AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Duczmal, 2011-05-23
Poznań

Język polski, Konspekty

Dlaczego „Z telewizorem trzeba rozważnie”?

- n +

Zespół Szkół nr 109
Język polski , klasa IV
Prowadzący: Katarzyna Duczmal

ZARYS KONSPEKTU

Temat: Dlaczego „Z telewizorem trzeba rozważnie” ?


I.PODSTAWA PROGRAMOWA Z JĘZYKA POLSKIEGO
– kształtowanie sprawności mówienia w zróżnicowanych sytuacjach komunikacyjnych
– rozwijanie umiejętności odbioru różnych tekstów kultury
II.REALIZACJA PRIORYTETÓW KURATORA OŚWIATY NA ROK SZKOLNY 2008/2009
– rozwijanie twórczego myślenia ucznia poprzez nowatorskie formy kształcenia oraz metody pracy dydaktycznej( Zastosowanie metaplanu)
– rola dialogu międzykulturowego w kształtowaniu postaw uczniów
(Telewizja jako jedno z źródeł informacji o świecie i ludziach)

CELE :
– doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem tekstu poetyckiego
– ćwiczenie umiejętności formułowania argumentów
– próba interpretacji tekstu poetyckiego z odwołaniem się do doświadczeń i wiedzy uczniów

POMOCE:
– tekst wiersza Stanisława Grochowiaka „ Telewizor”
– kartki samoprzylepne
– karta pracy
(arkusze papieru)

FORMY PRACY:
-indywidualna
-grupowa
-zbiorowa

METODY PRACY
– aktywna praca z tekstem
– metaplan


PLAN PRACY
1. Praca z kartą pracy
Gdzie szukałbyś wiadomości, gdybyś miał wyruszyć w podróż dookoła świata?
Uczniowie wybierają między : Internetem, telewizja,
książką , gazetami, radiem.
2. Dzisiaj zajmiemy się telewizją
Zastanówcie się w parach : Jak korzystamy z telewizji? Napiszcie wasze odpowiedzi na kartkach. ( Czas pracy ok.5 minut)
3. Odpowiedzi uczniów po omówieniu trafiają na arkusz lub tablicę.
Telewizja zapełnia nam czas wolny.
Nie czytamy książek.
Nie szukamy informacji o świecie.
Nie rozmawiamy z rodzina, ale razem oglądamy telewizję.
4.Jak powinniśmy korzystać z telewizji? Być może wiersz pomoże nam odpowiedzieć
na to pytanie. Proszę ucznia o przeczytanie głośne. Udzielimy odpowiedzi na powyższe pytanie.
Dlaczego „Z telewizorem trzeba rozważnie”? - temat naszej lekcji
5.Jak powinniśmy korzystać z telewizora?- praca z tekstem
– wybierać to co uczy lub śmieszy
– rozwijać wyobraźnię, słuchać , czytać, doświadczać
– wybierać z programu to co nas interesuje 6.Dlaczego nie potrafimy korzystać z telewizji?
– jesteśmy leniwi
– chcemy oglądać to co rówieśnicy
– dorośli nie potrafią czasami nam pomóc w dokonaniu wyboru.

7.Na podstawie dyskusji i tekstu wiersza, napisz trzy rady dla kolegi, lub koleżanki: Jak korzystać mądrze z telewizji:

Przykładowe odpowiedzi:
Spędzaj czas aktywnie: spaceruj, uprawiaj sporty, baw się z rówieśnikami.
Rozwijają swoja wyobraźnię- czytaj książki.
Wybieraj programy, które ciebie interesują.
Spędzajcie czas z rodziną nie tylko przed telewizorem.

Zadanie domowe
To jest naprawdę ciekawy program.
Napisz od 5 do 10 zdań na temat swojego ulubionego programu telewizyjnego.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4392


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5.5



Ilość głosów: 4

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.