AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anetta Szklarska, 2011-05-29
Przedecz

Historia, Konspekty

Gmina podstawową jednostką samorządu terytorialnego oraz moją małą ojczyzną.- konspekt

- n +

Konspekt lekcji historii w klasie VI
Nauczyciel: Anetta Szklarska
Temat: Gmina podstawową jednostką samorządu terytorialnego oraz moją małą ojczyzną.
Cele lekcji:
Uczeń
pamięta:
- pojęcia: ojczyzna, mała ojczyzna, patriotyzm, patriotyzm lokalny, samorząd terytorialny, radny, wójt, burmistrz, prezydent miasta, sesja, urząd miejski (gminy);
- jakie sprawy może załatwić w urzędzie.
rozumie:
- ww. pojęcia;
- jakie zadania wykonują samorządowe władze gminne, powiatowe, wojewódzkie;
- jak młodzież może włączać się w życie społeczności lokalnej.
potrafi :
- prawidłowo operować pojęciami poznanymi podczas lekcji;
-określić gdzie znajduje się właściwy jego miejscu zamieszkania urząd gminy (miejski);
- określić administracyjne położenie swojej miejscowości;
- opisać herb swojego miasta;
- określić czym jest patriotyzm lokalny.
Cele wychowawcze: wzmacnianie u uczniów zachowań zgodnych z normami społecznymi, uświadomienie uczniom możliwości podejmowania inicjatyw, pomysłów, projektów.

Metody: rozmowa nauczająca, praca z mapą, wizualizacja pojęć, praca z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń, burza mózgów, uzupełnianie kart pracy, praca w małej grupie.
Środki dydaktyczne: mapa administracyjna Polski, ilustracje herbów województwa, powiatu, miasta, listy radnych, karty pracy ucznia, plakaty, piosenka Marka Grechuty „Ojczyzna”, podręcznik dla kl. VI wyd. Nowa Era".

Tok lekcji
I. Czynności porządkowe.

II. Zapoznanie z tematem i celami lekcji.

III. Wprowadzenie:
1/ Objaśnienie pojęć: ojczyzna, patriotyzm lokalny, patriota.

IV. Rozwinięcie
1/ Mała ojczyzna - rozbudowanie pojęcia, wizualizacja, notatka.
2/ Określanie położenia administracyjnego naszej miejscowości, notatka.
3/Symbole tożsamości lokalnej – (np. herb) – zeszyt ćwiczeń.
4/ Samorząd terytorialny
– wprowadzenie pojęcia
- kto tworzy samorząd terytorialny? Kto wybiera?
- jak jest w naszej gminie? Kto sprawuje władzę? Gdzie mieści się urząd? – zeszyt ćwiczeń.
- sesje – obrady rady miejskiej/ gminy ( lokalny parlament)
- zadania, którymi zajmuje się samorząd terytorialny (gmina, powiat, województwo).

V. Podsumowanie.
1/ - Jak młodzież może uczestniczyć w życiu społeczności lokalnej? Jakie inicjatywy może podejmować młodzież na rzecz środowiska lokalnego? - zebranie wniosków, po wcześniejszym naradzeniu się w grupach.

2/ Moje miejsce w małej ojczyźnie – stworzenie portretu młodego patrioty lokalnego – burza mózgów, plakat.

3/ Praca domowa – zadania w zeszycie ćwiczeń: 1,2 s. 78 i 4 s. 79. Chętni zadanie 6 s. 79.

4/ Ocena aktywności.



















Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1852


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.