Katalog

Agnieszka Glazer, 2011-05-29
Konin

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego

- n +


]PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

7 ust.1, pkt 1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.

1.Uczestniczenie w pracach różnych organów szkoły.

FORMY REALIZACJI:
-Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
-Zapoznanie z wynikami pracy zespołu nauczycieli do spraw wewnątrzszkolnego systemu oceniania.
-Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania.
-współorganizacja zabaw i dyskotek dla dzieci).
-Współpraca podczas organizacji akademii szkolnych i różnorodnych imprez
-Współpraca z Radą Rodziców.

TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu

DOWODY REALIZACJI: Protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej


§7 ust.1, pkt 2. Samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych.

1.Diagnoza własnych umiejętności

FORMY REALIZACJI:Autorefleksja
TERMIN REALIZACJI: IX 2008
DOWODY REALIZACJI: Ustalenie zadań ujętych w planie rozwoju.


2.Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu.


FORMY REALIZACJI: Udział w szkoleniach i konferencjach nauczycieli języka angielskiego.

TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu

DOWODY REALIZACJI: Protokoły i zaświadczenia

3.Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej.

FORMY REALIZACJI:
Poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych z uwzględnieniem specyfiki zadań realizowanych przez szkołę; śledzenie nowości wydawniczych – współpraca z biblioteką szkolną i pedagogiczną


TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu
DOWODY REALIZACJI:Prowadzenie dziennika lekturZaświadczenie.

3.Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i prowadzenie zajęć w jego obecności.

FORMY REALIZACJI:Obserwacja, konsultacje, omówienie zajęć, ewaluacja.

TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu
DOWODY REALIZACJI:Karty obserwacji, konspekty, sprawozdania.

§7 ust.1, pkt 3. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty.

.1. Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły.

FORMY REALIZACJI:
Analiza ustaw i rozporządzeń ustawowych.

-Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593 z późniejszymi zmianami).

-Karta Nauczyciela.
-Rozporządzenie MEN z 19 kwietnia 1999 r. w sprawie zasad
oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.
-Ustawa o systemie oświaty.
Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały CODN, publikacje w prasie oświatowej, Internet).

TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu
DOWODY REALIZACJI: Zaświadczenie opiekuna stażu.

2. Zapoznanie się z Prawami Ucznia i Konwencją Praw Dziecka.

FORMY REALIZACJI:

-Analiza Praw Ucznia i Karty Praw Dziecka – stosowanie tych praw w pracy dydaktyczno – wychowawczej.
Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego- przy współpracy z innymi nauczycielami.

TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu
DOWODY REALIZACJI: Zaświadczenie opiekuna stażu.

§7 ust.2, pkt 1. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach

1.Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli.

FORMY REALIZACJI:
-Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem stopnia nauczyciela kontraktowego:
Ustawy o systemie oświaty z dnia 21 czerwca 1996 r. (Dz. U
-z 1996 r. Nr 67 poz. 329 z późniejszymi zmianami);
-Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 1997 r. Nr 56, poz. 357 z późniejszymi zmianami);
-Ustawy z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2000 r. Nr 19, poz. 239);
-Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593 z późniejszymi zmianami).
-Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu.
-Sformułowanie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego.

TERMIN REALIZACJI: VIII / IX 2008, IX 2008 XI 2011
DOWODY REALIZACJI:Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
Wniosek o rozpoczęcie stażu.Wniosek o postępowanie egzaminacyjne na nauczyciela mianowanego.

2.Współpraca z opiekunem stażu.

FORMY REALIZACJI:

-Rozmowa, zawarcie kontraktu.
-Spotkania, konsultacje, rozmowy.
-Hospitacje zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.

Hospitacje przeprowadzone przez opiekuna stażu.

TERMIN REALIZACJI: IX 2008/cały okres stażu
DOWODY REALIZACJI: Kontrakt.Konspekty, arkusze obserwacji lekcji, wpisy w dzienniku., sprawozdania

3.-Prowadzenie dokumentacji realizacji planu rozwoju zawodowego.

FORMY REALIZACJI:
Gromadzenie świadectw, zaświadczeń, scenariuszy, zdjęć, prac uczniowskich itp.

TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu
DOWODY REALIZACJI:Dokumentacja procedury awansu zawodowego.


4.-Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.

FORMY REALIZACJI:
Opis realizacji zadań ujętych w planie pogłębiony autorefleksją

TERMIN REALIZACJI: VI 2011
DOWODY REALIZACJI: Sprawozdanie ze stażu

5.Zapoznanie się z dokumentacją dotyczącą organizacji pracy szkoły.

FORMY REALIZACJI:
Poznawanie planów pracy szkoły na lata szkolne 2008/2009, 2009/2010 i 2010/2011, wewnątrzszkolnego systemu oceniania

TERMIN REALIZACJI: początek roku szkolnego

6.Utworzenie własnej biblioteczki metodyczno- przedmiotowej i własnej bazy materiałów dydaktycznych.

FORMY REALIZACJI;
-Zakup pomocy dydaktycznych .
-Wykonanie pomocy dydaktycznych przy użyciu techniki komputerowej.
-Przygotowanie materiałów wzbogacających pracownię języka angielskiego.
-Dbałość o wygląd sal lekcyjnych

7.Dokumentowanie własnego działania.

FORMY REALIZACJI:
Przygotowanie programów nauczania o charakterze wynikowym.
Przygotowanie scenariuszy lekcji, testów.
Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z obowiązkami wychowawcy
TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu.
DOWODY REALIZACJI: Dokumentowanie własnego działania
Programy nauczania.
Scenariusze lekcji, testy.
Tematyka w dzienniku lekcyjnym.
Dzienniki lekcyjne,
dzienniki zajęć pozalekcyjnych,
arkusze.

8.Ewaluacja metod pracy.

FORMY REALIZACJI:
Dokonywanie modyfikacji, korekt planów i metod pracy.

TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu
DOWODY REALIZACJI:Korekty w programach nauczania.


§7 ust.2, pkt 2. Umiejętność uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych

1.Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów

FORMY REALIZACJI:

-Zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.
-Kontakty z rodzicami ( indywidualne, zebrania klasowe, współpraca z trójką klasową, współpraca ze szkolną Radą Rodziców ).
-Konsultacje z innymi nauczycielami.
-Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych.
ndywidualne rozmowy z uczniem.


TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu
DOWODY REALIZACJI: Adnotacje w dzienniku.

2.-Uwzględnienie potrzeb rozwojowych uczniów i problematyki środowiska lokalnego w swojej pracy.

FORMY REALIZACJI:
-Przygotowywanie uczniów i prowadzenie konkursów przedmiotowych.
-Współorganizowanie wycieczek szkolnych.
-Pogadanki z ciekawymi ludźmi.
-Współorganizacja imprez szkolnych
-Upowszechnianie kultury i filmowej – wyjazd kina

DOWODY REALIZACJI: Dziennik zajęć pozalekcyjnych.Potwierdzenia udziału.Fotografie.Karty wycieczek.
TERMIN REALIZACJI: Cały okres stażu

3.Organizacja zajęć pozalekcyjnych (kultura czasu wolnego).

FORMY REALIZACJI:
Współorganizacja imprez szkolnych
TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu
DOWODY REALIZACJI:Scenariusze, zdjęcia

4.Rozwijanie kultury czytelniczej.

FORMY REALIZACJI;

-Propagowanie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży poprzez gazetki, i pogadanki.
Stwarzanie uczniom odpowiednich warunków do samodzielnego poszerzania i zdobywania wiedzy. Konkursy przedmiotowe

TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu
DOWODY REALIZACJI: Zdjęcia, zapisy tematów w dzienniku.

5.Uwzględnienie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

FORMY REALIZACJI;
-Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym.
-Realizowanie zadań wychowawczych zgodnie ze szkolnym programem profilaktyki.
-Podejmowanie współpracy z instytucjami wspierającymi szkołę.

TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu
DOWODY REALIZACJI: Zapisy tematów w dzienniku., Sprawozdanie z działań wynikających ze szkolnego programu profilaktyki.Zaświadczenia.

§7 ust.2, pkt 3. Umiejętność wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej.

1.Wykorzystanie znajomości obsługi komputera w pracy nauczyciela.

FORMY REALIZACJI:

-Przygotowywanie potrzebnych dokumentów, np.: planu rozwoju zawodowego, sprawozdań, wniosków, konspektów zajęć, programów nauczania, testów itd.
-Prowadzenie korespondencji za pośrednictwem poczty elektronicznej z przedstawicielami wydawnictw językowych oraz nauczycielami

TERMIN REALIZACJI Cały okres stażu.
DOWODY REALIZACJI: Wykaz adresów portali edukacyjnych. Cała dokumentacja procedury awansu zawodowego


2.Doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy nauczyciela.
FORMY REALIZACJI:

-Udział w kursach i szkoleniach.
-Konsultacje z nauczycielami informatyki.
-Wykorzystanie portali językowych w samokształceniu.

TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu

DOWODY REALIZACJI: Zaświadczenia.Spis adresów portali.

3.Publikacje w Internecie.

FORMY REALIZACJI:
Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego.

TERMIN REALIZACJI V 2009
DOWODY REALIZACJI: Adres strony www.


§7 ust.2, pkt 4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.


1. Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym.
FORMY REALIZACJI:

-Analiza wyników w nauce.
-Uczestnictwo w opracowaniu programu wychowawczego szkoły.
-Organizowanie pomocy koleżeńskiej i indywidualna pomoc wychowankom.
-Wpisywanie ocen do dzienniczków.
-Objęcie szczególną troską uczniów słabych.
-Opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach (indywidualna pomoc w przygotowywaniu się do tych konkursów) i kołach zainteresowań.
-Przeciwdziałanie konfliktom w klasie.
-Podnoszenie znajomości obowiązków i praw ucznia.
-Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej.
-Przeciwdziałanie nałogom i uzależnieniom poprzez pracę uświadamiającą na godzinach do dyspozycji wychowawcy i pogadanki. Spotkania z pielęgniarką szkolną.Aktywne pełnienie dyżurów w trakcie przerw śródlekcyjnych

TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu
DOWODY REALIZACJI
Testy sprawdzające. Wpisy w dzienniczkach uczniów. Protokoły z konkursów. Zapisy tematów w dzienniku. Zapisy tematów w dzienniku

2. Kierowanie, zarządzanie zespołem klasowym i rodzicielskim.
FORMY REALIZACJI:

-Diagnozowanie możliwości uczniów, problemów w nauce i ich przyczyn.
-Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie nauczania, sprawdzania i oceniania uczniów.
-Zebrania i indywidualne rozmowy z rodzicami (służenie rodzicom pomocą w pokonywaniu trudności wychowawczych; informowanie rodziców o zagrożeniach, na które narażona jest dzisiejsza młodzież).
-Rozmowy wychowawcze z uczniami.
-Konsultacje z nauczycielami przy rozwiązywaniu trudności wychowawczych.
-Opieka nad uczniami w czasie imprez szkolnych oraz pozaszkolnych.
-Organizowanie klasowych i szkolnych imprez kulturalnych


TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu
DOWODY REALIZACJI: Ankieta. Zapisy w dzienniku. Adnotacje w dzienniku lekcyjnym. Zaświadczenia.


§7 ust.2, pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.


1.Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty i działania szkoły.

FORMY REALIZACJI:

-Analiza Karty Nauczyciela, Ustawy o Systemie Oświaty, Rozporządzenia MENiS, Statutu Szkoły, WSO i obowiązujących regulaminów.
-Opracowanie dokumentacji koniecznej do przeprowadzenia stażu.

TERMIN REALIZACJI na bieżąco

DOWODY REALIZACJI: Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego.
Sprawozdanie. Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego. Zaświadczenie opiekuna stażu.

2.Współtworzenie prawa wewnątrzszkolnego i posługiwanie się przepisami systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w pracy nauczyciela.

FORMY REALIZACJI:

-Uczestnictwo w radach pedagogicznych i spotkaniach zespołów przedmiotowych.
-Tworzenie planów wychowawczych, planów wynikowych skorelowanych z obowiązującymi regulacjami prawnymi.
-Praca w komisjach powoływanych w szkole.
-Organizacja imprez szkolnych i pozaszkolnych.

TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu
DOWODY REALIZACJI:
Listy obecności.
Plany wychowawcze.
Plany wynikowe.
Sprawozdania.
Karty wycieczek.
Fotografie.

3.Współpraca z rodzicami, nauczycielami oraz poradia psychologiczno-pedagogiczną w celu udzielania pomocy i wspomagania dzieci z trudnościami edukacyjnymi i wychowawczymi.

FORMY REALIZACJI:

Analiza trudności edukacyjnych i złych zachowań, poszukiwanie rozwiązań zarówno w sprawach dydaktycznych jak i wychowawczych.

TERMIN REALIZACJI: cały okres stażu
DOWODY REALIZACJI:Indywidualizacja wymagań dla uczniów z trudnościami

4.Pozyskiwanie pomocy naukowych dla szkoły

FORMY REALIZACJI:
Zorganizowanie darmowych egzemplarzy podręczników do języka angielskiego – przekazanie ich do biblioteki szkolnej.

TERMIN REALIZACJI według potrzeb
DOWODY REALIZACJI:Zaświadczenie pracownika biblioteki
Wyświetleń: 2005


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.