Katalog ANNA PALMOWSKA, 2011-05-15 Węgorzewo Pedagogika, Konspekty KONSPEKT Z ZAJĘĆ METODĄ WERONIKI SHERBORNEKonspekt zajęć Metodą Weroniki Sherborne Prowadząca: Anna Palmowska Data: Forma: zajęcia grupowe i indywidualne Metoda: Ruch Rozwijający bazujący na Metodzie W.Sherborne Czas trwania: 45 minut Szkoła/klasa: uczniowie z klas I-II Szkoła Przysposabiająca do Zawodu Cele ogólne: - wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka; - kształtowanie poczucia bezpieczeństwa, akceptacji samego siebie; - integrowanie się z grupą; - wyczucie własnego ciała; - rozwijanie sprawności ruchowej; - kształtowanie pozytywnych odczuć w kontakcie z inną osobą. Cele operacyjne (dziecko): - kontroluje własne zachowania; - współdziała w grupie; - swobodnie wykonuje postawione przed nim zadania; - współpracuje z partnerem; - akceptuje siebie i innych; - bezpiecznie zachowuje się podczas ćwiczeń; - odczuwa radość ze wspólnej zabawy. Przebieg zajęć: 1. Przywitanie się z dziećmi. Wspólne przygotowanie sali do zajęć. 2. Leżenie na plecach w kole. Podanie sobie rąk. 3. Obracanie głowy w kierunku sąsiada, patrzenie sobie w oczy. 4. Wodzenie oczami za dłonią: podnoszenie ręki prawej do góry, kręcenie kółek w prawo i lewo; następnie podnoszenie ręki lewej do góry, kręcenie kółek w prawo i lewo. 5. Podnoszenie do góry nogi prawej, kręcenie kółek w prawo i lewo; następnie podnoszenie do góry lewej nogi, kręcenie kółek w prawo i lewo. 6. Uderzanie o podłogę dłońmi ( ręce wzdłuż tułowia) równocześnie, tylko prawą i tylko lewą. 7. Uderzanie o podłogę całymi stopami równocześnie (nogi ugięte w kolanach), samymi palcami, następnie piętami. Tak samo tylko prawa noga, potem lewa. 8. Siad podparty z tyłu. Podciąganie kolan do klatki piersiowej- nogi razem, nogi na zmianę. 9. Dobieranie się w pary: kołysanie się w parach w siedzeniu przodem, trzymając się za ręce. 10. Kładzenie się na przemian na plecach. 11. Wstawanie równocześnie z trzymaniem się za ręce. 12. Dobieranie się w trójki: wahadło – odpychanie jednej osoby przez dwie pozostałe. 13. Praca z całą grupą: zabawa w konia: 3-4 osoby w klęku podpartym, dziecko kładzie się na plecy konia i jest delikatnie kołysane w przód i tył. 14. Przechodzenie pod mostem z kilku osób będących w klęku podpartym. 15. Leżenie w kole na plecach, obroty na brzuch, prawy i lewy bok. Powrót na leżenie na plecach. 16. Podanie sobie rąk – puszczenie iskierki. 17. Podziękowanie za udział w zajęciach. 18. Pożegnanie. Wyświetleń: 4165
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |