Katalog Elwira Mikiciuk, 2011-05-17 Lubin Język angielski, Plany rozwoju zawodowego SPRAWOZDANIE Z PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGOSPRAWOZDANIE Z PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO 2008/2009 Imię i nazwisko: mgr Elwira Mikiciuk Szkoła: Zespól Szkół Integracyjnych w Lubinie-Gimnazjum Integracyjne Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2008 r. Czas trwania stażu: 01.09.2008-31.05.2011 Nauczany przedmiot: Język Angielski Opiekun stażu: mgr Katarzyna Trojan/ mgr Maciej Hoffmann Dyrektor szkoły: mgr Bernadeta Krug Wykonane Zadania Formy realizacji Samoocena realizacji Osiągnięte efekty I Umiejętność organizacji i dosko nalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach - § 7, ust. 2, pkt 1 1. Poznanie procedury awansu zawodowego • Analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego • Określenie priorytetowych obszarów w planie rozwoju zrealizowałam - zapoznałam się z obowiązującymi przepisami dotyczącymi awansu zawodowego 2. Współpraca z opiekunem stażu • Zawarcie kontraktu • Ustalenie terminów spotkań z opiekunem • Uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu zrealizowałam -ustaliłam formy współpracy z opiekunem stażu -zdobyłam nowe doświadczenie prowadząc i obserwując zajęcia -skorzystałam z doświadczenia i wiedzy pedagogicznej opiekuna. 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej, udział w wewnątrzszkolnych i pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego • Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje metodyczne, itp.) • Opracowanie planów wynikowych dla poszczególnych klas • Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywizujących metod nauczania • Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, testy, karty pracy, testy „samo oceniające” itp. • Uczestnictwo w pracach szkolnego zespołu samokształceniowego • Opracowanie planu pracy z uczniami orzeczonymi, (m. in. praca z uczniem niesłyszącym)z wyszczególnieniem systemu oceniania i metod pracy • Udział w szkoleniach w ramach WDN • Stworzenie PSO i jego wdrażanie • Ewaluacja metod pracy pedagogicznej i ich efektywności zrealizowałam - zdobyłam nowe umiejętności uczestnicząc w radach szkoleniowych na terenie szkoły, szkoleniach DODN, zespole samokształceniowym -wprowadziłam na zajęcia nowe metody pracy, które po ewaluacji okazały się skuteczne i wysoce motywujące dla uczniów - stworzyłam indywidualny system pracy dla uczniów z trudnościami w nauce oraz uczniami orzeczonymi 4. Samoocena własnej pracy • Ewaluacja skuteczności własnych działań, a w razie konieczności dokonywanie zmian w tych działaniach zrealizowałam -przeprowadziłam samoocenę pracy, znalazłam mocne i słabe punkty moich działań 5. Udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań • Współpraca z rodzicami • Współpraca z samorządem szkolnym • Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania zrealizowałam -zapoznałam rodziców z wewnątrzszkolnym systemem oceniania - zapoznałam się z zasadami funkcjonowania samorządu uczniowskiego -na bieżąco, w ramach potrzeb współpracowałam z rodzicami 6. Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów • Opracowanie testów diagnozujących osiągnięcia szkolne ucznia • Opracowanie testów sprawdzających wiadomości i umiejętności uczniów • Przeprowadzenie próbnych testów gimnazjalnych z języka angielskiego • Sprawowanie nadzoru nad przebiegiem właściwych testów gimnazjalnych z języka obcego zrealizowałam -pogłębiłam swoją wiedzę na temat standardów egzaminacyjnych -opracowałam dodatkowe zestawy egzaminacyjne dla uczniów -przeprowadziłam próbny egzamin - sprawowałam nadzór nad przebiegiem egzaminu 7. Współpraca z instytucjami na rzecz rozwoju i promocji szkoły • Współpraca ze szkołami językowymi i innymi placówkami oświatowymi w celu promowania języków obcych poprzez organizację konkursów i innych wydarzeń kulturalnych zrealizowałam - uczniowie uczestniczyli w konkursach szkolnych oraz pozaszkolnych z licznymi sukcesami 8. Organizowanie imprez szkolnych z zaangażowaniem Samorządu Szkolnego • Organizacja Dnia Św. Patryka zrealizowałam - uczniowie przygotowali plakaty i ozdobili nimi sale językowe II Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych - § 7, ust. 2, pkt 2 1. Skoordynowanie własnych działań edukacyjnych i wychowawczych z innymi zaangażowanymi w to osobami • Systematyczny kontakt z wychowawcami klas, pedagogiem szkolnym, logopedą, surdopedagogiem, tyflopedagogiem, psychologiem oraz rodzicami • Organizowanie wycieczek szkolnych zrealizowałam -zapoznałam się z formami pracy pedagogów szkolnych -wspomagałam pracę wychowawców w przygotowaniu dokumentacji - poznałam zasady organizacji wycieczek zagranicznych 2. Przygotowywanie uczniów do konkursów językowych • Zainteresowanie uczniów tematem, zachęcanie i przygotowywanie do udziału w konkursach, • Organizowanie wewnątrzszkolnych konkursów • Prowadzenie bezpłatnych zajęć dla uczniów uczestniczących w konkursach zrealizowałam -uczniowie uczestniczyli w licznych konkursach w szkole i poza nią -uczniowie z trudnościami w nauce chętnie korzystali z bezpłatnych konsultacji 3. Zorganizowanie Szkolnego Kon- kursu Plastyczno-Językowego „Pocztówka z Wielkiej Brytanii” • Ogłoszenie wśród uczniów konkursu, przygotowanie i przeprowadzenie, ogłoszenie wyników, wyłonienie zwycięzców zrealizowałam -zrealizowałam w formie dodatkowego zadania dla uczniów chętnych 4. Organizacja szkolnego konkursu wiedzy o Wielkiej Brytanii i USA • Ogłoszenie konkursu oraz zakresu obowiązujących wiadomości, ogłoszenie wyników, wyłonienie zwycięzców zrealizowałam -zachęciłam uczniów do zapoznania się z kulturą i historią krajów anglojęzycznych 5. Organizacja szkolnego konkursu „Mistrz Słownictwa” • Ogłoszenie konkursu oraz zakresu obowiązujących wiadomości, ogłoszenie wyników, wyłonienie zwycięzców zrealizowałam -zrealizowałam w formie quizów na zajęciach z poszczególnymi klasami -wzbogaciłam słownictwo uczniów 6. Angażowanie uczniów w organizowanie imprez szkolnych • Zachęcanie uczniów do pracy na rzecz szkoły, wspólne przydzielanie zadań i osób odpowiedzialnych, czuwanie nad pracą uczniów • Wspólna organizacja imprez klasowych zrealizowałam -zachęciłam uczniów do przygotowania plakatów, ozdobienia klas 7. Prowadzenie Klubu Europejskiego • Organizacja pracy Klubu Europejskiego we współpracy z pozostałymi nauczycielami języków obcych zrealizowałam - sprawozdanie z pracy z klubu III Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej - § 7, ust. 2, pkt 3 1. Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej • Wykonywanie środków dydaktycznych przy pomocy komputera • Opracowanie dokumentacji szkolnej • Dokumentowanie przebiegu stażu zrealizowałam -wzbogaciłam swój warsztat umiejętności pracy z komputerem -składałam miesięczne sprawozdania ze stażu, opracowywałam dokumentację na komputerze 2. Korzystanie z Internetu, publikacje w Internecie • Pozyskiwanie informacji ze stron internetowych • Publikacja w Internecie planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć itp. zrealizowałam -przeprowadziłam lekcje z użyciem tablicy interaktywnej oraz kursów językowych dostępnych przez internet 3. Współpraca z nauczycielem informatyki- prowadzenie zajęć z języka angielskiego w pracowni komputerowej, wykorzystanie technologii komputerowej przez uczniów. • Lekcje języka angielskiego z wykorzystaniem komputera – płyty CD, tablicy interaktywnej, sprzętu multimedialnego, pracowni komputerowej • Zachęcanie uczniów do korzystania ze stron internetowych związanych z nauką języka angielskiego zrealizowałam -przeprowadziłam lekcje z użyciem tablicy interaktywnej, wzbogaciłam swój warsztat dydaktyczny korzystając z dostępnych bezpłatnie programów -zachęciłam uczniów do korzystania na co dzień ze słowników internetowych 4. Publikacja własnych prac na stronie internetowej szkoły • Publikacja scenariuszy lekcji i imprez szkolnych realizacja w dalszym okresie stażu - podzielenie się materiałami z innymi nauczycielami IV Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań - § 7, ust. 2, pkt 4 1. Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych • Udział w radach pedagogicznych • Rzetelne wypełnianie dokumentacji szkolnej • Pełnienie dyżurów podczas przerw lekcyjnych • Rozpoznanie sytuacji rodzinnej, materialnej, zdrowotnej uczniów zrealizowałam -pogłębiłam swoje wiadomości na temat zasad funkcjonowania szkoły -na bieżąco wypełniałam dokumentację -pełniłam dyżury -zapoznałam się z sytuacją rodzinną uczniów co wpłynęło na ich lepsze funkcjonowanie na zajęciach 2. Współpraca z pedagogiem szkolnym, logopedą, surdopedagogiem, tyflopedagogiem i psychologiem szkolnym • Poszukiwanie rozwiązań i wspomaganie dzieci z trudnościami wychowawczymi oraz trudnościami w nauce • Wspólne działania mające na celu wspomaganie uczniów orzeczonych w nauce, stworzenie planu pracy zrealizowałam -przeprowadziłam rozmowy z pedagogiem szkolnym dotyczące uczniów sprawiających trudności wychowawcze 3. Wprowadzanie innowacji dydaktycznych w procesie nauczania • Poszukiwania i wprowadzenie nowych metod nauczania • Systematyczna ewaluacja efektów wprowadzonych innowacji zrealizowałam - na bieżąco ewaluowałam innowacje wprowadzone na zajęcia lekcyjne, przyniosły one satysfakcjonujące efekty V Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż - § 7, ust. 2, pkt 5 1. Zapoznanie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego • Zapoznanie się z: - Kartą Nauczyciela, - Rozporządzeniami Ministra Edukacji Narodowej - dokumentacją szkoły, dokumentami prawa wewnątrzszkolnego zrealizowałam - zapoznałam się z aktualną dokumentacją 2. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązujących przepisów prawa oświatowego • Zapoznawanie się z najnowszymi przepisami zrealizowałam - zapoznałam się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego 3. Umiejętność zastosowania prawa oświatowego w praktyce • Dzielenie się wiedzą z współpracownikami, • udzielanie pomocy nauczycielom rozpoczynającym pracę zrealizowałam - chętnym nauczycielom udzielałam pomocy przy obsłudze tablicy interaktywnej oraz projektora -dzieliłam się wiedzą z praktykującym nauczycielem Opracowała: mgr Elwira Mikiciuk Wyświetleń: 4848
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |