Katalog Grzegorz Ryczkowski, 2011-05-19 Racibórz Język polski, Konspekty "I Ty możesz zostać stwórcą, czyli filozofia małolata" - konspekt lekcji języka polskiego w klasie V do podręcznika "Między nami" GWOKONSPEKT KL. V Temat: I ty możesz zostać stwórcą, czyli filozofia małolata. Cel główny: Rozbudzanie motywacji czytania i rozwijania umiejętności odbioru dzieł literackich i innych tekstów kultury, a przez nie przybliżanie rozumienia człowieka i świata. Cele operacyjne, uczeń: pracuje ze Słownikiem wyrazów bliskoznacznych nazywa twórców dzieł artystycznych zna pojęcia twórca, gust rozumie sens przypowieści właściwie przyporządkowuje przedstawicieli wybranych kierunków artystycznych analizuje swoje predyspozycje do użytecznych działań Metody i techniki pracy: m. ćwiczeń praktycznych, m. problemowa (dyskusja dydaktyczna), m. aktywne ( burza mózgów, m.eksponująca) Środki dydaktyczne: obrazek (postać renesansowego mędrca – artysty), nuty, figurka rzeźbiona, tekst wskazany w podręczniku GWO „Między nami” kl. V, bu,t krzesełko, Formy pracy: indywidualna, grupowa Przebieg zajęć: Ogniwo wstępne 1Czynności organizacyjno – porządkowe(sprawdzenie obecności i zadania domowego) 2Zapoznanie uczniów z celami lekcji i oczekiwaniami nauczyciela 3Zapisanie tematu lekcji Ogniwo centralne 1Uczniowie zastanawiają się czym człowiek różni się od zwierzęcia? Sprawdzenie odpowiedzi w podręczniku s. 252 2 Nauczyciel rozdaje schematy (obrazki), w które uczestnicy wpisują : cechy którymi artysta wyróżnia się spośród innych ludzi (na zewnątrz schematu), synonimy wyrazu twórca z pomocą Słownika wyrazów bliskoznacznych (wewnątrz schematu), 3. Nauczyciel koordynuje przebieg pracy 4. Prowadzący rozkłada na stole różne rekwizyty, a uczniowie mają określić ich twórców rekwizyt: stwórca- artysta obrazek nuty rzeźba tekst wiersza but krzesło bluzka cukierek 5. Nauczyciel sprawdza odpowiedzi wytypowanych uczniów. Uczniowie współtworzą wniosek. 6. Wybrany uczeń czyta krótki tekst pt. „Piękno i Brzydota” - ćw. 6A s.253 7. Uczniowie swoimi słowami wyjaśniają sens przypowieści (mogą posiłkować się ćw. 7) 8. Ochotnik odszukuje w Słowniku języka polskiego znaczenie słowa gust i dyktuje je pozostałym uczniom 9. Nauczyciel podaje treść zadania domowego: - Wspólnie z osobami, które Cię dobrze znają zastanów się, co możesz zrobić użytecznego, by służyło to inny. Zapisz swoje przemyślenia. - Zad 5 a s.253 Ogniwo podsumowujące 1Nauczyciel podsumowuje przebieg zajęć oraz ocenia uczniów aktywnych 2Dokonanie ewaluacji zajęć. Opracowanie i realizacja zajęć mgr Grzegorz Ryczkowski - nauczyciel języka polskiego w ZSP Brzeźnica Wyświetleń: 1215
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |