Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

ANNA PALMOWSKA, 2011-05-15
Węgorzewo

Pedagogika, Konspekty

KONSPEKT Z ZAJĘĆ METODĄ WERONIKI SHERBORNE

- n +

Konspekt zajęć Metodą Weroniki Sherborne

Prowadząca: Anna Palmowska
Data:
Forma: zajęcia grupowe i indywidualne
Metoda: Ruch Rozwijający bazujący na Metodzie W.Sherborne
Czas trwania: 45 minut
Szkoła/klasa: uczniowie z klas I-II Szkoła Przysposabiająca do Zawodu

Cele ogólne:
- wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka;
- kształtowanie poczucia bezpieczeństwa, akceptacji samego siebie;
- integrowanie się z grupą;
- wyczucie własnego ciała;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- kształtowanie pozytywnych odczuć w kontakcie z inną osobą.
Cele operacyjne (dziecko):
- kontroluje własne zachowania;
- współdziała w grupie;
- swobodnie wykonuje postawione przed nim zadania;
- współpracuje z partnerem;
- akceptuje siebie i innych;
- bezpiecznie zachowuje się podczas ćwiczeń;
- odczuwa radość ze wspólnej zabawy.

Przebieg zajęć:
1. Przywitanie się z dziećmi. Wspólne przygotowanie sali do zajęć.
2. Leżenie na plecach w kole. Podanie sobie rąk.
3. Obracanie głowy w kierunku sąsiada, patrzenie sobie w oczy.
4. Wodzenie oczami za dłonią: podnoszenie ręki prawej do góry, kręcenie kółek w prawo i lewo; następnie podnoszenie ręki lewej do góry, kręcenie kółek w prawo i lewo.
5. Podnoszenie do góry nogi prawej, kręcenie kółek w prawo i lewo; następnie podnoszenie do góry lewej nogi, kręcenie kółek w prawo i lewo.
6. Uderzanie o podłogę dłońmi ( ręce wzdłuż tułowia) równocześnie, tylko prawą i tylko lewą.
7. Uderzanie o podłogę całymi stopami równocześnie (nogi ugięte w kolanach), samymi palcami, następnie piętami. Tak samo tylko prawa noga, potem lewa.
8. Siad podparty z tyłu. Podciąganie kolan do klatki piersiowej- nogi razem, nogi na zmianę.
9. Dobieranie się w pary: kołysanie się w parach w siedzeniu przodem, trzymając się za ręce.
10. Kładzenie się na przemian na plecach.
11. Wstawanie równocześnie z trzymaniem się za ręce.
12. Dobieranie się w trójki: wahadło – odpychanie jednej osoby przez dwie pozostałe.
13. Praca z całą grupą: zabawa w konia: 3-4 osoby w klęku podpartym, dziecko kładzie się na plecy konia i jest delikatnie kołysane w przód i tył.
14. Przechodzenie pod mostem z kilku osób będących w klęku podpartym.
15. Leżenie w kole na plecach, obroty na brzuch, prawy i lewy bok. Powrót na leżenie na plecach.
16. Podanie sobie rąk – puszczenie iskierki.
17. Podziękowanie za udział w zajęciach.
18. Pożegnanie.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2239
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014