‘cat’ i ‘dog’ . Dzieci chóralnie
powtarzają słowa.
3.Używając kart obrazkowych nauczyciel prezentuje inne zwierzęta: rabbit , fish , bird , frog. Dzieci
powtarzają nowe słowa chóralnie. Następnie ochotnicy wypowiadają słowa samodzielnie.
Ćwiczenie 1
Nauczyciel umieszcza w różnych miejscach sali karty przedstawiające poznane zwierzęta. Następnie
wypowiada nazwy zwierząt przedstawionych na kartach , a dzieci wskazują odpowiednie karty.
Ćwiczenie 2
Nauczyciel mówi jednemu uczniowi , tak aby inni nie słyszeli , nazwę zwierzęcia. Zadaniem dziecka
jest pokazanie ruchów danego zwierzęcia , tak aby pozostałe dzieci mogły zgadnąć o które zwierzątko
chodzi . Dzieci po kolei prezentują zwierzęta , a pozostali uczniowie zgadują ich
angielskie nazwy.
Prezentacja rymowanki
Nauczyciel prezentuje uczniom rymowankę:
‘One , two ,
One , two , three ,
I like cats and cats like me!’ .
Dzieci chóralnie powtarzają za nauczycielem rymowankę. Następnie nauczyciel modyfikuje tekst tak ,
żeby powtórzyć nazwy innych zwierząt (I like fish , I like birds).
Ćwiczenie manualne
Dzieci siadają przy stolikach. Nauczyciel rozdaje dzieciom kartki papieru i prosi je o narysowanie
ulubionego zwierzątka. Wpowadza pytanie ‘What’s your favorite animal?’. Podczas gdy dzieci rysują
nauczyciel chodzi po klasie i prosi by dzieci indywidualnie odpowiadały na pytanie o ulubione
zwierzątko (My favorite animal is…).
Zakończenie
1.Dzieci śpiewają znaną im piosenkę – ‘Goodbye song’.
2 Nauczyciel wkłada pacynkę (Coco) i za pomocą acynki żegna się z dziećmi , mówiąc ‘Goodbye
children!’ Dzieci odpowiadają chórem ‘Goodbye’.
Opracowała : Małgorzata Sztandera
Szkoła Podstawowa w Broku

























Konspekt lekcji języka angielskiego
Temat : Nazwy części garderoby
Klasa : I (szkoła podstawowa)
Czas : 45 minut
Cele lekcji:
- Uczeń poznaje nazwy ubrań : trousers , skirt , socks , jacket , hat , shoes
- Uczeń poznaje piosenkę ‘In my trolley’
- Uczeń doskonali umiejętność określania kolorów
-Uczeń doskonali umiejętność słuchania ze zrozumieniem
Metody i formy pracy
-praca z całą klasą
-praca indywidualna
- wykorzystanie gier językowych , piosenek
Pomoce dydaktyczne :
-karty z rysunkami przedstawiającymi części garderoby
-zdjęcie wózka na zakupy
-płyta CD z piosenką ‘In my trolley’
-kredki
Przebieg lekcji

Rozgrzewka językowa
1.Nauczyciel wita się z dziećmi mówiąc ‘Good morning’ . Zadaje pytanie ‘How are you?’. Dzieci
odpowiadają chórem.
2.Nauczyciel mówi uczniom , że za chwilę poznają nazwy różnych części garderoby .Prosi ,żeby dzieci
powtórzyły słowo ‘clothes’.
3.Nauczyciel pyta dzieci czy może znają już jakieś nazwy ubrań w języku angielskim. Ochotnicy
wymieniają znane im ubrania.
Prezentacja nowego materiału
1.Nauczyciel podnosi karty przedstawiające części garderoby (trousers , shirt , socks , jacket , hat ,
shoes) wypowiadając równocześnie ich nazwy. Dzieci powtarzają chórem.
Ćwiczenie 1
Nauczyciel umieszcza w różnych miejscach sali karty obrazkowe przedstawiające poznane części
garderoby. Następnie wypowiada nazwy ubrań przedstawionych na kartach a dzieci wskazują
odpowiednie karty.
Ćwiczenie 2
Nauczyciel wymienia nazwy ubrań .Dzieci mają za zadanie wskazać je na sobie
Prezentacja piosenki
1.Nauczyciel powtarza z dziećmi nazwy kolorów które pojawią się w piosence ( red , green , orange ,
pink , blue , purple). Prosi dzieci żeby przygotowały swoje kredki. Wymienia nazwy kolorów. Dzieci
podnoszą do góry kredki , w kolorze jaki wypowiada nauczyciel.
2.Nauczyciel pokazuje zdjęcie wózka na zakupy i wprowadza słowo ‘trolley’ . Następnie umieszcza
karty obrazkowe , przedstawiające ubrania w różnych miejscach sali. Włącza płytę z piosenką ‘In my
trolley’. Prosi dzieci , żeby wstały i słuchając piosenki wykonywały następujące gesty : gdy usłyszą
nazwę części garderoby(na przykład: ‘a red shirt’) – dzieci które mają na sobie usłyszane ubranie
wskazują na nie , jeśli nie - wskazują odpowiednią kartę obrazkową.
3.Dzieci powtarzają za nauczycielem słowa piosenki. Następnie próbują ją zaśpiewać razem z
nauczycielem.
4.Nauczyciel rozdaje dzieciom kartki z rysunkami ubrań , które pojawiają się w piosence (shirt ,
trousers , jacket , shoes , socks , hat)Prosi dzieci aby pokolorowały ubrania zgodnie z treścią piosenki.
W czasie pracy dzieciom towarzyszy piosenka(odtwarzana kilka razy).
5Następnie nauczyciel prosi dzieci żeby powiedziały jak pokolorowały ubrania (na przykład : a red
shirt , green trousers).

Zakończenie
Dzieci śpiewają z nauczycielem piosenkę ‘In my trolley’

Opracowała Małgorzata Sztandera
Szkoła Podstawowa w Broku
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 11278
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014