Katalog Aleksandra Żydyk, 2011-05-26 Główczyce Język angielski, Konspekty Revision - utrwaleniewiadomości o rzeczownikach, przedimkach nieokreślonych i liczenikach głównychKONSPEKT LEKCJI Przedmiot: język angielski Klasa: III Planowany czas zajęć: 1 godzina lekcyjna TEMAT: Revision – utrwalenie wiadomości o rzeczownikach, przedimkach nieokreślonych i liczebnikach głównych. Cele zajęć: • cele główne: - usprawnianie zdolności używania poznanego słownictwa i struktur gramatycznych w zdaniu - doskonalenie umiejętności pisania - rozwijanie zdolności mówienia • cele operacyjne: - zna zaimki osobowe liczby pojedynczej i przymiotniki dzierżawcze - potrafi pytać o wiek i imię i udzielać odpowiedzi - zna podstawowe rzeczowniki - wie jak tworzymy liczbę mnogą rzeczownika - wie kiedy używać przedimków „a” i „an” - zna liczebniki 1-12 Ścieżki edukacyjne: nie przewidziane Forma organizacyjna zajęć: praca jednostkowa, praca zbiorowa Metody: problemowa, treningowa Środki dydaktyczne: tablica, plakat z liczbami, płyta z nagraniem piosenki „One Man Went to Mow” Przebieg zajęć: • faza wstępna: - powitanie - podanie celów lekcji i tematu lekcji - sprawdzenie obecności - odpowiedź ustna i sprawdzenie pracy domowej • faza realizacji: - rozgrzewka językowa – nauczyciel pisze na tablicy zdania z błędami a zadaniem jest je poprawić - przypomnienie nazw podstawowych rzeczowników znajdujących się w klasie – nauczyciel wskazuje dany przedmiot a uczniowie, którzy odpowiedzieli prawidłowo podchodzą do tablicy i zapisują poprawnie wyrazy - tłumaczenie podstawowych zdań dotyczących pytania o wiek, imię i nazwę przedmiotu – uczniowie zapisują zdania na tablicy - powtórzenie – wskazani uczniowie odczytują liczby znajdujące się na plakacie wraz z zapisanymi obok wyrazami, następnie nauczyciel zasłania wyrazy i na podstawie samych liczb uczniowie podają nazwy - uczniowie kolejno podają nazwy liczebników wskazanych przez nauczyciela a następnie czytają wszystkie liczebniki 1 – 12 od końca - nauka piosenki pt. „One Man Went to Mow” - uczniowie powtarzają po nauczycielu wersy tekstu piosenki - uczniowie słuchają melodii i próbują śpiewać wraz z nauczycielem pierwszą zwrotkę, nauczyciel wyjaśnia, że w kolejnych zwrotkach zmieniają się tylko liczby, podaje przykład, uczniowie śpiewają wraz z nauczycielem - zabawa w „Spider is catching” – na hasło „fly” uczniowie biegają po klasie, kiedy nauczyciel powie „spider is catching” jeden z uczniów wybrany przez nauczyciela na pająka łapie muchy które się poruczyła do sieci; czynność powtarzaa jest kilkakrotnie, po czym „złapane” muchy aby zostać uwolnionymi muszą odpowioedzieć na 3 pytania zadane przez nauczyciela obejmujący przerobiony zakres materiału - uczniowie siedzą w kole – nauczyciel podaje poznane rzeczowniki a uczniowie podają odpowiednie przedimki - uczniowie własnoręcznie sporządzają na kartce papieru słownik obrazkowy zatytułowany „My English Words” składający się z rzeczowników poznanych do tej pory • faza podsumowująca: - ocena pracy uczniów podczas lekcji i - podsumowanie zagadnień omówionych na lekcji Opracowała : mgr Aleksandra Żydyk Wyświetleń: 977
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |