Katalog Małgorzata Sztandera, 2011-05-29 Brok Język angielski, Konspekty Konspekty lekcji z języka angielskiegoKonspekt lekcji języka angielskiego dla klasy 0 ( przedszkole – grupa 6-latków) Temat : Wprowadzenie nazw zwierząt Czas : 30 minut Cele lekcji: -Uczeń poznaje nazwy zwierząt : dog , cat , fish , bird , frog , rabbit -Uczeń doskonali umiejętność odpowiadania na pytania – „Jak się nazywasz?” , „Jak się masz?” , „Ile masz lat?” -Uczeń poznaje rymowankę ‘I like cats’ -Uczeń doskonali umiejętność słuchania ze zrozumieniem -Uczeń doskonali umiejętność pracy w grupie Metody i formy pracy : -praca z całą klasą -wykorzystanie elementów dramy -wykorzystanie metody audiowizualnej -wykorzystanie gier językowych , piosenek i rymowanek Pomoce dydaktyczne : -karty z rysunkami przedstawiającymi zwierzęta -płyta CD z piosenkami ‘The hello song’ i ‘Godbye song’ Przebieg lekcji: Rozgrzewka językowa 1.Dzieci stają w kole i śpiewają z nauczycielem poznaną wcześniej piosenkę ‘The hello song” 2.Nauczyciel wkłada na rękę pacynkę (Coco) i przy pomocy pacynki zadaje dzieciom pytania ‘What’s your name?’ , ‘How old are you?’. Dzieci indywidualnie odpowiadają na pytania. Prezentacja nowego materiału 1.Nauczyciel mówi dzieciom , że za chwilę poznają nazwy niektórych zwierząt. Pyta czy mają w domu jakieś zwierzątka. 2.Przy pomocy kart obrazkowych nauczyciel wprowadza słowa ‘cat’ i ‘dog’ . Dzieci chóralnie powtarzają słowa. 3.Używając kart obrazkowych nauczyciel prezentuje inne zwierzęta: rabbit , fish , bird , frog. Dzieci powtarzają nowe słowa chóralnie. Następnie ochotnicy wypowiadają słowa samodzielnie. Ćwiczenie 1 Nauczyciel umieszcza w różnych miejscach sali karty przedstawiające poznane zwierzęta. Następnie wypowiada nazwy zwierząt przedstawionych na kartach , a dzieci wskazują odpowiednie karty. Ćwiczenie 2 Nauczyciel mówi jednemu uczniowi , tak aby inni nie słyszeli , nazwę zwierzęcia. Zadaniem dziecka jest pokazanie ruchów danego zwierzęcia , tak aby pozostałe dzieci mogły zgadnąć o które zwierzątko chodzi . Dzieci po kolei prezentują zwierzęta , a pozostali uczniowie zgadują ich angielskie nazwy. Prezentacja rymowanki Nauczyciel prezentuje uczniom rymowankę: ‘One , two , One , two , three , I like cats and cats like me!’ . Dzieci chóralnie powtarzają za nauczycielem rymowankę. Następnie nauczyciel modyfikuje tekst tak , żeby powtórzyć nazwy innych zwierząt (I like fish , I like birds). Ćwiczenie manualne Dzieci siadają przy stolikach. Nauczyciel rozdaje dzieciom kartki papieru i prosi je o narysowanie ulubionego zwierzątka. Wpowadza pytanie ‘What’s your favorite animal?’. Podczas gdy dzieci rysują nauczyciel chodzi po klasie i prosi by dzieci indywidualnie odpowiadały na pytanie o ulubione zwierzątko (My favorite animal is…). Zakończenie 1.Dzieci śpiewają znaną im piosenkę – ‘Goodbye song’. 2 Nauczyciel wkłada pacynkę (Coco) i za pomocą acynki żegna się z dziećmi , mówiąc ‘Goodbye children!’ Dzieci odpowiadają chórem ‘Goodbye’. Opracowała : Małgorzata Sztandera Szkoła Podstawowa w Broku Konspekt lekcji języka angielskiego Temat : Nazwy części garderoby Klasa : I (szkoła podstawowa) Czas : 45 minut Cele lekcji: - Uczeń poznaje nazwy ubrań : trousers , skirt , socks , jacket , hat , shoes - Uczeń poznaje piosenkę ‘In my trolley’ - Uczeń doskonali umiejętność określania kolorów -Uczeń doskonali umiejętność słuchania ze zrozumieniem Metody i formy pracy -praca z całą klasą -praca indywidualna - wykorzystanie gier językowych , piosenek Pomoce dydaktyczne : -karty z rysunkami przedstawiającymi części garderoby -zdjęcie wózka na zakupy -płyta CD z piosenką ‘In my trolley’ -kredki Przebieg lekcji Rozgrzewka językowa 1.Nauczyciel wita się z dziećmi mówiąc ‘Good morning’ . Zadaje pytanie ‘How are you?’. Dzieci odpowiadają chórem. 2.Nauczyciel mówi uczniom , że za chwilę poznają nazwy różnych części garderoby .Prosi ,żeby dzieci powtórzyły słowo ‘clothes’. 3.Nauczyciel pyta dzieci czy może znają już jakieś nazwy ubrań w języku angielskim. Ochotnicy wymieniają znane im ubrania. Prezentacja nowego materiału 1.Nauczyciel podnosi karty przedstawiające części garderoby (trousers , shirt , socks , jacket , hat , shoes) wypowiadając równocześnie ich nazwy. Dzieci powtarzają chórem. Ćwiczenie 1 Nauczyciel umieszcza w różnych miejscach sali karty obrazkowe przedstawiające poznane części garderoby. Następnie wypowiada nazwy ubrań przedstawionych na kartach a dzieci wskazują odpowiednie karty. Ćwiczenie 2 Nauczyciel wymienia nazwy ubrań .Dzieci mają za zadanie wskazać je na sobie Prezentacja piosenki 1.Nauczyciel powtarza z dziećmi nazwy kolorów które pojawią się w piosence ( red , green , orange , pink , blue , purple). Prosi dzieci żeby przygotowały swoje kredki. Wymienia nazwy kolorów. Dzieci podnoszą do góry kredki , w kolorze jaki wypowiada nauczyciel. 2.Nauczyciel pokazuje zdjęcie wózka na zakupy i wprowadza słowo ‘trolley’ . Następnie umieszcza karty obrazkowe , przedstawiające ubrania w różnych miejscach sali. Włącza płytę z piosenką ‘In my trolley’. Prosi dzieci , żeby wstały i słuchając piosenki wykonywały następujące gesty : gdy usłyszą nazwę części garderoby(na przykład: ‘a red shirt’) – dzieci które mają na sobie usłyszane ubranie wskazują na nie , jeśli nie - wskazują odpowiednią kartę obrazkową. 3.Dzieci powtarzają za nauczycielem słowa piosenki. Następnie próbują ją zaśpiewać razem z nauczycielem. 4.Nauczyciel rozdaje dzieciom kartki z rysunkami ubrań , które pojawiają się w piosence (shirt , trousers , jacket , shoes , socks , hat)Prosi dzieci aby pokolorowały ubrania zgodnie z treścią piosenki. W czasie pracy dzieciom towarzyszy piosenka(odtwarzana kilka razy). 5Następnie nauczyciel prosi dzieci żeby powiedziały jak pokolorowały ubrania (na przykład : a red shirt , green trousers). Zakończenie Dzieci śpiewają z nauczycielem piosenkę ‘In my trolley’ Opracowała Małgorzata Sztandera Szkoła Podstawowa w Broku Wyświetleń: 17492
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |