Katalog

Monika Podsiedlak, 2011-05-09
Radom

Język angielski, Scenariusze

MISS UNIVERSE - Scenariusz lekcji z języka angielskiego dla klasy III gimnazjum

- n +

TEMAT: THE BEAUTY CONTEST MISS UNIVERSE.

Lekcja języka angielskiego dla klasy III gimnazjum.

Cele lekcji:

Po zajęciach uczniowie powinni: -
- pogłębić swoją wiedzę za zakresu gramatyki języka angielskiego (Czas Present Simple, Present Continuous, Past Simple),
- znać słownictwo z zakresu: ja, moja rodzina, moje zainteresowania, czas wolny, plany na przyszłość.

Krótki opis przebiegu zajęć:

Lekcja przygotowana dla uczniów klasy III przeprowadzona została w formie inscenizacji profesjonalnego Konkursu Piękności, dlatego też składała się z kilku części tj. autoprezentacja uczestniczek, pytania jury oraz konkurs talentów. Pomiędzy poszczególnymi etapami konkursu uczniowie zaprezentowali przerywniki tj. reklamy, utwór muzyczny czy układ taneczny.
Moim założeniem było podsumowanie wiedzy z zakresu języka angielskiego, którą uczniowie zdobywali podczas edukacji w gimnazjum, w ciekawej, moim zdaniem, formie jaką jest inscenizacja.
Uczniowie odgrywając poszczególne role mieli możliwość utrwalenia materiału gramatycznego (Czas Present Simple, Present Continuous, Past Simple) jak i leksykalnego (słownictwo z zakresu: ja, moja rodzina, moje zainteresowania, czas wolny, plany na przyszłość).

Słowa kluczowe:

* Konstrukcje gramatyczne: My name is …….., I am a/an…….. person, I like/love/hate….., I live in …….., My family consists of ……., I have ……, I would like to………, My dream is to ……., In my free time ……, In future I would like to ………etc.
* Słownictwo z zakresu: ja, przymiotniki określające cech charakteru, moja rodzina, moje zainteresowania, czas wolny, plany na przyszłość,

KROK 1. Przygotowania.


Na kilka dni przed planowanym terminem prezentacji Konkursu Piękności – Miss Universe wspólnie z uczniami opracowaliśmy scenariusz i rozpoczęliśmy przygotowania.
Uczniowie wyłonili spośród siebie dwóch konferansjerów, sześć uczestniczek konkursu, trzy osoby odpowiedzialne za przygotowanie scenografii, dwóch uczniów przygotowało podkład muzyczny, trzy osoby pracowały nad przerywnikami muzycznymi oraz reklamami prezentowanymi pomiędzy poszczególnymi częściami Konkursu Piękności. Na inscenizację zaprosiliśmy gości: dyrekcję szkoły, nauczycieli oraz rodziców.

KROK 2. Autoprezentacja uczestniczek Konkursu Piękności.

Konkurs Piękności prowadzony był przez dwóch konferansjerów. Powitali oni gości i zaprosili do obejrzenia wyborów Miss Universe.
Następnie na scenie pojawiło się sześć uczestniczek konkursu, które dokonały krótkiej autoprezentacji (imię, nazwisko, wiek, zainteresowania, plany na przyszłość).
Muszę przyznać, że uczennice doskonale poradziły sobie z tym zadaniem. W swoich prezentacjach wykorzystały różnorodne konstrukcje gramatyczne, operując jednocześnie bogatym słownictwem z wielu dziedzin. Wypowiadały się płynnie i swobodnie w języku obcym.

KROK 2. Reklama.

Uczniowie przedstawili reklamę proszku do prania firmy BONUS – głównego sponsora konkursu Miss Universe. Reklama bardzo spodobała się publiczności, była zabawna i stanowiła parodię jednej ze znanych reklam proszku do prania prezentowanych w telewizji.

KROK 3. Prezentacja układu tanecznego.

Konferansjerzy zaprosili gości do obejrzenia kolejnej części konkursu, w której uczestniczki zaprezentowały swoje talenty wykonując przepiękny układ taneczny, do którego choreografię ułożyła jedna z uczennic. Tancerki ubrane były w stroje, na których umieszczone zostało logo sponsora – firmy BONUS.

KROK 4. Przerywnik muzyczny.

Prowadzący konkurs zapowiedzieli występ uczennicy – Katarzyny Korulczyk, która wykonała utwór muzyczny na saksofonie. Publiczność zareagowała bardzo spontanicznie i nagrodziła artystkę gromkimi brawami.
Podczas występu Kasi uczestniczki konkursu przebrały się ponownie w stroje wieczorowe i przygotowały do kolejnego zadania.

KROK 5. Wywiad kandydatkami do korony Miss Universe.

Konferansjerzy zapowiedzieli kolejny etap konkursu Miss Universe. Na scenę zapraszali kolejno poszczególne kandydatki. Losowały one pytania, przygotowane przez jury konkursu (dyrekcja szkoły), a ich zadaniem było udzielenie odpowiedzi w ciągu 3 minut.
Uczestniczki wypowiadały się płynnie i poprawnie pod względem językowym, czym zdobyły uznanie zarówno jury jak i zgromadzonej publiczności.

KROK 6. Reklama.

Uczniowie zaprezentowali kolejną wersję reklamy proszku do prania BONUS.

KROK 7. Konkurs talentów.

Prowadzący zaprosili publiczność do obejrzenia ostatniego etapu Konkursu Piękności – konkursu talentów. Każda z uczestniczek zaprezentowała swoje umiejętności (gra na szklankach, wykonanie arii operowej, recytacja wiersza, wykonanie piosenki w języku angielskim itp.)

KROK 8. Przyznanie tytułu Miss Universe.

Bezpośrednio po konkursie talentów konferansjerzy poprosili jury o podsumowanie informacji o kandydatkach oraz przyznanie jednej z nich tytułu Miss Universe. Odbyło się głosowanie w wyniku którego Miss Universe została kandydatka z numerem 3 – Aneta Sudoł.
Finalistka została ukoronowana przez przewodniczącego jury, a także otrzymała w nagrodę ekskluzywny samochód (miniaturka oczywiście!) oraz futro z norek (czyli sztuczne futro pożyczone na ten cel od mojej mamy).

KROK 9. Zakończenie.

Prowadzący podziękowali gościom za przybycie i zaprosili do pamiątkowego zdjęcia z wszystkimi uczestniczkami Konkursu Piękności.

Podsumowując, z moich obserwacji wynika, że uczniowie świetnie się bawili podczas prac nad przedstawieniem, imponowali ciekawymi, oryginalnymi pomysłami rozwiązań, byli zaangażowani i całkowicie pochłonięci pracami przygotowawczymi. Zaprezentowali nie tylko swoje liczne talenty plastyczne, muzyczne, taneczne, ale także doskonałą znajomość języka angielskiego. W związku z tym planuję przygotowywać tego typu zajęcia jak najczęściej, aby tym samym zachęcić i zmotywować moich gimnazjalistów do nauki języka obcego.


Wyświetleń: 1578


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.