Katalog Martyna Niedziółka, 2011-05-15 hruszew Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty - M.NiedziółkaPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO Martyna Niedziółka Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Jaworku ………………………. …………………………………………………………………….. (imię i nazwisko) (miejsce odbywania stażu) 01.09.2010r. 31.05.2011r. ……………………. …………………… (data rozpoczęcia stażu) (przewidywana data zakończenia stażu) Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego Cele szczegółowe: 1. Podjecie działań związanych z procedurą awansu zawodowego. 2. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Jaworku. 3. Zdobycie umiejętności prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych działań placówki. Wykształcenie umiejętności omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć. 4. Podniesienie kwalifikacji i zdobycie nowych umiejętności przydatnych w pracy wychowawczej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego (wewnątrzszkolnych, pozaszkolnych i samokształcenia). 5. Poznanie środowiska uczniów ich problemów oraz zdobycie umiejętności współpracy ze środowiskiem podopiecznych. Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2004 r. Nr 179, poz 1845) z późniejszymi zmianami. • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260 poz. 2593) z późniejszymi zmianami. I ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI WSKAZÓWKI, UWAGI Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczyciel i podstawa prawna Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. (Tekst jednolity Dz. U. z 2006r. nr 97, poz. 674), Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli IX 2010 Plan rozwoju zawodowego nauczyciela zatwierdzony przez Dyrektora. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Rozmowa, zawarcie kontraktu. IX 2010 Kontrakt Przejrzyste zasady współpracy, wzajemnej obserwacji zajęć II § 6 ust.1 pkt 1 Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły, dokumentacja szkolna. Zapoznanie się z elementami i strukturą prawa wewnątrzszkolnego. Przygotowanie do właściwego interpretowania przepisów dotyczących szkoły. Analiza dokumentacji: statutu, programów szkoły, regulaminów, itp. X 2010 Oświadczenie Statut szkoły, wewnątrzszkolny system oceniania, program profilaktyczny i wychowawczy Dokumentacja przebiegu nauczania Analiza dokumentacji: dzienniki zajęć, arkusze ocen, świadectwa, dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych uczniów W trakcie trwania stażu Oświadczenie Indywidualna teczka, sporządzanie notatek Dokumentacja Rady Pedagogicznej Analiza protokołów zebrań klasyfikacyjnych, analitycznych, szkoleniowych, dokumentacja zespołów przedmiotowych W trakcie trwania stażu Potwierdzenie Dyrektora, lista obecności na Radach Pedagogicznych. Indywidualna teczka, sporządzanie notatek. Znajomość przepisów BHP i p. poż. Analiza i przyswojenie szkolnych przepisów BHP i p. poż (plan ewakuacyjny), regulaminu dyżurów nauczycielskich, szkolnego regulaminu wycieczek, regulaminu szkolnej pracowni komputerowej. IX 2010r. Oświadczenie Zadania biblioteki i świetlicy Spotkania, rozmowy W trakcie trwania stażu Oświadczenie Indywidualna teczka, sporządzanie notatek. Przygotowanie projektu sprawozdania. Opis realizacji niniejszego planu rozwoju. V 2011r. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju. III § 6 ust.1 pkt 2 i 3 Umiejętność obserwowania, prowadzenia zajęć Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna, innych nauczycieli i wychowawców Hospitacja według wcześniej ustalonych terminów, omówienie jej wyników Raz w miesiącu Potwierdzenie opiekuna Wnioski z hospitacji Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna Opracowanie konspektów zajęć i ewentualnych środków dydaktycznych Raz w miesiącu Konspekty zajęć, potwierdzenie opiekuna IV §6 ust.1 pkt 4 Doskonalenie wiedzy i umiejętności, samodoskonalenie Udział w naradach szkoleniowych rady pedagogicznej, w różnych formach doskonalenia zawodowego. Szkolenia, kursy doskonalące. Zapoznanie się z literaturą pedagogiczną. Czytanie czasopism pedagogicznych. W trakcie trwania stażu Notatki, zaświadczenia o ukończeniu kursu szkoleń Bibliografia literatury pedagogicznej Indywidualna teczka V §6 ust. 2 pkt 3 Umiejętność rozpoznawania potrzeb i problemów środowiska Znajomość źródeł uzyskania informacji Rozmowy z pedagogiem szkolnym, wychowawcami, współpraca z nauczycielami. W trakcie trwania stażu Notatki ze spotkań i rozmów Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków Rozmowy z uczniami, wychowawcami, pedagogiem, psychologiem W trakcie trwania stażu Notatki ze spotkań i rozmów INNE ZADANIA Inne zadania Konkurs ortograficzny. Imprezy, apele według ustalonego kalendarza uroczystości. III 2011r. W trakcie trwania stażu Zaświadczenie opiekuna stażu Wyświetleń: 1617
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |