AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Aleksandra Żydyk, 2011-05-26
Główczyce

Język angielski, Konspekty

Poznajemy nazwy owoców - konspekt

- n +

KONSPEKT LEKCJI

Przedmiot: język angielski
Klasa: IV
Planowany czas zajęć: 1 godzina lekcyjna

TEMAT: Poznajemy nazwy owoców – ćwiczenia leksykalne.

Cele zajęć:
• cele główne:
- poszerzanie zakresu słownictwa
- udoskonalanie umiejętności mówienia
- rozwijanie zdolności czytania i pisania
- udoskonalanie umiejętności rozumienia ze słuchu
• cele operacyjne:
- uczeń zna nazwy podstawowych owoców
- potrafi budować zdania w czasie teraźniejszym prostym
- potrafi mówić o upodobaniach stosując czasownik „like”

Ścieżki edukacyjne: nie przewidziane
Forma organizacyjna zajęć: praca jednostkowa, praca w parach, praca zbiorowa
Metody: problemowa, treningowa, dociekająca i podająca
Środki dydaktyczne: flashcards, kopie z ćwiczeniami, kolorowa
kreda, rozsypanka do łączenia obrazków z wyrazami.
Przebieg zajęć:
• faza wstępna:
- powitanie
- sprawdzenie obecności
- podanie celów lekcji i tematu lekcji
• faza realizacji:
- rozgrzewka językowa – nauczyciel pokazuje kartki z ilustracjami owoców i zadaniem uczniów jest odgadnąć nazwy jak największej ilości z nich
- nauczyciel pokazuje uczniom kartki ilustrujące owoce i uczniowie powtarzają po nauczycielu nowe słówka, ćwiczenia w czytaniu
- uczniowie otrzymują kopie z ćwiczeniami i dopasowują nazwy owoców do odpowiedniej ilustracji – praca samodzielna
- uczniowie uzupełniają luki w nazwach owoców, praca indywidualna, kolejne osoby czytają prawidłowe odpowiedzi
- uczniowie wypisują na tablicy i na kartkach owoce czerwone, żółte, zielone i fioletowe za pomocą odpowiedniego koloru kredy
- uczniowie w parach dopasowują poznane nazwy owoców do ilustracji, sprawdzenie ćwiczenia,
- nauczyciel podaje przykłady zdań zawierających czasownik „like” a uczniowie odgadują jego znaczenie,
- uczniowie wybierają dwie ilustracje ulubionych owoców i dwie, których nie lubią i budują 4 zdania z czasownikiem like – ćwiczenia w mówieniu.
• faza podsumowująca:
- podsumowanie zagadnień omówionych na lekcji oraz ocena pracy uczniów

opracowała: Aleksandra Żydyk
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2047


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.