AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

ANNA PALMOWSKA, 2011-05-15
Węgorzewo

Pedagogika, Konspekty

KONSPEKT Z ZAJĘĆ METODĄ WERONIKI SHERBORNE

- n +

Konspekt zajęć Metodą Weroniki Sherborne

Prowadząca: Anna Palmowska
Data:
Forma: zajęcia grupowe i indywidualne
Metoda: Ruch Rozwijający bazujący na Metodzie W.Sherborne
Czas trwania: 45 minut
Szkoła/klasa: uczniowie z klas I-II Szkoła Przysposabiająca do Zawodu

Cele ogólne:
- wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka;
- kształtowanie poczucia bezpieczeństwa, akceptacji samego siebie;
- integrowanie się z grupą;
- wyczucie własnego ciała;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- kształtowanie pozytywnych odczuć w kontakcie z inną osobą.
Cele operacyjne (dziecko):
- kontroluje własne zachowania;
- współdziała w grupie;
- swobodnie wykonuje postawione przed nim zadania;
- współpracuje z partnerem;
- akceptuje siebie i innych;
- bezpiecznie zachowuje się podczas ćwiczeń;
- odczuwa radość ze wspólnej zabawy.

Przebieg zajęć:
1. Przywitanie się z dziećmi. Wspólne przygotowanie sali do zajęć.
2. Leżenie na plecach w kole. Podanie sobie rąk.
3. Obracanie głowy w kierunku sąsiada, patrzenie sobie w oczy.
4. Wodzenie oczami za dłonią: podnoszenie ręki prawej do góry, kręcenie kółek w prawo i lewo; następnie podnoszenie ręki lewej do góry, kręcenie kółek w prawo i lewo.
5. Podnoszenie do góry nogi prawej, kręcenie kółek w prawo i lewo; następnie podnoszenie do góry lewej nogi, kręcenie kółek w prawo i lewo.
6. Uderzanie o podłogę dłońmi ( ręce wzdłuż tułowia) równocześnie, tylko prawą i tylko lewą.
7. Uderzanie o podłogę całymi stopami równocześnie (nogi ugięte w kolanach), samymi palcami, następnie piętami. Tak samo tylko prawa noga, potem lewa.
8. Siad podparty z tyłu. Podciąganie kolan do klatki piersiowej- nogi razem, nogi na zmianę.
9. Dobieranie się w pary: kołysanie się w parach w siedzeniu przodem, trzymając się za ręce.
10. Kładzenie się na przemian na plecach.
11. Wstawanie równocześnie z trzymaniem się za ręce.
12. Dobieranie się w trójki: wahadło – odpychanie jednej osoby przez dwie pozostałe.
13. Praca z całą grupą: zabawa w konia: 3-4 osoby w klęku podpartym, dziecko kładzie się na plecy konia i jest delikatnie kołysane w przód i tył.
14. Przechodzenie pod mostem z kilku osób będących w klęku podpartym.
15. Leżenie w kole na plecach, obroty na brzuch, prawy i lewy bok. Powrót na leżenie na plecach.
16. Podanie sobie rąk – puszczenie iskierki.
17. Podziękowanie za udział w zajęciach.
18. Pożegnanie.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4165


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0