Katalog Agnieszka Glazer, 2011-05-29 Konin Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego]PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO 7 ust.1, pkt 1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. 1.Uczestniczenie w pracach różnych organów szkoły. FORMY REALIZACJI: -Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. -Zapoznanie z wynikami pracy zespołu nauczycieli do spraw wewnątrzszkolnego systemu oceniania. -Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania. -współorganizacja zabaw i dyskotek dla dzieci). -Współpraca podczas organizacji akademii szkolnych i różnorodnych imprez -Współpraca z Radą Rodziców. TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: Protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej §7 ust.1, pkt 2. Samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych. 1.Diagnoza własnych umiejętności FORMY REALIZACJI:Autorefleksja TERMIN REALIZACJI: IX 2008 DOWODY REALIZACJI: Ustalenie zadań ujętych w planie rozwoju. 2.Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu. FORMY REALIZACJI: Udział w szkoleniach i konferencjach nauczycieli języka angielskiego. TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: Protokoły i zaświadczenia 3.Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej. FORMY REALIZACJI: Poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych z uwzględnieniem specyfiki zadań realizowanych przez szkołę; śledzenie nowości wydawniczych – współpraca z biblioteką szkolną i pedagogiczną TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu DOWODY REALIZACJI:Prowadzenie dziennika lekturZaświadczenie. 3.Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i prowadzenie zajęć w jego obecności. FORMY REALIZACJI:Obserwacja, konsultacje, omówienie zajęć, ewaluacja. TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu DOWODY REALIZACJI:Karty obserwacji, konspekty, sprawozdania. §7 ust.1, pkt 3. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty. .1. Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły. FORMY REALIZACJI: Analiza ustaw i rozporządzeń ustawowych. -Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593 z późniejszymi zmianami). -Karta Nauczyciela. -Rozporządzenie MEN z 19 kwietnia 1999 r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych. -Ustawa o systemie oświaty. Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały CODN, publikacje w prasie oświatowej, Internet). TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: Zaświadczenie opiekuna stażu. 2. Zapoznanie się z Prawami Ucznia i Konwencją Praw Dziecka. FORMY REALIZACJI: -Analiza Praw Ucznia i Karty Praw Dziecka – stosowanie tych praw w pracy dydaktyczno – wychowawczej. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego- przy współpracy z innymi nauczycielami. TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: Zaświadczenie opiekuna stażu. §7 ust.2, pkt 1. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach 1.Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli. FORMY REALIZACJI: -Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem stopnia nauczyciela kontraktowego: Ustawy o systemie oświaty z dnia 21 czerwca 1996 r. (Dz. U -z 1996 r. Nr 67 poz. 329 z późniejszymi zmianami); -Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 1997 r. Nr 56, poz. 357 z późniejszymi zmianami); -Ustawy z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2000 r. Nr 19, poz. 239); -Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593 z późniejszymi zmianami). -Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu. -Sformułowanie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego. TERMIN REALIZACJI: VIII / IX 2008, IX 2008 XI 2011 DOWODY REALIZACJI:Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Wniosek o rozpoczęcie stażu.Wniosek o postępowanie egzaminacyjne na nauczyciela mianowanego. 2.Współpraca z opiekunem stażu. FORMY REALIZACJI: -Rozmowa, zawarcie kontraktu. -Spotkania, konsultacje, rozmowy. -Hospitacje zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. Hospitacje przeprowadzone przez opiekuna stażu. TERMIN REALIZACJI: IX 2008/cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: Kontrakt.Konspekty, arkusze obserwacji lekcji, wpisy w dzienniku., sprawozdania 3.-Prowadzenie dokumentacji realizacji planu rozwoju zawodowego. FORMY REALIZACJI: Gromadzenie świadectw, zaświadczeń, scenariuszy, zdjęć, prac uczniowskich itp. TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu DOWODY REALIZACJI:Dokumentacja procedury awansu zawodowego. 4.-Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. FORMY REALIZACJI: Opis realizacji zadań ujętych w planie pogłębiony autorefleksją TERMIN REALIZACJI: VI 2011 DOWODY REALIZACJI: Sprawozdanie ze stażu 5.Zapoznanie się z dokumentacją dotyczącą organizacji pracy szkoły. FORMY REALIZACJI: Poznawanie planów pracy szkoły na lata szkolne 2008/2009, 2009/2010 i 2010/2011, wewnątrzszkolnego systemu oceniania TERMIN REALIZACJI: początek roku szkolnego 6.Utworzenie własnej biblioteczki metodyczno- przedmiotowej i własnej bazy materiałów dydaktycznych. FORMY REALIZACJI; -Zakup pomocy dydaktycznych . -Wykonanie pomocy dydaktycznych przy użyciu techniki komputerowej. -Przygotowanie materiałów wzbogacających pracownię języka angielskiego. -Dbałość o wygląd sal lekcyjnych 7.Dokumentowanie własnego działania. FORMY REALIZACJI: Przygotowanie programów nauczania o charakterze wynikowym. Przygotowanie scenariuszy lekcji, testów. Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z obowiązkami wychowawcy TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu. DOWODY REALIZACJI: Dokumentowanie własnego działania Programy nauczania. Scenariusze lekcji, testy. Tematyka w dzienniku lekcyjnym. Dzienniki lekcyjne, dzienniki zajęć pozalekcyjnych, arkusze. 8.Ewaluacja metod pracy. FORMY REALIZACJI: Dokonywanie modyfikacji, korekt planów i metod pracy. TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu DOWODY REALIZACJI:Korekty w programach nauczania. §7 ust.2, pkt 2. Umiejętność uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 1.Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów FORMY REALIZACJI: -Zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. -Kontakty z rodzicami ( indywidualne, zebrania klasowe, współpraca z trójką klasową, współpraca ze szkolną Radą Rodziców ). -Konsultacje z innymi nauczycielami. -Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych. ndywidualne rozmowy z uczniem. TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: Adnotacje w dzienniku. 2.-Uwzględnienie potrzeb rozwojowych uczniów i problematyki środowiska lokalnego w swojej pracy. FORMY REALIZACJI: -Przygotowywanie uczniów i prowadzenie konkursów przedmiotowych. -Współorganizowanie wycieczek szkolnych. -Pogadanki z ciekawymi ludźmi. -Współorganizacja imprez szkolnych -Upowszechnianie kultury i filmowej – wyjazd kina DOWODY REALIZACJI: Dziennik zajęć pozalekcyjnych.Potwierdzenia udziału.Fotografie.Karty wycieczek. TERMIN REALIZACJI: Cały okres stażu 3.Organizacja zajęć pozalekcyjnych (kultura czasu wolnego). FORMY REALIZACJI: Współorganizacja imprez szkolnych TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu DOWODY REALIZACJI:Scenariusze, zdjęcia 4.Rozwijanie kultury czytelniczej. FORMY REALIZACJI; -Propagowanie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży poprzez gazetki, i pogadanki. Stwarzanie uczniom odpowiednich warunków do samodzielnego poszerzania i zdobywania wiedzy. Konkursy przedmiotowe TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: Zdjęcia, zapisy tematów w dzienniku. 5.Uwzględnienie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. FORMY REALIZACJI; -Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym. -Realizowanie zadań wychowawczych zgodnie ze szkolnym programem profilaktyki. -Podejmowanie współpracy z instytucjami wspierającymi szkołę. TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: Zapisy tematów w dzienniku., Sprawozdanie z działań wynikających ze szkolnego programu profilaktyki.Zaświadczenia. §7 ust.2, pkt 3. Umiejętność wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej. 1.Wykorzystanie znajomości obsługi komputera w pracy nauczyciela. FORMY REALIZACJI: -Przygotowywanie potrzebnych dokumentów, np.: planu rozwoju zawodowego, sprawozdań, wniosków, konspektów zajęć, programów nauczania, testów itd. -Prowadzenie korespondencji za pośrednictwem poczty elektronicznej z przedstawicielami wydawnictw językowych oraz nauczycielami TERMIN REALIZACJI Cały okres stażu. DOWODY REALIZACJI: Wykaz adresów portali edukacyjnych. Cała dokumentacja procedury awansu zawodowego 2.Doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy nauczyciela. FORMY REALIZACJI: -Udział w kursach i szkoleniach. -Konsultacje z nauczycielami informatyki. -Wykorzystanie portali językowych w samokształceniu. TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: Zaświadczenia.Spis adresów portali. 3.Publikacje w Internecie. FORMY REALIZACJI: Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego. TERMIN REALIZACJI V 2009 DOWODY REALIZACJI: Adres strony www. §7 ust.2, pkt 4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1. Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym. FORMY REALIZACJI: -Analiza wyników w nauce. -Uczestnictwo w opracowaniu programu wychowawczego szkoły. -Organizowanie pomocy koleżeńskiej i indywidualna pomoc wychowankom. -Wpisywanie ocen do dzienniczków. -Objęcie szczególną troską uczniów słabych. -Opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach (indywidualna pomoc w przygotowywaniu się do tych konkursów) i kołach zainteresowań. -Przeciwdziałanie konfliktom w klasie. -Podnoszenie znajomości obowiązków i praw ucznia. -Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej. -Przeciwdziałanie nałogom i uzależnieniom poprzez pracę uświadamiającą na godzinach do dyspozycji wychowawcy i pogadanki. Spotkania z pielęgniarką szkolną.Aktywne pełnienie dyżurów w trakcie przerw śródlekcyjnych TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu DOWODY REALIZACJI Testy sprawdzające. Wpisy w dzienniczkach uczniów. Protokoły z konkursów. Zapisy tematów w dzienniku. Zapisy tematów w dzienniku 2. Kierowanie, zarządzanie zespołem klasowym i rodzicielskim. FORMY REALIZACJI: -Diagnozowanie możliwości uczniów, problemów w nauce i ich przyczyn. -Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie nauczania, sprawdzania i oceniania uczniów. -Zebrania i indywidualne rozmowy z rodzicami (służenie rodzicom pomocą w pokonywaniu trudności wychowawczych; informowanie rodziców o zagrożeniach, na które narażona jest dzisiejsza młodzież). -Rozmowy wychowawcze z uczniami. -Konsultacje z nauczycielami przy rozwiązywaniu trudności wychowawczych. -Opieka nad uczniami w czasie imprez szkolnych oraz pozaszkolnych. -Organizowanie klasowych i szkolnych imprez kulturalnych TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: Ankieta. Zapisy w dzienniku. Adnotacje w dzienniku lekcyjnym. Zaświadczenia. §7 ust.2, pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1.Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty i działania szkoły. FORMY REALIZACJI: -Analiza Karty Nauczyciela, Ustawy o Systemie Oświaty, Rozporządzenia MENiS, Statutu Szkoły, WSO i obowiązujących regulaminów. -Opracowanie dokumentacji koniecznej do przeprowadzenia stażu. TERMIN REALIZACJI na bieżąco DOWODY REALIZACJI: Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego. Sprawozdanie. Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego. Zaświadczenie opiekuna stażu. 2.Współtworzenie prawa wewnątrzszkolnego i posługiwanie się przepisami systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w pracy nauczyciela. FORMY REALIZACJI: -Uczestnictwo w radach pedagogicznych i spotkaniach zespołów przedmiotowych. -Tworzenie planów wychowawczych, planów wynikowych skorelowanych z obowiązującymi regulacjami prawnymi. -Praca w komisjach powoływanych w szkole. -Organizacja imprez szkolnych i pozaszkolnych. TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: Listy obecności. Plany wychowawcze. Plany wynikowe. Sprawozdania. Karty wycieczek. Fotografie. 3.Współpraca z rodzicami, nauczycielami oraz poradia psychologiczno-pedagogiczną w celu udzielania pomocy i wspomagania dzieci z trudnościami edukacyjnymi i wychowawczymi. FORMY REALIZACJI: Analiza trudności edukacyjnych i złych zachowań, poszukiwanie rozwiązań zarówno w sprawach dydaktycznych jak i wychowawczych. TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu DOWODY REALIZACJI:Indywidualizacja wymagań dla uczniów z trudnościami 4.Pozyskiwanie pomocy naukowych dla szkoły FORMY REALIZACJI: Zorganizowanie darmowych egzemplarzy podręczników do języka angielskiego – przekazanie ich do biblioteki szkolnej. TERMIN REALIZACJI według potrzeb DOWODY REALIZACJI:Zaświadczenie pracownika biblioteki Wyświetleń: 2005
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |