AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Danuta Jagodzińska, 2011-05-23
Okonek

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

Konspekt - Robimy pizzę

- n +

Konspekt zajęcia koleżeńskiego


Data: 04. 04.2011
Prowadząca: mgr Danuta Jagodzińska
Grupa: 4- latki
Temat kompleksowy: Baśnie z różnych krajów Europy.
Temat dnia: Robimy pizzę.

Cele ogólne:
- rozwijanie mowy
- zapoznanie z procesem powstawania pizzy
- lepienie z masy solnej i plasteliny

Cele operacyjne, dziecko:
- wypowiada się na temat opowiadania
- zna nazwę ulubionej przez siebie pizzy
- wymienia składniki pizzy
-„tworzy” w zabawie z kolegą, koleżanką włoską pizzę
-„pływa” łódką( gondolą) po kanale w Wenecji
- samodzielnie komponuje swoją pizzę z różnorodnego tworzywa( masa solna- spód, składniki na wierzch- kolorowa plastelina)
- smakuje pizzę przygotowaną przez nauczycielkę

Metody:- podające
- problemowe
- aktywizujące
- praktyczne

Formy: - zbiorowa
- zespołowa
- indywidualna

Środki dydaktyczne: opowiadanie G. Szadkowskiej „Smakowite powitanie”, tekst zabawy „Włoska pizza” według M. Bogdanowicz, szarfy, Gondolier, masa solna, kolorowa plastelina,
prawdziwa pizza.

Przebieg zajęć:

1. Przywitanie gości

2. Słuchanie opowiadania G. Szadkowskiej „Smakowite powitanie”.

Pewnego sobotniego ranka Wojtek wstał bardzo zadowolony i radosny. Dziś miała przyjechać do niego ciocia Weronika z córką Margaritą. Obydwie mieszkają we Włoszech.
- Mamo, czy Margarita jest duża czy mała?
- Jest w twoim wieku i ma cztery lata.
- Chodzi do przedszkola jak ja?
- Tak.
- Jak jest u niej w przedszkolu? Ma dużo kolegów?
- Nie wiem synku- odpowiedziała mama- Sam ją niedługo zapytasz.
W domu panował gwar i ruch. Tata uzgadniał z mamą, co przygotować na obiad, wymieniał zakupy, jakie zrobił w sklepie. Babcia dzwoniła, żeby przyjechać do niej na szarlotkę. Przez całą drogę na lotnisko Wojtek zastanawiał się, jak ma powitać kuzynkę. Nagle wpadł na wspaniały pomysł.
- Mamo! Mamo! Chcę ci coś powiedzieć.
- Słucham, synku.
- Czy mogę pojechać z Margaritą na margaritę?
- Słucham!- odpowiedziała mama.
- Czy mogę pojechać z Margaritą na margaritę- powtórzył chłopiec.- No wiesz, na pizzę, przecież to ulubione danie włoskie. Ja bardzo lubię pizzę, myślę, że Margarita też lubi.
- Wspaniały pomysł.
Wojtek był z siebie bardzo zadowolony, udało mu się wymyślić bardzo smakowite powitanie. Każdy chce wypaść jak najlepiej.

2. Rozmowa na temat opowiadania.
- Kto miał przyjechać do Wojtka w odwiedziny?
- Jak miały na imię ciocia i jej córka?
- Jaką niespodziankę szykował Wojtek dla Margarity?
- Czy znacie nazwę ulubionej przez was pizzy?
- Czy wiecie z czego zrobiona jest pizza?
3. Zabawa „Włoska pizza”.

Dzieci dobierają się parami:
Sypiemy mąkę, - jedno z dzieci leży na brzuchu, drugie przebiera po jego plecach opuszkami palców obu dłoni,
zgarniamy ją, - brzegami obu dłoni wykonuje ruchy zgarniające,
lejemy oliwę, - rysuje palcem linie faliste, począwszy od karku aż do dolnej części pleców,
dodajemy szczyptę soli,- lekko je szczypie,
Wyrabiamy ciasto, - ugniata z wyczuciem boki,
wałkujemy, - wodzi dłonią zwiniętą w pięści po jego plecach w górę i w dół,
wygładzamy placek - gładzi plecy,
i na wierzchu kładziemy: - delikatnie stuka dłońmi złożonymi
pomidory; w miseczki,
krążki cebuli - kreśli kółka,
oliwki, - naciska palcem w kilku miejscach,
posypujemy serem - szybko muska po plecach
opuszkami palców obu dłoni, (parmezanem, mozzarellą) i..
buch! do pieca. - uderza lekko dłońmi,
Wyjmujemy i kroimy: - kroi plecy brzegiem dłoni,
dla mamusi, dla tatusia,
dla babci, dla brata,
dla Matyldy…a teraz - (dziecko wymyśla, dla kogo
jeszcze będą kawałki pizzy),
polewamy keczupem - kreśli palcem na plecach linię
z pętelkami,
i…zjadamy… - głaszcze plecy.
mniam, mniam, mniam.
W zabawie biorą udział zaproszone panie.

4. Zabawa „ Płyniemy gondolą po kanale w Wenecji”.
Dzieci i zaproszone panie wsiadają parami do gondoli. Gondolier daje znak ruchem wiosła , że odpływamy. Podziwiamy panoramę miasta , rozglądając się na boki. W oddali słychać muzykę włoską. Przybijamy do przystani, wysiadamy.

5. Zachęcenie dzieci do wykonania pizzy ulubionego dania włoskiego( lepienie z masy solnej spodu, składniki na wierzch z plasteliny).

6. Podsumowanie zajęć.
W nagrodę dzieci dostają prawdziwą pizzę przygotowaną przez nauczyciela.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 5444


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.