AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Danuta Grabowska, 2011-05-03
Żary

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Konspekt zajęć dziennych w kl. I

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ DZIENNYCH W KL.I /dla dzieci z wadami słuchu i mowy/
Temat tygodnia: Szkoła
Temat dnia: Przybory szkolne

Cele ogólne:
•bogacenie słownictwa
•rozpoznawanie i nazywanie przyborów szkolnych
•doskonalenie techniki liczenia w zakresie dziesięciu
•kształtowanie pamięci, uwagi i myślenia

Cele szczegółowe ( uczeń ) :
•czyta globalnie wyrazy
•dobiera etykietki do ilustracji i odwrotnie
•dokonuje analizy i syntezy słuchowej
•rozpoznaje litery drukowane i pisane
•ze zbioru przedmiotów wyróżnia przybory szkolne
•zapamiętuje poznane pojęcia
•liczy w zakresie dziesięciu
• w miarę dokładnie wypełnia kontury barwną plamą
•rozumie potrzebę dbania o przybory szkolne
• usprawnia pracę mózgu przez ćwiczenia ruchowe

Metody :
słowno-oglądowa
praktycznego działania
elementy Kinezjologii Edukacyjnej wg P. Dennisona
Formy :
zbiorowa i indywidualna
Środki pomocnicze :
szary papier, przybory szkolne, worek nieprzeźroczysty, obrazki przyborów szkolnych z podpisami, etykietki z nazwami przyborów szkolnych, kartoniki z liczbami od 1 do 10, kolorowanki, karty pracy

Przebieg zajęć :
1.Przywitanie
2.Zajęcia wstępne :
*ustalenie planu dnia (przyczepienie obrazków na tablicy „plan dnia”)
*ustalenie pory roku, miesiąca i dnia (zaznaczenie w kalendarzu )
*ustalenie pogody ( zaznaczenie w „kalendarzu pogody”)
3. Ćwiczenia przy muzyce poprawiające sprawność umysłową
•ćwiczenia wprowadzające : ruchy naprzemienne, pozycja Cooc’a
•ćwiczenia na przekroczenie linii środka : leniwe ósemki, kołyska, rowerek, słoń,
•ćwiczenia rozciągające : przyciskanie dzwonka, kobra,
•ćwiczenia energetyzujące : energetyczne ziewanie, oddychanie przeponowe, sowa, wypady, luźne skłony
4. Zapoznanie dzieci z tematem dnia
5. Wyciąganie z worka przez uczniów przedmiotów, które się w nim znajdują i układanie ich na ławkach przed sobą z jednoczesnym nazywaniem ich
6.segregowanie przedmiotów na te , które są potrzebne do szkoły i te , które są niepotrzebne w szkole
7. Rozdanie obrazków przyborów szkolnych z podpisami
8. Wyszukiwanie przez uczniów obrazków tych przedmiotów , które mają przed sobą
9. Wieszanie ilustracji z nazwami na wcześniej przygotowanym szarym papierze w kształcie budynku szkolnego z umieszczonym na środku napisem „PRZYBORY SZKOLNE”
10. Wspólne odczytywanie nazw przyborów szkolnych
11.Wspólne dzielenie wyrazów na sylaby poprzez wyklaskiwanie w trakcie czytania
12.Zapisywanie sylab na szarym papierze pod nazwami przyborów szkolnych
13.Wyszukiwanie w tekście nazw przyborów szkolnych podkreślanie
14.Wypisywanie nazw przyborów szkolnych na karteczkach i dobieranie do nich konkretów
15.Liczenie ilości liter w wyrazach i dobieranie do nich kartoników z odpowiednią liczbą
16.Zabawa „koło fortuny”
*pokaż dany przedmiot
*narysuj dany przedmiot
*dobierz etykietkę do ilustracji
*nazwij dany przedmiot
*policz ile jest np. kredek
*wykonaj działanie
*pomaluj tyle przyborów ile wskazuje liczba
*uzupełnij do podanej liczby
( kto uzbiera największą liczbę punktów otrzymuje nagrodę np. owoc , medal czy ocenę – ustala nauczyciel)
17.Malowanie przyborów szkolnych plasteliną
18.Ocena prac i wystawa
19.Na zakończenie jeszcze raz czytanie globalne nazw przyborów szkolnych
20.Umieszczenie szarego papieru z ilustracjami i napisami na gazetce
21.Ocena uczniów za pracę na lekcji
22.Zadanie zadania domowego
23.Pożegnanie
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1790


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 3



Ilość głosów: 1