Katalog

Elżbieta Graczyk, 2011-05-29
Łódź

Zajęcia pozaszkolne, Konspekty

Scenariusz zajęć z terapii pedagogicznej. Temat: Usprawnianie dużej i małej motoryki.

- n +

Scenariusz zajęć z terapii pedagogicznej. Temat: Usprawnianie dużeTemat: Usprawnianie dużej i małej motoryki

Przebieg zajęć:
1.Zabawa na powitanie – „Wolne miejsce”. Dzieci siedzą
w kole, po prawej stronie jednego jest wolne miejsce. Dziecko zaprasza na to miejsce wybrana osobę: „ po mojej prawej stronie jest wolne miejsce zapraszam na nie np. Krzysia”. Zabawę powtarzamy z wolnym miejscem po lewej stronie. /4-5 min./
Cel ćwiczenia: Stworzenie miłej, sprzyjającej dobrej pracy atmosfery
2.Powitanie różnymi częściami ciała według instrukcji nauczyciela. Dzieci siedzą na dywanie w parach zwrócone do siebie twarzami. Na hasło „Witają się palce” – dzieci dotykają się palcami rąk, na hasło „Witają się ręce” – dzieci dotykają się rękami, itd. : nogi, kolana, uszy, czoła. /6-7 min./
Cel ćwiczenia: Stymulacja dotykowa, usprawnianie koordynacji ruchowej
3.Ćwiczenia ruchowe wg metody ruchu rozwijającego
W. Sherborne. Dzieci siedzą w kole i wykonują polecenia nauczyciela: robimy ramionami wiatraczki dookoła własnego ciała, w lewo , w prawo; krążymy ramionami w przód i w tył; turlamy się na plecach, dotykając podłoża poszczególnymi częściami ciała /boki, łokcie, kolana itp./; czołgamy się do przodu i do tyłu; turlamy się w parach po dywanie. /6-7 min./
Cel ćwiczenia: doskonalenie świadomości schematu ciała
i otaczającej przestrzeni, usprawnianie koordynacji słuchowo-ruchowej
4.Papierowe kule. Dzieci siedzą w kole, dostają po jednej gazecie, zadaniem ich jest zgniatanie papieru i formowanie coraz mniejszych kul /np. 6/ za pomocą tylko jednej ręki, najpierw prawej, potem lewej. Którą ręką pracowało się łatwiej? /7-8 min./
Cel ćwiczenia: Usprawnianie motoryki rąk
5.Szlaczek wylepianka. Dzieci siedzą przy stolikach, każde dostaje karton A3 i zrobione w poprzednim zadaniu papierowe kule. Zadaniem ich jest wylepienie wzdłuż kartonu z tychże kul falistego szlaczku wg własnego pomysłu. /5-6 min./
Cel ćwiczenia: usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej
6.Szlaczki literowe. Dzieci siedzą przy stolikach, każde ma za zadanie narysować na swojej kartce dwa wybrane przez siebie szlaczki literowe. Wzory szlaczków wiszą na tablicy. Porównywanie ze wzorem, ocena pracy. /7-8 min./
Cel ćwiczenia: Usprawnianie nadgarstków i palców ręki prawej oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej
7.Podsumowanie zajęć. Omówienie zajęć ze zwróceniem uwagi na trudności i bezproblemowe wykonywanie zadań. /4-5 min./
Cel ćwiczenia: Nabywanie umiejętności oceniania własnej pracy oraz zadań trudnych i łatwych


Opracowała: Elżbieta Graczyk
Wyświetleń: 9532


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.